Ryder Cup 2023

Här snackar vi allt som har med svenska tourer och världstourer att göra.
Niklas
Inlägg: 1083
Blev medlem: 15 aug 2016, 11:30

Oj, behöver visst starta en Ryder Cup tråd rekord-tidigt. Igår blev Henrik Stenson utsedd till Ryder Cup kapten och ska leda laget i Europa nästa år.

Vad tror vi om Henrik Stensons kvaliteter som kapten? Det är något helt annat än att slå perfekta järn-fyror. Det känns som det är en väldigt svår roll, men som jag förstått det har han varit väldigt uppskattad som lagkamrat. Jag är glad att han ska vara kapten när tävlingen går i Europa.
Hcp: ~12
Användarens profilbild
hericson
Inlägg: 344
Blev medlem: 21 maj 2017, 19:59

Kul att han blir utsedd som kapten.
Hoppas verkligen på en seger eller i sämsta fall en hårfin förlust. En stor förlust är inget roligt att förknippas med
/ HE
långryggen
Inlägg: 914
Blev medlem: 24 aug 2016, 07:23

Nu har han ju inte slagit så många perfekta järnfyror senaste åren, men han kanske kan leda ett (ungt?) RC lag!?
Spännande oavsett och en jävligt fet fjäder i hatten!
Hellre långt och rakt än kort och snett!

Taylor Made SIM MAX 9°, Fujikura ventus blue 6
Taylor made M6, 15°
Taylor made M6 hybrid 19°
Mizuno JPX900 PW-J4 46°-24°
Titleist SM7 raw, 50°, 54°, 58°
Putter Ping Anser Cadence TR Anser 2

hcp, 7-8
Niklas
Inlägg: 1083
Blev medlem: 15 aug 2016, 11:30

långryggen skrev: 17 mar 2022, 13:58 Nu har han ju inte slagit så många perfekta järnfyror senaste åren, men han kanske kan leda ett (ungt?) RC lag!?
Spännande oavsett och en jävligt fet fjäder i hatten!
Kan man spekulera nu hur laget kommer se ut. Hovland, Rahm, Rory är kanske givna. Möjligtvis Tyrell Hatton. Garcia, Casey, Rose, Westwood och Poulter kommer vara för gamla? Hoppas Norén hittar mer form tills dess och Fleetwood kanske kan prestera som han gjorde i Paris. Vilka finns det sen? Shane Lowry kanske? Alltså, man önskar ju Australien var en del av Europa. Känns som det skulle behövas för jämna lag :lol: .
Hcp: ~12
långryggen
Inlägg: 914
Blev medlem: 24 aug 2016, 07:23

Niklas skrev: 18 mar 2022, 07:41
långryggen skrev: 17 mar 2022, 13:58 Nu har han ju inte slagit så många perfekta järnfyror senaste åren, men han kanske kan leda ett (ungt?) RC lag!?
Spännande oavsett och en jävligt fet fjäder i hatten!
Kan man spekulera nu hur laget kommer se ut. Hovland, Rahm, Rory är kanske givna. Möjligtvis Tyrell Hatton. Garcia, Casey, Rose, Westwood och Poulter kommer vara för gamla? Hoppas Norén hittar mer form tills dess och Fleetwood kanske kan prestera som han gjorde i Paris. Vilka finns det sen? Shane Lowry kanske? Alltså, man önskar ju Australien var en del av Europa. Känns som det skulle behövas för jämna lag :lol: .
Nu ligger det +1 år bort så man vet ju aldrig, men Hovland, Rahm och Rory är nog självskrivna. Och jag skulle vara otroligt förvånad om inte Casey, Fleetwood och Lowry är klara.
Fitzpatrick ligger nog bra till. Sen har man bröderna Höjgaard, Pieters, Van Royen som kommer att vara med i diskussionen.
Hellre långt och rakt än kort och snett!

