LIV Golf Tour

Här snackar vi allt som har med svenska tourer och världstourer att göra.
Användarens profilbild
hericson
Inlägg: 344
Blev medlem: 21 maj 2017, 19:59

Jag förstår inte riktigt lagtävlingen, i stort sett samma lag varje vecka men inte helt, till exempel hoppar Stenson in i ett lag nu. Men är det bara lagtävling varje speltillfälle och ingen total för hela säsongen? Eller hur löser de det?
/ HE
Användarens profilbild
hericson
Inlägg: 344
Blev medlem: 21 maj 2017, 19:59

Nu har Viaplay svensk kommentering av LIV golf sändningen.
/ HE
Användarens profilbild
hericson
Inlägg: 344
Blev medlem: 21 maj 2017, 19:59

Onekligen lite mer intressant tour nu med svenskt deltagande som det dessutom går bra för.
/ HE
Niklas
Inlägg: 1083
Blev medlem: 15 aug 2016, 11:30

Pkgolf skrev: 29 jul 2022, 15:36
Niklas skrev:Alltså, måste säga att LIV golf är helt ointressant så länge de inte delar ut världsrankningspoäng. Eller, det är lika intressant som senior-touren. Bryr man sig bara om majors som de flesta är det alla andra tävlingar till för att samla poäng för att få spela de fyra tävlingarna om året som är viktiga. De som väljer LIV har i stort sett gett upp på att vinna fler majors (iaf som det ser ut idag). Som jag ser det nu är det bara en ersättare till senior-touren som de kan börja spela lite tidigare. Är det någon som bryr sig om vem som vinner i helgen?
Bryr mig inte det minsta om vem eller vilka som vinner.

Läste av Rapaport på twitter att det verkar ju som dom satsar fullt ut på lagdelen, likt Formula 1. Jag följer inte F1 men är det båda lag och solo i samma tävling där också? Fungerar det som cyklingen så att man har en person i stallet som är tänkt att vinna och dom andra jobbar som kaniner? Känns som ett svårt sätt att spela golf.


Skickat från min iPhone med Svensktgolfforum
Börjat titta på F1 i år igen eftersom Mercedes slutat dominera och det är faktiskt lite spännande igen. Det är constructors-VM och förar-VM samtidigt. Teamen har oftast en förste och en andra-förare och de har strategier för det och förarna kör sina egna race och tjafsar emot för ingen ser sig som andre-förare för alla är vinnarskallar.

Tror inte det alls fungerar att göra likadant i golf.
Hcp: ~12
Chanson
Inlägg: 3
Blev medlem: 30 jun 2020, 19:37

Tydligen drog inte LIV tävlingen på Trumps bana nu i helgen särskilt mycket publik, trots att biljetterna till lördagens tävling såldes för så lite som en dollar per biljett.

https://www.youtube.com/watch?v=uOYzIwuQJEk
Användarens profilbild
svingit
Inlägg: 1367
Blev medlem: 29 dec 2016, 13:42
Ort: Knivsta

Tiger Woods Erbjöds 7-8 miljarder kronor för att joina LIV. Inga dåliga pengar.
https://www.expressen.se/sport/golf/tig ... de-enormt/
WITB 2024

Driver: Callaway BB Alpha 816 DBD 9*
FW3: Taylormade R7 TS 13*
FW5: Callaway FT Optiforce 19*
Järn: Titleist T150 (6-PW)
Wedgar: Tour Trusty 48/08, 52/08, 56/12
Putter: Ping Pal 4 BeCu
lars.persson
Inlägg: 75
Blev medlem: 03 sep 2016, 16:18
Kontakt:

svingit skrev: 02 aug 2022, 12:31 Tiger Woods Erbjöds 7-8 miljarder kronor för att joina LIV. Inga dåliga pengar.
https://www.expressen.se/sport/golf/tig ... de-enormt/
Vad man än tycker om LIV får man säga att Tiger har karaktär som tackar nej till erbjudandet.
Egon
Inlägg: 874
Blev medlem: 19 mar 2018, 14:26

lars.persson skrev: 04 aug 2022, 16:38
svingit skrev: 02 aug 2022, 12:31 Tiger Woods Erbjöds 7-8 miljarder kronor för att joina LIV. Inga dåliga pengar.
https://www.expressen.se/sport/golf/tig ... de-enormt/
Vad man än tycker om LIV får man säga att Tiger har karaktär som tackar nej till erbjudandet.
Den som möjligen fått mest apperence money inom golf och det i miljontals dollar från Saudi/FA .. har nu karaktär som tackar nej till en liga frontad av någon han direkt ogillar.
Herregud…

Egon
Användarens profilbild
JohanAdministratör
Site Admin
Inlägg: 4693
Blev medlem: 02 maj 2014, 13:05

IMG_7483.JPG
IMG_7483.JPG (146.45 KiB) Visad 2607 gånger
Vilka är de här lirarna som Phil ligger bakom?


Skickat från min iPhone med Svensktgolfforum
KonsultTT
Inlägg: 44
Blev medlem: 11 okt 2020, 09:30

JohanAdministratör skrev: 03 sep 2022, 06:05 IMG_7483.JPG

Vilka är de här lirarna som Phil ligger bakom?


Skickat från min iPhone med Svensktgolfforum
Shergo Al Kurdi är väl 18-åringen som fick ersätta Stenson med kort varsel ?
Annars rätt okända namn - förutom Horsefield och Tringale - som känns som utfyllnad i fältet.

/ TT
HCP: 32,7 Klubb: Umeå Sörfors GK
Började spela: 2019
Skriv svar