Ryder Cup 2020

Här snackar vi allt som har med svenska tourer och världstourer att göra.
Niklas
Inlägg: 1083
Blev medlem: 15 aug 2016, 11:30

OK, hittar ingen Ryder Cup tråd med en dag kvar så hög tid att skapa en. Ja, det heter visst 2020 precis som OS 2020.

Läste precis att Alex Norén precis missade att vara ett kaptensval, han var femma på listan. Jag hade gärna sett honom istället för kanske några som precis spelade sig in, men nu fungerar kvalsystemet som det gör.

Svårt att veta hur det ska gå innan man har sett hur de satt upp banan. Är det en drive-wedge-putt uppsatt bana kommer Europa inte ha en chans. Svårt att se hur Wiesberger och Fitzpatrick ska konkurrera med någon av amerikanerna t.ex. Men det kanske överraskar. Det ska bli kul hursomhelst.
Hcp: ~12
långryggen
Inlägg: 914
Blev medlem: 24 aug 2016, 07:23

Niklas skrev: 23 sep 2021, 07:28 OK, hittar ingen Ryder Cup tråd med en dag kvar så hög tid att skapa en. Ja, det heter visst 2020 precis som OS 2020.

Läste precis att Alex Norén precis missade att vara ett kaptensval, han var femma på listan. Jag hade gärna sett honom istället för kanske några som precis spelade sig in, men nu fungerar kvalsystemet som det gör.

Svårt att veta hur det ska gå innan man har sett hur de satt upp banan. Är det en drive-wedge-putt uppsatt bana kommer Europa inte ha en chans. Svårt att se hur Wiesberger och Fitzpatrick ska konkurrera med någon av amerikanerna t.ex. Men det kanske överraskar. Det ska bli kul hursomhelst.
Jag tror att det kommer att bli jämnt.
Men att vi skulle vara chanslösa på drive - wedge - putt håller jag inte med om. Wiesberger och Fitzpatick kan konkurrera på samma sätt som Morikawa och Berger antar jag. Visst, USA kanske har den största kanonen, men vi har några vi också.
Rory, Rahm, Hovland och Garcia mot Dechambeau, DJ, Finau och Koepka, det är en jämn match på tee, och allt handlar om att puttarna ska i, och det kan ju iallafall Fitzpatrick ;)

Man börjar ju spekulera om pairings, vad tror eller kanske hoppas ni på?
Hellre långt och rakt än kort och snett!

Taylor Made SIM MAX 9°, Fujikura ventus blue 6
Taylor made M6, 15°
Taylor made M6 hybrid 19°
Mizuno JPX900 PW-J4 46°-24°
Titleist SM7 raw, 50°, 54°, 58°
Putter Ping Anser Cadence TR Anser 2

hcp, 7-8
Användarens profilbild
JohanAdministratör
Site Admin
Inlägg: 4693
Blev medlem: 02 maj 2014, 13:05

Kollade lite youtube vloggs från banan och den ser grym ut. Den ser rätt brittisk ut faktiskt och USA säger att den passar deras lag för de är long hitters men statsen säger att driving length är minst viktigast.

Jag har bettat på Rahmbo som bäste poänggörare i EU .

Någon annan som bettat?


Skickat från min iPhone med Svensktgolfforum
Mr.Mavrik
Inlägg: 30
Blev medlem: 19 sep 2021, 08:51

Väntar med spänning! Ska upp snortidigt imorn, men jobbar bara till 13 ändå. Vad gör man inte for the love of the game <3 Jag tror att jänkarna tar revansch här, dock tror jag vi får se individuella toppinsatser från europa. Jag har bettat den gamle räven Garcia som top 3 poängplockare för europa till 3ggr såsen, och en vilding att han tar flest poäng för hela laget till 10ggr.

