Den stora tråden om DP World Tour

Här snackar vi allt som har med svenska tourer och världstourer att göra.
Mr.Mavrik
Inlägg: 30
Blev medlem: 19 sep 2021, 08:51

Niklas skrev: 11 okt 2021, 06:43
Mr.Mavrik skrev: 06 okt 2021, 13:51
Niklas skrev: 06 okt 2021, 11:39

Känns som lite dussin-tävling mellan Dunhill och Valderama så kommer nog inte titta på mer än höjdpunkterna. Jon Rahm ska vinna denna tävling med tanke på motståndet. Jag tycker ändå det är bra att han ställer upp i en tävling i sitt hemland trots en obefintlig prissumma för honom. Tror inte heller de har råd att betala honom för att dyka upp.

Men om vi har någon svensk topp tio på söndag igen kommer jag titta avslutningen.
Javisst är han storfavorit helt klart! Tycker det finns många trevliga spelare att följa i sådana här tävlingar; Hojgaard, Lagergren, Broberg, Wiesberger t.ex. Speciellt om de besitter god form :)
Blev lite överraskning ändå i denna tävling. Kul för Rafa, det var längesen man såg honom i bild ens.

Rahm var sliten. Det förstår man.
Riktigt spännande, med särspel och allt. Jag gillar Adri Arnaus, sån skön stil. Synd för min del att han torska med 1 slag, hade tippat honom som vinnare och varit x antal tusenlappar rikare 8-)
Driver: Callaway razr x black
J3: Ben hogan edge forged GS, apex
J5-P: Callaway mavrik, grafit regular
Wedgar: Callaway Jaws md5 60°, Callaway Jaws full toe 56° ,Open series 52°
Putter: Taylor made redline daytona
Niklas
Inlägg: 1081
Blev medlem: 15 aug 2016, 11:30

Mr.Mavrik skrev: 12 okt 2021, 20:17
Niklas skrev: 11 okt 2021, 06:43
Mr.Mavrik skrev: 06 okt 2021, 13:51

Javisst är han storfavorit helt klart! Tycker det finns många trevliga spelare att följa i sådana här tävlingar; Hojgaard, Lagergren, Broberg, Wiesberger t.ex. Speciellt om de besitter god form :)
Blev lite överraskning ändå i denna tävling. Kul för Rafa, det var längesen man såg honom i bild ens.

Rahm var sliten. Det förstår man.
Riktigt spännande, med särspel och allt. Jag gillar Adri Arnaus, sån skön stil. Synd för min del att han torska med 1 slag, hade tippat honom som vinnare och varit x antal tusenlappar rikare 8-)
Jag tycker det är ganska modigt av er som tippar i golf. Jag menar, själv tycker jag det är så slumpmässigt vem som vinner varje vecka, så skulle aldrig tippa. Kör den där Europe fantasy leauge och lägger in sex spelar varje vecka men tror inte jag har fått in en enda vinnare på hela året.
Hcp: ~12
Mr.Mavrik
Inlägg: 30
Blev medlem: 19 sep 2021, 08:51

Niklas skrev: 13 okt 2021, 06:25
Mr.Mavrik skrev: 12 okt 2021, 20:17
Niklas skrev: 11 okt 2021, 06:43

Blev lite överraskning ändå i denna tävling. Kul för Rafa, det var längesen man såg honom i bild ens.

Rahm var sliten. Det förstår man.
Riktigt spännande, med särspel och allt. Jag gillar Adri Arnaus, sån skön stil. Synd för min del att han torska med 1 slag, hade tippat honom som vinnare och varit x antal tusenlappar rikare 8-)
Jag tycker det är ganska modigt av er som tippar i golf. Jag menar, själv tycker jag det är så slumpmässigt vem som vinner varje vecka, så skulle aldrig tippa. Kör den där Europe fantasy leauge och lägger in sex spelar varje vecka men tror inte jag har fått in en enda vinnare på hela året.
Förstår dig. Såklart finns det inget givet facit, utan man får lägga sina spel baserat på den infon, statistiken man har. Har sysslat med odds och betting i många år så jag har lärt mig en del om spelvärde, när det finns potentiella skrällvärden osv. Liksom fotbollslag och fotbollsspelare kollar jag på form, statistik, hur viktig tävlingen är för spelaren, vad det är för typ av bana kontra spelarens prestationer på exempelvis en links-bana. Finns hur mycket som helst att rabbla upp :)

