Tiger spelar Masters ’22

Här snackar vi allt som har med svenska tourer och världstourer att göra.
Anders
Inlägg: 225
Blev medlem: 11 maj 2014, 10:54
Kontakt:

Kolla dagens datum
Hur ett äpple klarar en vinter i bagen med mera
http://andersgolf.blogspot.se/
Niklas
Inlägg: 1083
Blev medlem: 15 aug 2016, 11:30

Anders skrev: 01 apr 2022, 06:50 Kolla dagens datum
:D

Om vi bortser från skämtet finns det någon bekräftelse på att han inte gör det än? Jag tror fortfarande inte det, men det verkar som han vill vänta till dagen innan med att dra sig ur? Spelar ju ingen roll egentligen. I Masters är det ju inte som att någon annan får en plats istället. Det är dessutom självklart att han är på plats och blir bjuden på sushi av Hideki.

Däremot skulle jag vara lite förvånad om han inte spelar the Open på st. Andrews i sommar. Viktigare tävling egentligen med jubileum och Old Course.
Hcp: ~12
Användarens profilbild
JohanAdministratör
Site Admin
Inlägg: 4693
Blev medlem: 02 maj 2014, 13:05

Nu verkar det bli verklighet. ..


Skickat från min iPhone med Svensktgolfforum
Användarens profilbild
JohanAdministratör
Site Admin
Inlägg: 4693
Blev medlem: 02 maj 2014, 13:05

IMG_4792.JPG
IMG_4792.JPG (171.58 KiB) Visad 3036 gånger
Hittade den här tweeten och tänkte jag skulle lägga lite extra märke till de här slagen i år.

Någon som tänkt på ovan förut ?


Skickat från min iPhone med Svensktgolfforum
Anders
Inlägg: 225
Blev medlem: 11 maj 2014, 10:54
Kontakt:

Jo, så att jag ringde Tiger och kollade läget och…
Hur ett äpple klarar en vinter i bagen med mera
http://andersgolf.blogspot.se/
långryggen
Inlägg: 914
Blev medlem: 24 aug 2016, 07:23

JohanAdministratör skrev: 04 apr 2022, 12:12 Nu verkar det bli verklighet. ..


Skickat från min iPhone med Svensktgolfforum
Det skulle ju vara fantastiskt!

Och med tanke på hur han är, jag tror inte att han skulle vara med om han skulle lalla runt och missa cuten grovt. På presskonferensen säger han tom att han känner att han kan vinna, men att det finns saker som oroar, såsom miljön och de faktum att han ska ta sig runt 4 varv.
Hellre långt och rakt än kort och snett!

Taylor Made SIM MAX 9°, Fujikura ventus blue 6
Taylor made M6, 15°
Taylor made M6 hybrid 19°
Mizuno JPX900 PW-J4 46°-24°
Titleist SM7 raw, 50°, 54°, 58°
Putter Ping Anser Cadence TR Anser 2

hcp, 7-8
KonsultTT
Inlägg: 44
Blev medlem: 11 okt 2020, 09:30

långryggen skrev: 06 apr 2022, 08:48
JohanAdministratör skrev: 04 apr 2022, 12:12 Nu verkar det bli verklighet. ..


Skickat från min iPhone med Svensktgolfforum
Det skulle ju vara fantastiskt!

Och med tanke på hur han är, jag tror inte att han skulle vara med om han skulle lalla runt och missa cuten grovt. På presskonferensen säger han tom att han känner att han kan vinna, men att det finns saker som oroar, såsom miljön och de faktum att han ska ta sig runt 4 varv.
Med tanke på att Tiger kom delad 38a 2020 och nu dessutom har ett ben som inte är Ok så tvivlar jag att han ens klarar cutten i år. Se bara på andra som har lite småskador hur illa dom spelar. Nu senaste Casey med ont i ryggen som slog snett och vint och Bryson som förmodligen skrek "Fore" så han blev hes i senaste tävlingen.

Tiger måste i alla fall lyckas bättre på hål 12 än 2020 om han ska klara cutten: https://www.youtube.com/watch?v=-Moexddnbvk

/ TT
HCP: 32,7 Klubb: Umeå Sörfors GK
Började spela: 2019
Niklas
Inlägg: 1083
Blev medlem: 15 aug 2016, 11:30

JohanAdministratör skrev: 04 apr 2022, 16:40 IMG_4792.JPG

Hittade den här tweeten och tänkte jag skulle lägga lite extra märke till de här slagen i år.

Någon som tänkt på ovan förut ?


Skickat från min iPhone med Svensktgolfforum
Jag vill ha med första hålet också. Både utslag och inspel. Svårt hål och tycker ofta att de som lyckas undvika bogey på det hålet spelar ganska bra resten av rundan. Just utslaget verkar inte bekvämt för någon vare sig de spelar en draw eller fade och om man hamnar på fel ställe runt green blir att rädda bogey en utmaning.

Men håller med i övrigt. Filmar de ens hål 5, 6, 17? Kommer inte ihåg hur de ser ut alls.
Hcp: ~12
Skriv svar