PGA Tour visar ALLA slag från ALLA spelare

Här snackar vi allt som har med svenska tourer och världstourer att göra.
Användarens profilbild
JohanAdministratör
Site Admin
Inlägg: 4693
Blev medlem: 02 maj 2014, 13:05

Idag börjar The Players och under tävlingen kommer PGA Tour filma alla slag från alla spelare.
I slutändan innebär det cirka 32.000 filmade slag. Vad det innebär för oss som tittar? Massor av bra saker!

Bild

Det här kommer förändra sättet vi ser på golf i framtiden. Du kommer att kunna välja dina favoriter och följa alla slagen, du kommer kunna skapa dina egna match-ups head to head om du bettar på golf och TV-bolagen kommer kunna paketera sina sändningar till att visa de lokala spelarnas rundor. Det är slutet på "Varför visar ni inte svenskarnas slag"-kommentarer på Cmores Facebooksida.

Bild

På banan kommer det finnas 120 kameror. En fast tee-kamera på varje tee som är utrustad med mikrofon så du kommer att höra spelstrategin från tee. Två rörliga kameror på fairway som ska snappa upp inspelen och sedan en kamera vid green som plockar upp chippar och puttar.

Varje kamera skickar sin upptagning till två kontrollrum där det sitter operatörer som klipper streamen och skickar ut den till våra apparater. Varje spelgrupp har en operatör som sköter klippningen mellan slagen.

Man kan spekulera i vad den här nya setupen kommer att kosta PGA Tour? Antalet kameror och antalet man-timmar kommer skjuta i höjden när sändningen pågår på det här sättet. Det är mycket troligt att pengarna måste tas igen någonstans och då bör det bli så att priset på rättigheterna att sända kommer skjuta i höjden. Det i sin tur behöver finansieras genom att Cmore tar mer betalt av sina slutkunder. En annan väg skulle kunna vara att PGA Tour säljer exklusiva matchups till spelbolag som visar matcherna på sina sajter. En tredje väg skulle kunna vara Pay per View där vi som konsumenter för betala extra för t.ex en exklusiv svenska-slag-stream.

Om all teknologi faller på plats och att det inte blir några tekniska strul kommer det här göra golf på TV mycket roligare, i slutändan kommer det göra golf som intresse större och fler kommer att konsumera mer golf. Låt oss hoppas att teknologin funkar bra och att teknologin blir billigare i framtiden för då har vi mycket skoj framför oss!
carlphilip.a
Inlägg: 141
Blev medlem: 14 nov 2018, 21:35

wow detta är framtiden helt klart. skall man följa trenden så är det ditt sista alternativ en streaming tjänst som man betalar för /månad för att då få tillgång till denna app. kan helt klart tänka mig abonnera på detta skulle var grymt att se hela rundan med dem favoriter man har
Driver/Driving Iron: Cobra Utility 2a 17.5*
Fairwaywood/hybrid: G410 hybrid 19*
Järn: Cobra MB 7-PW CB 4-6
Wedge: Titleist SM8 Jet Black 52, 56, 60
Putter: Bettinardi Armlock
Boll: Bridgestone Tour B XS
Användarens profilbild
Sandstream
Inlägg: 3156
Blev medlem: 22 jun 2014, 17:53
Ort: Bro Hof

Är alltid positiv till utveckling och det är inget snack om att många sporter går åt det här hållet, kolla bara på motorsport där du kan åka med valfri F1-förare hela racet, eller kolla på depån, lyssna på radiotrafiken osv.

Själv är jag nog lite för gammal för sånt här. Föredrar en snyggt förpackad produkt som visar det bästa och mest intressanta.
Finns nog bara en enda spelare jag skulle kunna tänka mig att kolla på en hel runda och det är, inte oväntat, Tiger.
Skulle aldrig drömma om att kolla tex Stenson eller Norén.