Det är så jag förhåller mig till det iaf.
Driver: Callaway razr x black
J3: Ben hogan edge forged GS, apex
J5-P: Callaway mavrik, grafit regular
Wedgar: Callaway Jaws md5 60°, Callaway Jaws full toe 56° ,Open series 52°
Putter: Taylor made redline daytona
Niklas
Inlägg: 1081
Blev medlem: 15 aug 2016, 11:30

Det var lite smärtsamt att se Söderberg på de två sista hålen idag....
Hcp: ~12
Användarens profilbild
JohanAdministratör
Site Admin
Inlägg: 4690
Blev medlem: 02 maj 2014, 13:05

Niklas skrev:Det var lite smärtsamt att se Söderberg på de två sista hålen idag....
På 17 var det verkligen nerverna som spökade.
Undrar vad han tänkt i efterhand. Men det var nog lärorikt och nästa gång han är i positionen kommer han greja det.


Skickat från min iPhone med Svensktgolfforum
Niklas
Inlägg: 1081
Blev medlem: 15 aug 2016, 11:30

JohanAdministratör skrev: 20 okt 2021, 08:13
Niklas skrev:Det var lite smärtsamt att se Söderberg på de två sista hålen idag....
På 17 var det verkligen nerverna som spökade.
Undrar vad han tänkt i efterhand. Men det var nog lärorikt och nästa gång han är i positionen kommer han greja det.


Skickat från min iPhone med Svensktgolfforum
Kommer ihåg slaget i vattnet i Wales på artonde förra året. Var lika jobbigt att se. Undrar lite över spelstrategi. Det är klart att man inte kan spela safe på par femmor som proffs utan man måste sätta sig i position att göra birdie på alla de hålen, men just med den flaggplaceringen var det i stort sett omöjligt att få något att stanna nära med mer än en wedge så undrar lite ändå. Kul bana Valderrama när greenerna var så brutalt snabba. Nästan taskigt att ha en bana som är svårt tee-to-green OCH knepiga greener.
Hcp: ~12
Mr.Mavrik
Inlägg: 30
Blev medlem: 19 sep 2021, 08:51

Återstår att se om han kan leverera på mallorca open imorn. Vad tror ni? Topp 20?
Driver: Callaway razr x black
J3: Ben hogan edge forged GS, apex
J5-P: Callaway mavrik, grafit regular
Wedgar: Callaway Jaws md5 60°, Callaway Jaws full toe 56° ,Open series 52°
Putter: Taylor made redline daytona
Niklas
Inlägg: 1081
Blev medlem: 15 aug 2016, 11:30

Mr.Mavrik skrev: 20 okt 2021, 17:51 Återstår att se om han kan leverera på mallorca open imorn. Vad tror ni? Topp 20?
Vår egen Louis Oosthuizen om man ska vara lite elak. Men det är bra om han radar upp topplaceringar hursomhelst även om han inte vinner.
Hcp: ~12
Mr.Mavrik
Inlägg: 30
Blev medlem: 19 sep 2021, 08:51

Niklas skrev: 25 okt 2021, 06:30
Mr.Mavrik skrev: 20 okt 2021, 17:51 Återstår att se om han kan leverera på mallorca open imorn. Vad tror ni? Topp 20?
Vår egen Louis Oosthuizen om man ska vara lite elak. Men det är bra om han radar upp topplaceringar hursomhelst även om han inte vinner.
Han är het nu Söderberg indeed! Men samma visa denna gång, de sista hålen som spöka för honom.. Nästa anhalt: Portugal! Både Norén och Lagergren är med, kan bli åka av :D
Driver: Callaway razr x black
J3: Ben hogan edge forged GS, apex
J5-P: Callaway mavrik, grafit regular
Wedgar: Callaway Jaws md5 60°, Callaway Jaws full toe 56° ,Open series 52°
Putter: Taylor made redline daytona
Niklas
Inlägg: 1081
Blev medlem: 15 aug 2016, 11:30

https://www.youtube.com/watch?v=C4vEI4C ... ropeanTour

För er som gillar att betta bör detta vara intressant.
Hcp: ~12
Skriv svar