Den stora tråden om DP World Tour

Här snackar vi allt som har med svenska tourer och världstourer att göra.
Niklas
Inlägg: 1081
Blev medlem: 15 aug 2016, 11:30

Henrik Stenson har spelat en bra tävlingsrunda för första gången sen 2019 typ. Nu är det bara en runda och betyder inte så mycket. Men det jag reagerade på var en video från i onsdags på någon av europatourens sociala kanaler där de visade hans rangepass. Det var en helt annan Stenson när man såg kroppsspråk och blick. Han vill verkligen verkligen vara med i Ryder Cup. På något sätt blir det ju lite bevisat nu att hans största problem är antagligen motivation. Jag tror han tränar och sådär men det behövs något extra för att tända till i tävling. När han spelar någon dussin-tävling på PGA han spelat 15 gånger tidigare måste det vara svårt att verkligen ha det där maximala fokuset. Phil Mickelson sa ju efter sin majorvinst i år att det var det som var det största problemet med att bli äldre var möjligheten att fokusera.

Det vore kul om han kom med i Ryder Cup laget nu men det kommer krävas en vinst eller fyra stycken topp fem i rad nu tror jag för att han ska bli vald.
Hcp: ~12
Albatross
Inlägg: 144
Blev medlem: 11 maj 2014, 18:05

Så som stenson spelat har han tyvärr inte i laget att göra. Hoppas mer på Alex i så fall.


Skickat från min iPhone med Svensktgolfforum
Användarens profilbild
hericson
Inlägg: 342
Blev medlem: 21 maj 2017, 19:59


Albatross skrev:Så som stenson spelat har han tyvärr inte i laget att göra. Hoppas mer på Alex i så fall.
Håller med. Nu lyckades han relativt bra i Tjeckien i en mindre tävling, men är inte så bra som han har varit. Jag tror också mer på Alex men frågan är om han blir uttagen.
/ HE
Niklas
Inlägg: 1081
Blev medlem: 15 aug 2016, 11:30

hericson skrev: 25 aug 2021, 20:37
Albatross skrev:Så som stenson spelat har han tyvärr inte i laget att göra. Hoppas mer på Alex i så fall.
Håller med. Nu lyckades han relativt bra i Tjeckien i en mindre tävling, men är inte så bra som han har varit. Jag tror också mer på Alex men frågan är om han blir uttagen.
Iaf skönt att se honom spela lite bättre nu även om det är mindre tävlingar.
Hcp: ~12
KonsultTT
Inlägg: 44
Blev medlem: 11 okt 2020, 09:30

Äntligen lite gröna pilar på de bästa svenska spelarna på världsrankingen:
Alex från 70->62
Stenson från 176->143.
Björk från 250->240.

Men fortfarande mest röda pilar på de svenska spelarna...
http://www.owgr.com/ranking?pageNo=1&pa ... ountry=SWE

/ TT

Edit: Skrev fel på Björk.
Senast redigerad av KonsultTT den 30 aug 2021, 14:38, redigerad totalt 1 gånger.
HCP: 32,7 Klubb: Umeå Sörfors GK
Började spela: 2019
Niklas
Inlägg: 1081
Blev medlem: 15 aug 2016, 11:30

KonsultTT skrev: 30 aug 2021, 09:15 Äntligen lite gröna pilar på de bästa svenska spelarna på världsrankingen:
Alex från 70->62
Stenson från 176->143.
Björk från 240->250.

Men fortfarande mest röda pilar på de svenska spelarna...
http://www.owgr.com/ranking?pageNo=1&pa ... ountry=SWE

/ TT
Blir spännande att se om Norén kan ta sig in topp-50 mot slutet av året. Det får nog vara målet. Blir för tråkigt om vi inte har någon svensk i majors, players och WGC-tävlingarna.
Hcp: ~12
Användarens profilbild
hericson
Inlägg: 342
Blev medlem: 21 maj 2017, 19:59

Vilka rundor Kristoffer Broberg bjöd på i fredags och lördags. Och vilken spänning det blev idag, han kan inte ha haft det lätt, men han löste det. Skitkul, stort grattis till honom!
/ HE
Niklas
Inlägg: 1081
Blev medlem: 15 aug 2016, 11:30

hericson skrev: 19 sep 2021, 20:31 Vilka rundor Kristoffer Broberg bjöd på i fredags och lördags. Och vilken spänning det blev idag, han kan inte ha haft det lätt, men han löste det. Skitkul, stort grattis till honom!
Det var inte igår som vi hade en vinnare på herrsidan så det var kul. Kändes aldrig helt säkert efter lördagen trots åttaslagsledningen för sådana superrundor brukar följas av en något sämre runda vanligtvis, men det löste han ändå. Bra att han får vinnarkategori nu så inte behöver tänka på det nu när säsongsavslutningen närmar sig. Men hans lördagsrunda var ju galen när det kommer till puttningen!
Hcp: ~12
långryggen
Inlägg: 914
Blev medlem: 24 aug 2016, 07:23

Niklas skrev: 20 sep 2021, 06:21
hericson skrev: 19 sep 2021, 20:31 Vilka rundor Kristoffer Broberg bjöd på i fredags och lördags. Och vilken spänning det blev idag, han kan inte ha haft det lätt, men han löste det. Skitkul, stort grattis till honom!
Det var inte igår som vi hade en vinnare på herrsidan så det var kul. Kändes aldrig helt säkert efter lördagen trots åttaslagsledningen för sådana superrundor brukar följas av en något sämre runda vanligtvis, men det löste han ändå. Bra att han får vinnarkategori nu så inte behöver tänka på det nu när säsongsavslutningen närmar sig. Men hans lördagsrunda var ju galen när det kommer till puttningen!
Riktigt roligt!
Hellre långt och rakt än kort och snett!

Taylor Made SIM MAX 9°, Fujikura ventus blue 6
Taylor made M6, 15°
Taylor made M6 hybrid 19°
Mizuno JPX900 PW-J4 46°-24°
Titleist SM7 raw, 50°, 54°, 58°
Putter Ping Anser Cadence TR Anser 2

hcp, 7-8
Mr.Mavrik
Inlägg: 30
Blev medlem: 19 sep 2021, 08:51

Alfred Dunhill cup knackar på dörren.. Med bl.a Noren, kinhult och lagergren som några av våra svenska hopp. Jag hade tänkt följa den resten av veckan i den mån jag hinner.

Vad har ni för tankar angående den? Några trevliga golfbets på lager? För övrigt satte jag John Rahm som bäste poänggörare för eu i ryder cup samt Garcia top 3 poänggörare för eu. Vart lite trevligare att kolla ryder cup då, trots att jänkarna dominera :)
Driver: Callaway razr x black
J3: Ben hogan edge forged GS, apex
J5-P: Callaway mavrik, grafit regular
Wedgar: Callaway Jaws md5 60°, Callaway Jaws full toe 56° ,Open series 52°
Putter: Taylor made redline daytona
Skriv svar