Den stora tråden om DP World Tour

Här snackar vi allt som har med svenska tourer och världstourer att göra.
Niklas
Inlägg: 1083
Blev medlem: 15 aug 2016, 11:30

Rory spelar som det är 2011 igen. Undrar vad han hittade där mellan Ryder Cup och vinsten i Vegas. Självförtroende?
Hcp: ~12
Användarens profilbild
JohanAdministratör
Site Admin
Inlägg: 4693
Blev medlem: 02 maj 2014, 13:05

Niklas skrev:Rory spelar som det är 2011 igen. Undrar vad han hittade där mellan Ryder Cup och vinsten i Vegas. Självförtroende?
Tyckte jag läste om ett tränarbyte.. ska kolla


Skickat från min iPhone med Svensktgolfforum
Niklas
Inlägg: 1083
Blev medlem: 15 aug 2016, 11:30

Tittade ganska mycket från Yas Links i helgen då de visade featured groups på Youtube gratis. Rolig tävling och bana att titta på, särskilt när det blåste.

Stenson var med i featured group på lördagen. Det jag såg var i början när han spelade bra. Något hittade han väl under uppehållet då han var bäst av alla på söndagen. Kanske kan det motivera honom när han vet att han har den kapaciteten. Är nog bra om han använder driver lite mer som han gjorde nu.

Men Alexander Björk ska ha mest beröm av svenskarna för sin insats.

Vem på forumet är det som jobbade på tävlingen? Ser i feeden bredvid från instagram att det är någon. Vill personen vara anonym har jag full förståelse för det.
Hcp: ~12
MaxP
Inlägg: 4778
Blev medlem: 11 maj 2014, 22:05
Kontakt:

Niklas skrev: 24 jan 2022, 10:50 Tittade ganska mycket från Yas Links i helgen då de visade featured groups på Youtube gratis. Rolig tävling och bana att titta på, särskilt när det blåste.

Stenson var med i featured group på lördagen. Det jag såg var i början när han spelade bra. Något hittade han väl under uppehållet då han var bäst av alla på söndagen. Kanske kan det motivera honom när han vet att han har den kapaciteten. Är nog bra om han använder driver lite mer som han gjorde nu.

Men Alexander Björk ska ha mest beröm av svenskarna för sin insats.

Vem på forumet är det som jobbade på tävlingen? Ser i feeden bredvid från instagram att det är någon. Vill personen vara anonym har jag full förståelse för det.
Du kan klicka dig in via widgeten till användaren. Eller Nicknamet Golfturisten - han arbetar på Växjö GK vilket är Alex moderklubb så det är kul att det finn stöd hemifrån också på plats!
Niklas
Inlägg: 1083
Blev medlem: 15 aug 2016, 11:30

MaxP skrev: 24 jan 2022, 13:21
Niklas skrev: 24 jan 2022, 10:50 Tittade ganska mycket från Yas Links i helgen då de visade featured groups på Youtube gratis. Rolig tävling och bana att titta på, särskilt när det blåste.

Stenson var med i featured group på lördagen. Det jag såg var i början när han spelade bra. Något hittade han väl under uppehållet då han var bäst av alla på söndagen. Kanske kan det motivera honom när han vet att han har den kapaciteten. Är nog bra om han använder driver lite mer som han gjorde nu.

Men Alexander Björk ska ha mest beröm av svenskarna för sin insats.

Vem på forumet är det som jobbade på tävlingen? Ser i feeden bredvid från instagram att det är någon. Vill personen vara anonym har jag full förståelse för det.
Du kan klicka dig in via widgeten till användaren. Eller Nicknamet Golfturisten - han arbetar på Växjö GK vilket är Alex moderklubb så det är kul att det finn stöd hemifrån också på plats!
Jaha, tack! Det står bara instagram_user för mig. Men då vet jag, kul med lite behind the scenes bilder.

P.S fin sving har Golfturisten också!
Hcp: ~12
Niklas
Inlägg: 1083
Blev medlem: 15 aug 2016, 11:30

Vem behöver hjälpa Rory med det mentala? Han har uppenbara problem med att avsluta tävlingar. Han sätter en extremt press på sig själv som är omöjlig att klara av. Vi såg det på The Open på Royal Portrush, höstens Ryder Cup, avslutningstävlingen på Europatouren förra året och nu igen. Har han ens en mental coach?

Jag är glad för Viktor Hovland. Värdig vinnare efter den avslutningen. Även om man såklart egentligen mest ville att Bland skulle vinna med den långa karriären.

Jon Rahm, Collin Morikawa, Viktor Hovland. Tänk de som gissade topp tre 2022 för fyra år sedan...
Hcp: ~12
MaxP
Inlägg: 4778
Blev medlem: 11 maj 2014, 22:05
Kontakt:

Niklas skrev: 31 jan 2022, 15:24 Vem behöver hjälpa Rory med det mentala? Han har uppenbara problem med att avsluta tävlingar. Han sätter en extremt press på sig själv som är omöjlig att klara av. Vi såg det på The Open på Royal Portrush, höstens Ryder Cup, avslutningstävlingen på Europatouren förra året och nu igen. Har han ens en mental coach?

Jag är glad för Viktor Hovland. Värdig vinnare efter den avslutningen. Även om man såklart egentligen mest ville att Bland skulle vinna med den långa karriären.

Jon Rahm, Collin Morikawa, Viktor Hovland. Tänk de som gissade topp tre 2022 för fyra år sedan...
Jag har svårt att tänka mig att Rory inte arbetar med någon när det gäller det mentala men det är som du säger. Hur ska han ta sig ur det eller kanske den ännu tuffare frågan - kommer han ta sig ur det?
När såg vi egentligen en Rory i sin prime senast?
Användarens profilbild
JohanAdministratör
Site Admin
Inlägg: 4693
Blev medlem: 02 maj 2014, 13:05

Det händer inte ofta att jag reserverar TV-tid här hemma men idag har jag sagt till att jag vill se avslutningen av Scandinavia Mixed.

Det ska bli så spännande att se Linn Grant försvara sin ledning! Att Stenson ligger precis bakom och jagar en vinst gör det riktigt spännande. Jag tror han är riktigt sugen på att ta hem vinsten och sätta på tvivlare på plats.




Skickat från min iPhone med Svensktgolfforum
Användarens profilbild
hericson
Inlägg: 344
Blev medlem: 21 maj 2017, 19:59

Jättekul med två svenskar i topp, men vem ska man hålla på, vore ju kul med vinst för båda två.
/ HE
Användarens profilbild
hericson
Inlägg: 344
Blev medlem: 21 maj 2017, 19:59

Det gick ju hur bra som helst, stort grattis till Linn Grant.

Intressant att hon utklassar samtliga men sedan kommer det ca 15 killar innan nästa tjej på leaderboarden. Banans uppsättning måste alltså ha passat killarna bättre än tjejerna, med ett stort undantag alltså.
/ HE
Skriv svar