Taylor Made SIM MAX 9°, Fujikura ventus blue 6
Taylor made M6, 15°
Taylor made M6 hybrid 19°
Mizuno JPX900 PW-J4 46°-24°
Titleist SM7 raw, 50°, 54°, 58°
Putter Ping Anser Cadence TR Anser 2

hcp, 7-8
Niklas
Inlägg: 1083
Blev medlem: 15 aug 2016, 11:30

långryggen skrev: 18 mar 2022, 10:56
Niklas skrev: 18 mar 2022, 07:41
långryggen skrev: 17 mar 2022, 13:58 Nu har han ju inte slagit så många perfekta järnfyror senaste åren, men han kanske kan leda ett (ungt?) RC lag!?
Spännande oavsett och en jävligt fet fjäder i hatten!
Kan man spekulera nu hur laget kommer se ut. Hovland, Rahm, Rory är kanske givna. Möjligtvis Tyrell Hatton. Garcia, Casey, Rose, Westwood och Poulter kommer vara för gamla? Hoppas Norén hittar mer form tills dess och Fleetwood kanske kan prestera som han gjorde i Paris. Vilka finns det sen? Shane Lowry kanske? Alltså, man önskar ju Australien var en del av Europa. Känns som det skulle behövas för jämna lag :lol: .
Nu ligger det +1 år bort så man vet ju aldrig, men Hovland, Rahm och Rory är nog självskrivna. Och jag skulle vara otroligt förvånad om inte Casey, Fleetwood och Lowry är klara.
Fitzpatrick ligger nog bra till. Sen har man bröderna Höjgaard, Pieters, Van Royen som kommer att vara med i diskussionen.
Jag glömmer hela tiden bort hur bra puttare Fitzpatrick är. Viktigt i matchspel. Van Royen tror jag inte så mycket på med tanke på att han är från Sydafrika, hehe. Höjgaard kan ju vara riktigt intressant om de forsätter utvecklas i samma takt. Pieters känns så ojämn, men kanske. Men jag vet att t.ex. Westwood inte ville vara kapten för han ville fokusera på sitt eget spel och kunna kvala in. Blir spännande iaf framöver och lite mer att spela för på Europatouren.
Hcp: ~12
långryggen
Inlägg: 914
Blev medlem: 24 aug 2016, 07:23

Niklas skrev: 18 mar 2022, 11:12Van Royen tror jag inte så mycket på med tanke på att han är från Sydafrika, hehe.
haha, var fan fick jag honom ifrån, men I stand corrected, big time! Haha, fyfan vad klantigt!
Hellre långt och rakt än kort och snett!

Taylor Made SIM MAX 9°, Fujikura ventus blue 6
Taylor made M6, 15°
Taylor made M6 hybrid 19°
Mizuno JPX900 PW-J4 46°-24°
Titleist SM7 raw, 50°, 54°, 58°
Putter Ping Anser Cadence TR Anser 2

hcp, 7-8
Användarens profilbild
JohanAdministratör
Site Admin
Inlägg: 4693
Blev medlem: 02 maj 2014, 13:05

RC blev helt plötsligt mycket mer intressant med Stenson som kapten.

Han kan nog snegla med på skandinaviska lirare än vad tidigare kaptener gjort.
Vi kanske får se en svensk, en finne, en dansk och en norrman?


Skickat från min iPhone med Svensktgolfforum
KonsultTT
Inlägg: 44
Blev medlem: 11 okt 2020, 09:30

Glöm inte att 9 av 12 spelare tas ut via världs och europarankingen. Återstår bara de 3 wildcard som Stenson kan använda själv.
Borde inte uttagsreglerna åtminstone vara lika som i USA där endast 6 spelare tas ut via rankning?
Tänk om Janne Andersson skulle tvingas ta med de 9 främsta i allsvenskans skytteliga och bara få välja målvakt och backar själv? Bild

/ TT

Sent from my XQ-AS52 using Svensktgolfforum mobile app

HCP: 32,7 Klubb: Umeå Sörfors GK
Började spela: 2019
Niklas
Inlägg: 1083
Blev medlem: 15 aug 2016, 11:30

JohanAdministratör skrev: 19 mar 2022, 11:36 RC blev helt plötsligt mycket mer intressant med Stenson som kapten.

Han kan nog snegla med på skandinaviska lirare än vad tidigare kaptener gjort.
Vi kanske får se en svensk, en finne, en dansk och en norrman?


Skickat från min iPhone med Svensktgolfforum
En norrman och en dansk är nog mest troligt av de.

Sen hoppas jag Molinari kan återfinna formen igen för att han ska få spela Ryder Cup på hemmaplan. Tror golfen i Italien kan behöva det. Är ju nästan bara han som fått en förstasida i sportsidorna som inte handlar om fotboll där.
Hcp: ~12
Skriv svar