Väldigt synd att inte få se någon av våra svenska herrar.
Driver: Callaway razr x black
J3: Ben hogan edge forged GS, apex
J5-P: Callaway mavrik, grafit regular
Wedgar: Callaway Jaws md5 60°, Callaway Jaws full toe 56° ,Open series 52°
Putter: Taylor made redline daytona
långryggen
Inlägg: 914
Blev medlem: 24 aug 2016, 07:23

Mr.Mavrik skrev: 23 sep 2021, 21:24 Väldigt synd att inte få se någon av våra svenska herrar.
Såklart är det synd, men hade de blivit uttagna hade det varit lite av en "skandal" nästan. De t är för många spelare som spelat bättre tyvärr. Men om de kan inleda året som de slutade ser väl läget annorlunda ut antar jag inför nästa års RC.
Hellre långt och rakt än kort och snett!

Taylor Made SIM MAX 9°, Fujikura ventus blue 6
Taylor made M6, 15°
Taylor made M6 hybrid 19°
Mizuno JPX900 PW-J4 46°-24°
Titleist SM7 raw, 50°, 54°, 58°
Putter Ping Anser Cadence TR Anser 2

hcp, 7-8
Niklas
Inlägg: 1083
Blev medlem: 15 aug 2016, 11:30

Jon Rahm och Garcia i första bollen mot Spieth&Thomas. Alltså, humöret hos spanjorerna blir intressant, men känns som den kanske mest spännande matchen direkt?
Hcp: ~12
Mr.Mavrik
Inlägg: 30
Blev medlem: 19 sep 2021, 08:51

Finns ju en hel del att önska från team Europa.. Kanske främst Mcilroy :roll: Dock vet jag inte om jag gillar att Fleetwood separeras från Hovland nu under första omgången för dagen. Casey gjorde en del svajjig puttning under gårdagen också. Känner spontant att jag skulle vilja se Lowry där. Men det finns säkert en strategisk tanke bakom dagens uppställning :)

Jag hoppas vår unga spanjor fortsätter leverera fina slag idag! Nu blir det golf fram till kl. 14 :D
Driver: Callaway razr x black
J3: Ben hogan edge forged GS, apex
J5-P: Callaway mavrik, grafit regular
Wedgar: Callaway Jaws md5 60°, Callaway Jaws full toe 56° ,Open series 52°
Putter: Taylor made redline daytona
robin.palmkvist
Inlägg: 127
Blev medlem: 02 feb 2019, 15:38

USA börjar bra idag igen. Två riktigt fina inspel av både lag 1 och lag 2..

Tror Europa får väldigt tufft att hålla detta vid liv inför singelsspelet i morgon.

Sent from my SM-G950F using Svensktgolfforum mobile app

---------------‐---------------------------
Driver: Ping G410 9°
FW3: Ping G400 SFT 16°
Hybrid 3: Ping G400 19°
Järn: 4-PW Titliest AP2 718
Wedge 50°: Cleveland RTX-3
Wedge 56°: Cleveland RTX-3
Wedge 60°: Nike SV
Putter: Cleveland VP1 med Pistol GT 2.0
Mikaelanstad
Inlägg: 416
Blev medlem: 03 aug 2020, 09:06

Tycker faktiskt Europa sätter ihop lagen helt fel förutom första bollen.

Ska bli intressant o se alla skriverierna framöver vad experter m.m anser


Sent from my iPhone using Svensktgolfforum
Driver: Callaway Rogue ST Max LS 9°
Spoon Cobra LTDx 15°
7-Wood Taylormade Sim 2 Max 21°
Järn: Taylormade P770
Wedgar: Titleist SM8 50/54/58°
Putter: Taylormade Del Monte
Niklas
Inlägg: 1083
Blev medlem: 15 aug 2016, 11:30

Mikaelanstad skrev: 25 sep 2021, 17:57 Tycker faktiskt Europa sätter ihop lagen helt fel förutom första bollen.

Ska bli intressant o se alla skriverierna framöver vad experter m.m anser


Sent from my iPhone using Svensktgolfforum
Jag har också reagera på att det är lite konstigt. Men de kör ju efter en massa statistik så det borde vara rätt men ändå känns det fel.

Ser lite bättre ut nu men många hål kvar.
Hcp: ~12
Skriv svar