Den stora tråden om DP World Tour

Här snackar vi allt som har med svenska tourer och världstourer att göra.
Användarens profilbild
JohanAdministratör
Site Admin
Inlägg: 4693
Blev medlem: 02 maj 2014, 13:05

hericson skrev:Det gick ju hur bra som helst, stort grattis till Linn Grant.

Intressant att hon utklassar samtliga men sedan kommer det ca 15 killar innan nästa tjej på leaderboarden. Banans uppsättning måste alltså ha passat killarna bättre än tjejerna, med ett stort undantag alltså.
Tidvis bombade hon drives på +260 meter och då hade hon ju 40-50m in. Det ger en rejäl fördel.


Skickat från min iPhone med Svensktgolfforum
Niklas
Inlägg: 1083
Blev medlem: 15 aug 2016, 11:30

JohanAdministratör skrev: 13 jun 2022, 05:46
hericson skrev:Det gick ju hur bra som helst, stort grattis till Linn Grant.

Intressant att hon utklassar samtliga men sedan kommer det ca 15 killar innan nästa tjej på leaderboarden. Banans uppsättning måste alltså ha passat killarna bättre än tjejerna, med ett stort undantag alltså.
Tidvis bombade hon drives på +260 meter och då hade hon ju 40-50m in. Det ger en rejäl fördel.


Skickat från min iPhone med Svensktgolfforum
Alltså, detta. Banan var ju rättvis för snittspelaren av kvinnor och herrar. Men Linn måste ju vara en av de mest långslående damerna öht? Definitivt på LET, men kanske inte om man skulle kolla LPGA? Men det jag ser där det blir mest orättvist är ruffen. Kvinnorna har ingen chans att sätta samma spinn som männen från ruffen.

Den här generationen av tjejer nu som Fredrik Wetterstrand tränade för landslaget kommer gå långt allihop, det ser man.
Hcp: ~12
långryggen
Inlägg: 914
Blev medlem: 24 aug 2016, 07:23

Man måste ju sätta en gräns för vem banan är upsatt för, så har man en bombande tjej så får hon ju samma fördel som en långtslående man skulle ha, förutsatt att man träffar FW, vilket hon gjorde mest hela tiden.
Otroligt imponerande med starten på finalrundan, snacka om en käftsmäll för övriga fältet. Inte en bogey på helgen...
Hellre långt och rakt än kort och snett!

Taylor Made SIM MAX 9°, Fujikura ventus blue 6
Taylor made M6, 15°
Taylor made M6 hybrid 19°
Mizuno JPX900 PW-J4 46°-24°
Titleist SM7 raw, 50°, 54°, 58°
Putter Ping Anser Cadence TR Anser 2

hcp, 7-8
MaxP
Inlägg: 4778
Blev medlem: 11 maj 2014, 22:05
Kontakt:

Niklas skrev:
JohanAdministratör skrev: 13 jun 2022, 05:46
hericson skrev:Det gick ju hur bra som helst, stort grattis till Linn Grant.

Intressant att hon utklassar samtliga men sedan kommer det ca 15 killar innan nästa tjej på leaderboarden. Banans uppsättning måste alltså ha passat killarna bättre än tjejerna, med ett stort undantag alltså.
Tidvis bombade hon drives på +260 meter och då hade hon ju 40-50m in. Det ger en rejäl fördel.


Skickat från min iPhone med Svensktgolfforum
Alltså, detta. Banan var ju rättvis för snittspelaren av kvinnor och herrar. Men Linn måste ju vara en av de mest långslående damerna öht? Definitivt på LET, men kanske inte om man skulle kolla LPGA? Men det jag ser där det blir mest orättvist är ruffen. Kvinnorna har ingen chans att sätta samma spinn som männen från ruffen.

Den här generationen av tjejer nu som Fredrik Wetterstrand tränade för landslaget kommer gå långt allihop, det ser man.
Jag ser en stor likhet med Bryson och hans taktik för hur Linn spelade Halmstad. Hon spelade förhållandevis aggressivt och det belönades ordentligt.


