Den stora tråden om DP World Tour

Här snackar vi allt som har med svenska tourer och världstourer att göra.
Niklas
Inlägg: 1083
Blev medlem: 15 aug 2016, 11:30

Kinhult bra med nu i tourfinalen. Ser ut som formen håller i sig. Om han får en topplacering i denna tävling, så borde väl han slippa något kval till alla majors nästa år?
Hcp: ~12
Användarens profilbild
Sandstream
Inlägg: 3156
Blev medlem: 22 jun 2014, 17:53
Ort: Bro Hof

Niklas skrev: 21 nov 2019, 10:16 Kinhult bra med nu i tourfinalen. Ser ut som formen håller i sig. Om han får en topplacering i denna tävling, så borde väl han slippa något kval till alla majors nästa år?
De 30 första i R2D får spela the Open så det skulle han slippa kvala till.

De andra tre däremot:
Masters går främst på WGR och man måste vara 50 eller bättre.
US Open som ovan men WGR 60
PGA Championship WGR 70.

Som jag tolkar det måste man vinna speciella PGA Tour-tävlingar eller hålla sig högt på rankingen för att slippa kvala till majors.
Användarens profilbild
Sandstream
Inlägg: 3156
Blev medlem: 22 jun 2014, 17:53
Ort: Bro Hof

Har aldrig riktigt brytt mig om R2D.
Är det sista tävlingen nu?
Är det som i FedEx att totalsegraren inte behöver vinna sista tävlingen?
Niklas
Inlägg: 1083
Blev medlem: 15 aug 2016, 11:30

Sandstream skrev: 21 nov 2019, 14:33 Har aldrig riktigt brytt mig om R2D.
Är det sista tävlingen nu?
Är det som i FedEx att totalsegraren inte behöver vinna sista tävlingen?
I år behövde totalsegraren vinna sista tävlingen och Rahm hade en birdieputt för att säkra båda segrar. Jag tyckte det var spännande. De har ändrat poänsystemet i år så det har blivit bättre.
Hcp: ~12
Användarens profilbild
Sandstream
Inlägg: 3156
Blev medlem: 22 jun 2014, 17:53
Ort: Bro Hof

Bara jag som tycker att Rahm framstår som rätt dryg i intervjun efter segern?

"It's really so hard to believe that some of the greatest champions in European golf and Spanish golf haven't been able to accomplish what I have in just three years," he said. "That's what I can't really put my mind into.

"Sergio (Garcia) has been a great Spanish champion for years, Major winner. Ollie (José María Olazábal), two-time Major Championship winner. Miguel Ángel (Jiménez) has done a great job as well. Alvaro Quiros has won this event.

"So many great players throughout the history of Spain that have had a chance and they didn't get it done. It's just hard to put that in perspective to know that since Seve, I'm the next one to get it done. I can put the words but it just doesn't feel like it's true. It's hard to believe.
joakim.pekkari
Inlägg: 789
Blev medlem: 07 jun 2017, 19:48
Ort: Lund
Kontakt:

Sandstream skrev: 25 nov 2019, 10:37 Bara jag som tycker att Rahm framstår som rätt dryg i intervjun efter segern?

"It's really so hard to believe that some of the greatest champions in European golf and Spanish golf haven't been able to accomplish what I have in just three years," he said. "That's what I can't really put my mind into.

"Sergio (Garcia) has been a great Spanish champion for years, Major winner. Ollie (José María Olazábal), two-time Major Championship winner. Miguel Ángel (Jiménez) has done a great job as well. Alvaro Quiros has won this event.

"So many great players throughout the history of Spain that have had a chance and they didn't get it done. It's just hard to put that in perspective to know that since Seve, I'm the next one to get it done. I can put the words but it just doesn't feel like it's true. It's hard to believe.
Jag tror att jag såg den intervjun och den gör sig inte så bra i text. Han kändes genuint överraskad och extremt ödmjuk, syntes att det var mycket känslor i honom just då.
WITB 2021
TaylorMade SIM 9°
Titleist 917F3 13,5°
TaylorMade P790 UDI J2
Srixon Z 585 J3-J4, Z 785 J5, Z Forged J6-PW
Cleveland RTX 4 Raw 50, 54, 58
Scotty Cameron Studio Style Newport 2 / TM Spider X
Hcp: Scratch
Klubb: PGA Sweden National
Niklas
Inlägg: 1083
Blev medlem: 15 aug 2016, 11:30

Vad tror ni om Lee Westwoods chanser att vinna en major i år? Jag tänker The Open. Abu Dhabi har ju varit lite av en formindikator för the Open de senaste åren och Westwood visade ju att han fortfarande har spelet. Han verkar väldigt harmonisk sedan han har sin flickvän på bagen, och han spelade bra i the Open förra året.

Vad ger ni honom för odds?
Hcp: ~12
Användarens profilbild
Sullanos
Inlägg: 149
Blev medlem: 25 nov 2016, 09:31
Ort: Västerås (Boden)
Kontakt:

Niklas skrev:Vad tror ni om Lee Westwoods chanser att vinna en major i år? Jag tänker The Open. Abu Dhabi har ju varit lite av en formindikator för the Open de senaste åren och Westwood visade ju att han fortfarande har spelet. Han verkar väldigt harmonisk sedan han har sin flickvän på bagen, och han spelade bra i the Open förra året.

Vad ger ni honom för odds?
Flickvännen var väl inte caddie i Abu Dhabi? Kan minnas fel, oavsett så skulle man självklart unna Lee en major! Bild♀️


Sent from my iPhone using Svensktgolfforum
Driver: Cobra F9 Smoke 6,0
Fairwaywood/hybrid: Mizuno JPX 900
Järn: Callaway X Forged 18 (4-PW)
Wedge: TaylorMade Hi Toe 50 & 56
Putter Toulon
Boll: TP5x
Instagram: Sullanos
Användarens profilbild
hericson
Inlägg: 344
Blev medlem: 21 maj 2017, 19:59

Stackars Karlsson. I ledarboll inför lördagen och så skjuter han sju över par och tappar 43 placeringar och ca 12 slag mot nya ledarbollen. Tungt.
/ HE
Användarens profilbild
JohanAdministratör
Site Admin
Inlägg: 4693
Blev medlem: 02 maj 2014, 13:05

hericson skrev:Stackars Karlsson. I ledarboll inför lördagen och så skjuter han sju över par och tappar 43 placeringar och ca 12 slag mot nya ledarbollen. Tungt.
Vad hände?


Skickat från min iPhone med Svensktgolfforum
Skriv svar