Tror det bästa för C More är att sälja den här möjligheten som ett speciellt paket eller att få det sponsrat på något vis.
Tveksamt om svenska kunder är sugna på att betala mer för att kunna följa sin favoritspelare.
Användarens profilbild
JohanAdministratör
Site Admin
Inlägg: 4693
Blev medlem: 02 maj 2014, 13:05

TV-husen bör också kunna paketera sina sändningar bättre. Tex visa alla svenska slag + alla stjärnors. Nu har de ju inte möjlighet att visa svenska slag ens eftersom de inte filmas.


Skickat från min iPhone med Svensktgolfforum
Användarens profilbild
hericson
Inlägg: 344
Blev medlem: 21 maj 2017, 19:59

Nu har jag kollat en liten stund på Noréns alla slag.
Nja, det här är inget för mig. Ingen kommentering (såvitt jag kan höra). Det blir långtråkigt att följa samma boll hela tiden. Dessutom tycker jag bilden har varit dålig ibland. Sedan fryser det titt som tätt, men det kanske är något hos mig fast det brukar inte vara så.
/ HE
Användarens profilbild
JohanAdministratör
Site Admin
Inlägg: 4693
Blev medlem: 02 maj 2014, 13:05

hericson skrev:Nu har jag kollat en liten stund på Noréns alla slag.
Nja, det här är inget för mig. Ingen kommentering (såvitt jag kan höra). Det blir långtråkigt att följa samma boll hela tiden. Dessutom tycker jag bilden har varit dålig ibland. Sedan fryser det titt som tätt, men det kanske är något hos mig fast det brukar inte vara så.
Nej det går inte att följa bara en lirare på det sättet. Det blir för segt. Man vill kunna sätta ihop ett gäng lirare och att sändningen hoppar mellan sina favoriter..


Skickat från min iPhone med Svensktgolfforum
Användarens profilbild
hericson
Inlägg: 344
Blev medlem: 21 maj 2017, 19:59

Nej det går inte att följa bara en lirare på det sättet. Det blir för segt. Man vill kunna sätta ihop ett gäng lirare och att sändningen hoppar mellan sina favoriter..
Hade inte Masters det på sin hemsida förra året? Jag vill minnas att man kunde välja de spelare vars spel man ville se samt även välja "bra slag" från övriga, eller något liknande.
/ HE
Användarens profilbild
JohanAdministratör
Site Admin
Inlägg: 4693
Blev medlem: 02 maj 2014, 13:05

hericson skrev:
Nej det går inte att följa bara en lirare på det sättet. Det blir för segt. Man vill kunna sätta ihop ett gäng lirare och att sändningen hoppar mellan sina favoriter..
Hade inte Masters det på sin hemsida förra året? Jag vill minnas att man kunde välja de spelare vars spel man ville se samt även välja "bra slag" från övriga, eller något liknande.
Exakt, lär komma inom kort


Skickat från min iPhone med Svensktgolfforum
Användarens profilbild
Sandstream
Inlägg: 3156
Blev medlem: 22 jun 2014, 17:53
Ort: Bro Hof

hericson skrev: 11 mar 2021, 14:49 Nu har jag kollat en liten stund på Noréns alla slag.
Nja, det här är inget för mig. Ingen kommentering (såvitt jag kan höra). Det blir långtråkigt att följa samma boll hela tiden. Dessutom tycker jag bilden har varit dålig ibland. Sedan fryser det titt som tätt, men det kanske är något hos mig fast det brukar inte vara så.
Håller med! Kollade när Stenson spelade 16 och det var som att se färg torka.
Som sagt, jag ser hellre att någon med bra betalt sätter ihop underhållningen till mig än att jag ska göra det själv.
MaxP
Inlägg: 4778
Blev medlem: 11 maj 2014, 22:05
Kontakt:

Jag gissar att detta är tekniken som Cmore använder för att ha så pass mycket slag från svenskarna?
Äntligen slipper vi kanske den vanligaste frågan i alla sändningar "Varför visar ni inte svenskarna på en svensk kanal?" :lol:
Skriv svar