LIV Golf Tour

Här snackar vi allt som har med svenska tourer och världstourer att göra.
Användarens profilbild
hericson
Inlägg: 344
Blev medlem: 21 maj 2017, 19:59

Jag har inte riktigt förstått allt snack kring denna tour. Visst, den är sponsrad av saudarabiska pengar men det verkar mer handla om att spelarna bryter något slags kontrakt med PGA och DP World tourerna.

Men varför kan de inte få spela på andra tourer? Det är ju okej att spela på både USA och Europatourerna. Jag tror inte att spelarna helt vill lämna nuvarande tourer.

Nu ska de straffas och sponsorerna bryter kontrakt med dem. Och Mickelson blir utfryst/avstängd.

Ändå är det ganska många spelare som ställer upp i första tävlingen, inte bara äldre spelare utan även de som fortfarande har lite framtid kvar i toppen.
/ HE
Användarens profilbild
JohanAdministratör
Site Admin
Inlägg: 4693
Blev medlem: 02 maj 2014, 13:05

Grundaren av touren har sagt att om någon skjuter 54 får den en bonus på $54 miljoner…

Någon som såg något från första eventet?


Skickat från min iPhone med Svensktgolfforum
Användarens profilbild
JohanAdministratör
Site Admin
Inlägg: 4693
Blev medlem: 02 maj 2014, 13:05

IMG_6211.JPG
IMG_6211.JPG (187.8 KiB) Visad 4347 gånger
Charl har säkrat familjens framtid för många generationer bakåt nu…


Skickat från min iPhone med Svensktgolfforum
Användarens profilbild
hericson
Inlägg: 344
Blev medlem: 21 maj 2017, 19:59

Jag såg lite på fredagen, saknade svensk kommentering, jag vill ha det bättre jag ser på golf. Många namn man inte kände igen.
Lite rörig leaderboard med bara förkortningar på namnen och dessutom var det kanonstart så det var svårt att följa var alla var på banan.
Kändes kul inför tävlingen med lagtävling men den var svår att få grepp om.
/ HE
Användarens profilbild
svingit
Inlägg: 1366
Blev medlem: 29 dec 2016, 13:42
Ort: Knivsta

Tittar just nu. Tycker om produktionen och presentationen av leaderboard samt drönarbilder över hålen. Det känns mer action än PGA som är mer söndagsutflykt till äldreboendet.
Gillar också att det inte är superlåga scorer som det kan bli på PGA touren där banorna är extremt perfekta.
WITB 2024

Driver: Callaway BB Alpha 816 DBD 9*
FW3: Taylormade R7 TS 13*
FW5: Callaway FT Optiforce 19*
Järn: Titleist T150 (6-PW)
Wedgar: Tour Trusty 48/08, 52/08, 56/12
Putter: Ping Pal 4 BeCu
Användarens profilbild
hericson
Inlägg: 344
Blev medlem: 21 maj 2017, 19:59

De har ändrat hur namnen skrivs på leaderboarden från första tävlingen, nu var det lättare att se vilka spelarna var.
/ HE
MaxP
Inlägg: 4778
Blev medlem: 11 maj 2014, 22:05
Kontakt:

Med tanke på ändringarna som skedde på PGA/DP och undertourer förra veckan kan vi nu konstatera att LIV har gjort mer för proffsgolfen de senaste 20 åren än vad PGA och DP gjort tillsammans.
Användarens profilbild
svingit
Inlägg: 1366
Blev medlem: 29 dec 2016, 13:42
Ort: Knivsta

Ryktas att Stenson är nära att gå över till LIV.
https://www.expressen.se/sport/golf/upp ... overgang-/
WITB 2024

Driver: Callaway BB Alpha 816 DBD 9*
FW3: Taylormade R7 TS 13*
FW5: Callaway FT Optiforce 19*
Järn: Titleist T150 (6-PW)
Wedgar: Tour Trusty 48/08, 52/08, 56/12
Putter: Ping Pal 4 BeCu
Användarens profilbild
hericson
Inlägg: 344
Blev medlem: 21 maj 2017, 19:59

svingit skrev:Ryktas att Stenson är nära att gå över till LIV.
https://www.expressen.se/sport/golf/upp ... overgang-/
Där ser man. Återstår att se om ryktet är sant eller inte. Med tanke på att han rätt så nyligen tackat ja till att bli Ryder Cup kapten så låter det ju lite konstigt.
/ HE
Användarens profilbild
JohanAdministratör
Site Admin
Inlägg: 4693
Blev medlem: 02 maj 2014, 13:05

Förstå en sådan fjäder i hatten det skulle vara för Greg Norman om han nyper Rc-kaptenen.

Stenson har inte spelat in alltför mycket stålar på sistone va? Sponsorerna kanske inte flockas runtom honom heller. Om det då dyker upp en glad australiensare med 500 miljoner i erbjudande kanske det är lätt att tänka bort var pengarna kommer ifrån och hoppa på.


Skickat från min iPhone med Svensktgolfforum
Skriv svar