Skickat från min iPhone med Svensktgolfforum
Niklas
Inlägg: 1083
Blev medlem: 15 aug 2016, 11:30

MaxP skrev: 13 jun 2022, 10:56
Niklas skrev:
JohanAdministratör skrev: 13 jun 2022, 05:46

Tidvis bombade hon drives på +260 meter och då hade hon ju 40-50m in. Det ger en rejäl fördel.


Skickat från min iPhone med Svensktgolfforum
Alltså, detta. Banan var ju rättvis för snittspelaren av kvinnor och herrar. Men Linn måste ju vara en av de mest långslående damerna öht? Definitivt på LET, men kanske inte om man skulle kolla LPGA? Men det jag ser där det blir mest orättvist är ruffen. Kvinnorna har ingen chans att sätta samma spinn som männen från ruffen.

Den här generationen av tjejer nu som Fredrik Wetterstrand tränade för landslaget kommer gå långt allihop, det ser man.
Jag ser en stor likhet med Bryson och hans taktik för hur Linn spelade Halmstad. Hon spelade förhållandevis aggressivt och det belönades ordentligt.


Skickat från min iPhone med Svensktgolfforum
Jag tänkte också det och att hon sa det i början av turneringen att hon tittade hur killarna spelade och det var mycket mer aggressivt och hon skulle göra samma sak. Sen träffade hon ju nästan varenda FW också. Det gör inte Bryson.
Hcp: ~12
Niklas
Inlägg: 1083
Blev medlem: 15 aug 2016, 11:30

Oj, jag har nog aldrig hört Rory, Shane och Jon uttala sig så hårt om sina tidigare kollegor. I några intervjuer är de väldigt tydliga med vad de tycker om de LIV-spelare som spelar Wentworth denna vecka, men som aldrig spelat en europatour-tävling tidigare i deras liv (ex. Abraham Ancer). Ändå lie befriande att de uttalar sig så fritt, särskilt när det är i omtanke för de DP world tour spelare som kämpar för kortet och nu hamnar utanför startlistan.
Hcp: ~12
Användarens profilbild
hericson
Inlägg: 344
Blev medlem: 21 maj 2017, 19:59

Då blev det visst en 54-hålstävling även på DP World Tour.
/ HE
Användarens profilbild
hericson
Inlägg: 344
Blev medlem: 21 maj 2017, 19:59

Åter igen en stabil tävling av Björk med en fjärde plats i Danmark. Vet inte hur många topp tio placeringar han haft på sistone? Synd bara att han inte är med i yttersta toppen och slåss om segern, men vi får hoppas att det kommer.
/ HE
Användarens profilbild
JohanAdministratör
Site Admin
Inlägg: 4693
Blev medlem: 02 maj 2014, 13:05

hericson skrev: 09 jul 2023, 18:49 Åter igen en stabil tävling av Björk med en fjärde plats i Danmark. Vet inte hur många topp tio placeringar han haft på sistone? Synd bara att han inte är med i yttersta toppen och slåss om segern, men vi får hoppas att det kommer.
Jag läste något om att Lagergren hade sagt att Björk skulle kunna spela med aggresivt för att ha en chans att vinna tävlingar. Men han spelar sitt spel och nu har han väl spelat in runt 8 m sek bara i år och runt 60 m sek i sin karriär. Han är konstant i topp i rankingen så jag tycker han gör helt rätt i att inte spela lika aggresivt som många andra som är så extremt sugna på just vinster för långsiktig ekonomiskt stabilitet.
Användarens profilbild
JohanAdministratör
Site Admin
Inlägg: 4693
Blev medlem: 02 maj 2014, 13:05

WOW! Vincent Norrman kammar hem Irish Open efter -7 sista dagen och vinner med ett slag.
Vinst två veckor efter varandra! Åberg och Norrman, sicken framtid vi har!
Skriv svar