LIV Golf Tour

Här snackar vi allt som har med svenska tourer och världstourer att göra.
MaxP
Inlägg: 4778
Blev medlem: 11 maj 2014, 22:05
Kontakt:

JohanAdministratör skrev: 18 jul 2022, 19:59 Förstå en sådan fjäder i hatten det skulle vara för Greg Norman om han nyper Rc-kaptenen.

Stenson har inte spelat in alltför mycket stålar på sistone va? Sponsorerna kanske inte flockas runtom honom heller. Om det då dyker upp en glad australiensare med 500 miljoner i erbjudande kanske det är lätt att tänka bort var pengarna kommer ifrån och hoppa på.


Skickat från min iPhone med Svensktgolfforum
Jag tror att världstvåan och segraren av The Opens 150:e upplaga smäller högre. Men Stenson skulle helt klart inte skada LIV. Det är bra mycket lättare att säkra familjens framtid med pengarna från LIV än äran ifrån Ryder Cup.
KonsultTT
Inlägg: 44
Blev medlem: 11 okt 2020, 09:30

Stenson på Facebook och Twitter
FB_IMG_1658336944134.jpg
FB_IMG_1658336944134.jpg (215.95 KiB) Visad 3212 gånger
Sent from my XQ-AS52 using Svensktgolfforum mobile app

HCP: 32,7 Klubb: Umeå Sörfors GK
Började spela: 2019
Albatross
Inlägg: 144
Blev medlem: 11 maj 2014, 18:05

500 millar skulle man ju ta utan att blinka. Att säga nåt annat är ju bara idioti.
Tycka vad man vill om Saudi men ET är backat av DP. Vad är skillnaden? Sharialag i både UAE och Saudi. Rory har sprungit runt med Jumeriahkeps i flera år. Vart var allas tårar och heder då? Lägg ner moralhästarna. Det är golfare vi snackar om.


Skickat från min iPhone med Svensktgolfforum
Användarens profilbild
JohanAdministratör
Site Admin
Inlägg: 4693
Blev medlem: 02 maj 2014, 13:05

Vill du få koll på senaste överlåtarna inom LIV inför eventet i New Jersey på Trumps bana?

https://newengland.golf/liv-golf-teams- ... &fs=e&s=cl
IMG_7095.JPG
IMG_7095.JPG (106.84 KiB) Visad 2768 gånger
Snacka om att det är snurrigt. Och för mig helt ointressant.


Skickat från min iPhone med Svensktgolfforum
Pkgolf
Inlägg: 252
Blev medlem: 07 jun 2019, 23:33

JohanAdministratör skrev:Vill du få koll på senaste överlåtarna inom LIV inför eventet i New Jersey på Trumps bana?

https://newengland.golf/liv-golf-teams- ... &fs=e&s=cl
IMG_7095.JPG
Snacka om att det är snurrigt. Och för mig helt ointressant.


Skickat från min iPhone med Svensktgolfforum
Lagdelen är helt ointressant för mig också. Antingen spelar man en lagtävling eller singel.
Användarens profilbild
JohanAdministratör
Site Admin
Inlägg: 4693
Blev medlem: 02 maj 2014, 13:05

De verkar kunna arrangera fester iaf…

https://www.instagram.com/reel/CgkTQ4PA ... MyMTA2M2Y=


Skickat från min iPhone med Svensktgolfforum
Niklas
Inlägg: 1083
Blev medlem: 15 aug 2016, 11:30

Alltså, måste säga att LIV golf är helt ointressant så länge de inte delar ut världsrankningspoäng. Eller, det är lika intressant som senior-touren. Bryr man sig bara om majors som de flesta är det alla andra tävlingar till för att samla poäng för att få spela de fyra tävlingarna om året som är viktiga. De som väljer LIV har i stort sett gett upp på att vinna fler majors (iaf som det ser ut idag). Som jag ser det nu är det bara en ersättare till senior-touren som de kan börja spela lite tidigare. Är det någon som bryr sig om vem som vinner i helgen?
Hcp: ~12
lars.persson
Inlägg: 75
Blev medlem: 03 sep 2016, 16:18
Kontakt:

Albatross skrev: 21 jul 2022, 18:04 500 millar skulle man ju ta utan att blinka. Att säga nåt annat är ju bara idioti.
Tycka vad man vill om Saudi men ET är backat av DP. Vad är skillnaden? Sharialag i både UAE och Saudi. Rory har sprungit runt med Jumeriahkeps i flera år. Vart var allas tårar och heder då? Lägg ner moralhästarna. Det är golfare vi snackar om.


Skickat från min iPhone med Svensktgolfforum
Finns säkert dubbelmoral men att säga att alla skulle tagit 500 millar utan att blinka är inte sant. Tycker man att golf bara handlar om pengar är det en sorglig dag för golfen . LIV skiljer agnarna från vetet. Tiger tackade enligt uppgift nej till en miljard.
lars.persson
Inlägg: 75
Blev medlem: 03 sep 2016, 16:18
Kontakt:

Intressant att både Mickelson och Stenson säger att det är för att de vill prova nya format som de gått över. De nämner ingenting om pengarna...

Eller jo, Mickelson råkade ju försäga sig för vad han trodde var "off record". Han sa att han mycket väl kände till att Saudiarabien mördade och så men det var ett för bra erbjudande att tacka nej till...
Pkgolf
Inlägg: 252
Blev medlem: 07 jun 2019, 23:33

Niklas skrev:Alltså, måste säga att LIV golf är helt ointressant så länge de inte delar ut världsrankningspoäng. Eller, det är lika intressant som senior-touren. Bryr man sig bara om majors som de flesta är det alla andra tävlingar till för att samla poäng för att få spela de fyra tävlingarna om året som är viktiga. De som väljer LIV har i stort sett gett upp på att vinna fler majors (iaf som det ser ut idag). Som jag ser det nu är det bara en ersättare till senior-touren som de kan börja spela lite tidigare. Är det någon som bryr sig om vem som vinner i helgen?
Bryr mig inte det minsta om vem eller vilka som vinner.

Läste av Rapaport på twitter att det verkar ju som dom satsar fullt ut på lagdelen, likt Formula 1. Jag följer inte F1 men är det båda lag och solo i samma tävling där också? Fungerar det som cyklingen så att man har en person i stallet som är tänkt att vinna och dom andra jobbar som kaniner? Känns som ett svårt sätt att spela golf.


Skickat från min iPhone med Svensktgolfforum
Skriv svar