Johan - 2024 nu kör vi!!

Dela med dig av din träning, ditt spel och golfliv! Kalla det blogg eller dagbok, du bestämmer!
långryggen
Inlägg: 914
Blev medlem: 24 aug 2016, 07:23

JohanAdministratör skrev: 17 jan 2021, 17:00
långryggen skrev: 15 jan 2021, 13:38
JohanAdministratör skrev: 14 jan 2021, 08:32 Igår kom sonen!
04.15 igår på BB Stockholm.

Så var ska jag ställa honom i kö :)
Lidingö GK har väl cirka 20 års kö.. Hur är det med St Andrews?

Skämt åsido, får se hur Mkt golf det blir närmsta tiden. Har tagit ledigt i tre månader nu så han och jag ska iaf sträck-kolla The Masters ihop i april.

Efter att ha sett Tiger-dokumentären så får jag väl sikta på första slaget vid 8 månader..


Skickat från min iPhone med Svensktgolfforum
Grattis!

Var kan man se tiger dokumentären?

Jag såg en dokumentär om ungar som lirade typ VM för 7-8-9 åringar... The short game, tror det var på Netflix?
Tiger finns på HBO Nordic
Tack!
Hellre långt och rakt än kort och snett!

Taylor Made SIM MAX 9°, Fujikura ventus blue 6
Taylor made M6, 15°
Taylor made M6 hybrid 19°
Mizuno JPX900 PW-J4 46°-24°
Titleist SM7 raw, 50°, 54°, 58°
Putter Ping Anser Cadence TR Anser 2

hcp, 7-8
Användarens profilbild
JohanAdministratör
Site Admin
Inlägg: 4693
Blev medlem: 02 maj 2014, 13:05

Så himla kul att logga in på Google analytics och läsa att forumet fortsätter växa! Stort tack till alla er som är här inne och läser och skriver. 67% ökning YoY i Januari 20 vs 21. :D

Just nu letar jag datum för Svensktgolfforum Open som antagligen kommer bli mer utav en weekend med happenings och tävlingar.

Min egen golf är helt stillastående just nu, Ture Salzmann tar min tid minst sagt. Det är alltså min tre veckor gamla son.
Men så småningom kommer det bli bra med golf igen, jag har nämligen tagit ledigt i tre månader från jobbet så ska inte börja jobba igen förrän i maj. När sonen har lite mer rutiner räknar jag med att kunna slå lite mer igen.

Till dess kör jag lite golf guru, https://www.golf-guru.co.uk/
MaxP
Inlägg: 4778
Blev medlem: 11 maj 2014, 22:05
Kontakt:

JohanAdministratör skrev: 05 feb 2021, 14:13 Så himla kul att logga in på Google analytics och läsa att forumet fortsätter växa! Stort tack till alla er som är här inne och läser och skriver. 67% ökning YoY i Januari 20 vs 21. :D

Just nu letar jag datum för Svensktgolfforum Open som antagligen kommer bli mer utav en weekend med happenings och tävlingar.

Min egen golf är helt stillastående just nu, Ture Salzmann tar min tid minst sagt. Det är alltså min tre veckor gamla son.
Men så småningom kommer det bli bra med golf igen, jag har nämligen tagit ledigt i tre månader från jobbet så ska inte börja jobba igen förrän i maj. När sonen har lite mer rutiner räknar jag med att kunna slå lite mer igen.

Till dess kör jag lite golf guru, https://www.golf-guru.co.uk/
För oss som inte är i branschen (eller för tröga för att förstå) - vad betyder YoY? :lol:

Ture, bra namn! Amerikanarna kan hitta på ett bra smeknamn när han blir stor på PGA-touren tänker jag 8-)
Användarens profilbild
manget
Inlägg: 253
Blev medlem: 12 aug 2015, 14:49

MaxP skrev: 05 feb 2021, 16:00
JohanAdministratör skrev: 05 feb 2021, 14:13 Så himla kul att logga in på Google analytics och läsa att forumet fortsätter växa! Stort tack till alla er som är här inne och läser och skriver. 67% ökning YoY i Januari 20 vs 21. :D

Just nu letar jag datum för Svensktgolfforum Open som antagligen kommer bli mer utav en weekend med happenings och tävlingar.

Min egen golf är helt stillastående just nu, Ture Salzmann tar min tid minst sagt. Det är alltså min tre veckor gamla son.
Men så småningom kommer det bli bra med golf igen, jag har nämligen tagit ledigt i tre månader från jobbet så ska inte börja jobba igen förrän i maj. När sonen har lite mer rutiner räknar jag med att kunna slå lite mer igen.

Till dess kör jag lite golf guru, https://www.golf-guru.co.uk/
För oss som inte är i branschen (eller för tröga för att förstå) - vad betyder YoY? :lol:

Ture, bra namn! Amerikanarna kan hitta på ett bra smeknamn när han blir stor på PGA-touren tänker jag 8-)
Year-Over-Year, dvs en jämförelse med föregående år. Används ofta av analytiker som jämför bakåt i tiden
WITB
Driver: TSi3
Spoon: Cobra F6
Järn 3: Titleist U500
Järn 4-7: Titleist 620 CB
Järn 8-P: Titleist 620 MB
Wedgar: Vokey SM8 (50/54/60)
Putter: SIK
Användarens profilbild
JohanAdministratör
Site Admin
Inlägg: 4693
Blev medlem: 02 maj 2014, 13:05

MaxP skrev:
JohanAdministratör skrev: 05 feb 2021, 14:13 Så himla kul att logga in på Google analytics och läsa att forumet fortsätter växa! Stort tack till alla er som är här inne och läser och skriver. 67% ökning YoY i Januari 20 vs 21. :D

Just nu letar jag datum för Svensktgolfforum Open som antagligen kommer bli mer utav en weekend med happenings och tävlingar.

Min egen golf är helt stillastående just nu, Ture Salzmann tar min tid minst sagt. Det är alltså min tre veckor gamla son.
Men så småningom kommer det bli bra med golf igen, jag har nämligen tagit ledigt i tre månader från jobbet så ska inte börja jobba igen förrän i maj. När sonen har lite mer rutiner räknar jag med att kunna slå lite mer igen.

Till dess kör jag lite golf guru, https://www.golf-guru.co.uk/
För oss som inte är i branschen (eller för tröga för att förstå) - vad betyder YoY? :lol:

Ture, bra namn! Amerikanarna kan hitta på ett bra smeknamn när han blir stor på PGA-touren tänker jag 8-)
I mellannamn heter han Thomas så på PGA Tour blir det TT Salzmann sen...


Skickat från min iPhone med Svensktgolfforum
Användarens profilbild
JohanAdministratör
Site Admin
Inlägg: 4693
Blev medlem: 02 maj 2014, 13:05

För första gången i mitt liv testade jag crossfit idag. GUD vad jobbigt det var jämfört med en runda golf och någon öl..

MEN jag tänker att det finns mycket att hämta i träningsformen för golfare, bara man tar bort de statiska momenten.

Så här såg dagens prova-på-pass ut på Crossfit Nordic.

A 2x 4 min
Slam ball över bar
Sled pull

B AMRAP 9 min
7 armhävningar
12 kettlebell swings
7 kcal assualt bike

C Every min on the min 9 min
Thrusters 3-5 + Squat 4-10
Planka 20 sek + ”fjäril” 20 sek

Blir till att ladda hamna golf-wod-appen..



Skickat från min iPhone med Svensktgolfforum
Användarens profilbild
JohanAdministratör
Site Admin
Inlägg: 4693
Blev medlem: 02 maj 2014, 13:05

Säsongspremiär 2021!
Igår var jag på Sickla Indoor Golf och luftade svingen för första gången för säsongen.

Tack Felix Pålson som ordnade tiden och tack Pontus och Johanna för mottagandet.

Jag tog med brorsan som också är föräldraledig och lirade ett varv på Le Golf National. Vi lirade mellan 10-12 så det var mest pensionärerna och vi MEN också en stekhet kändis som jag ångrar att jag inte gick fram och hejade på men det är ju pandemitider så det kanske inte uppskattas. Vem? Ernst Billgren! Han var där och lirade en timme, han verkar vara en riktig golfentusiast.
IMG_9881.JPG
IMG_9881.JPG (242.54 KiB) Visad 3434 gånger
Utifrån ser det inte ut att vara mycket väsen men där inne gömmer sig ett litet golfparadis med 9! Trackmanbås. Tänk att Trackman var något väldigt exklusivt att inneha för bara några år sedan och antalet enheter i Sverige gick att räkna på någon hand.
IMG_9868.JPG
IMG_9868.JPG (241.23 KiB) Visad 3434 gånger
Jag kommer att skriva recensioner om de olika simulatorställena i separata trådar lite senare så det här inlägget handlar mest om mitt eget spel.
IMG_9879.JPG
IMG_9879.JPG (248.19 KiB) Visad 3434 gånger
Le Golf National från svart tee började snällt mot mig med två birdies de första tre hålen. Bild

Men lika snäll som starten var avslutet riktigt elakt och bet ifrån. På hål 15 gjorde jag en 11 i efter att ha gått full Tin Cup och försökt nå green med hybrid och spoon innan jag valde att lägga upp mig till slut. Bild No Laying Up!

Totalt landade scoren på 87 slag tror jag och 15 över par med en +7 på ett hål och väldigt få fairwayträffar så var starten på säsongen ändå ok. Jag var otroligt rostig, tror till och med jag lyckades få sky-märken på drivern Bild☹️







Skickat från min iPhone med Svensktgolfforum
Användarens profilbild
JohanAdministratör
Site Admin
Inlägg: 4693
Blev medlem: 02 maj 2014, 13:05

IMG_9873.JPG
IMG_9873.JPG (236.84 KiB) Visad 3432 gånger
IMG_9874.JPG
IMG_9874.JPG (240.18 KiB) Visad 3432 gånger
IMG_9875.JPG
IMG_9875.JPG (253.13 KiB) Visad 3432 gånger

Skickat från min iPhone med Svensktgolfforum
Användarens profilbild
AH.kavaj
Inlägg: 38
Blev medlem: 19 feb 2021, 08:05

Så...några "konstigheter" från TM? ;)

Gillar konceptet och anläggningen i Malmö är bra tycker jag.

Jag har deltagit i tävlingen som Indoor Golf anordnar, kul grej men tekniken kan skapa lite frustration. Lite trist när man ska slå en 10-metersputt men TM får inte till det och reggar försöket som en 0,5-meters.
Får se idag när dom publicerar resultatet hur det gick, tror inte på vinst.
Användarens profilbild
JohanAdministratör
Site Admin
Inlägg: 4693
Blev medlem: 02 maj 2014, 13:05

AH.kavaj skrev:Så...några "konstigheter" från TM? ;)

Gillar konceptet och anläggningen i Malmö är bra tycker jag.

Jag har deltagit i tävlingen som Indoor Golf anordnar, kul grej men tekniken kan skapa lite frustration. Lite trist när man ska slå en 10-metersputt men TM får inte till det och reggar försöket som en 0,5-meters.
Får se idag när dom publicerar resultatet hur det gick, tror inte på vinst.
Faktiskt inte ett enda tekniskt strul.
Allt gick som det skulle. Alla 87 slagen haha..


Skickat från min iPhone med Svensktgolfforum
Skriv svar