Johan - 2024 nu kör vi!!

Dela med dig av din träning, ditt spel och golfliv! Kalla det blogg eller dagbok, du bestämmer!
FarAndSure
Inlägg: 5
Blev medlem: 09 maj 2022, 20:12

Som sagt tidigare så har jag spelat alla tre banorna. Jag spelade Balcomie för 2 veckor sedan och tänkte bara tipsa om att den är bättre och roligare om ni spelar ifrån vit tee. Utslagen blir roligare, bland annat får ni ett utslag där ni får slå över stranden. Banan är riktigt jävla utbränd och hård just nu, svårt att hitta en bana med mer linkskaraktär, 27 grader här idag, gäller att landa bollen på rätt ställe!

Torrence har DP world tour veckan efter The Open tror jag så den lär vara i fint skick.

Hoppas ni får en fin vecka!

Sent from my Nokia X10 using Svensktgolfforum mobile app

Användarens profilbild
JohanAdministratör
Site Admin
Inlägg: 4693
Blev medlem: 02 maj 2014, 13:05

FarAndSure skrev:Som sagt tidigare så har jag spelat alla tre banorna. Jag spelade Balcomie för 2 veckor sedan och tänkte bara tipsa om att den är bättre och roligare om ni spelar ifrån vit tee. Utslagen blir roligare, bland annat får ni ett utslag där ni får slå över stranden. Banan är riktigt jävla utbränd och hård just nu, svårt att hitta en bana med mer linkskaraktär, 27 grader här idag, gäller att landa bollen på rätt ställe!

Torrence har DP world tour veckan efter The Open tror jag så den lär vara i fint skick.

Hoppas ni får en fin vecka!

Sent from my Nokia X10 using Svensktgolfforum mobile app
Det där låter magiskt!!!!


Skickat från min iPhone med Svensktgolfforum
Användarens profilbild
JohanAdministratör
Site Admin
Inlägg: 4693
Blev medlem: 02 maj 2014, 13:05

Här kommer en uppdatering från St Andrews!
Vi har spelar två banor Fairmont Torrance och Lundin Links. Spana in mig IG för mer bilder och videos.

Idag ska vi ut på Old Course och kolla på spelare som värmer upp på banan. Det blir nog att hänga lite vid rangen också.

Vill spelare borde jag bevaka?
Tiger, Bryson, DJ, Zalatoris, Rory, JT, Speith…
182deec6-26bc-4a91-b1b8-21e3dbe038f0.jpg
182deec6-26bc-4a91-b1b8-21e3dbe038f0.jpg (245.85 KiB) Visad 2615 gånger

Skickat från min iPhone med Svensktgolfforum
Användarens profilbild
JohanAdministratör
Site Admin
Inlägg: 4693
Blev medlem: 02 maj 2014, 13:05

KM på Svartinge GC om två veckor så jag behöver nöta och hitta någon form av bollträff som går att spela med.

Imorse blev det 75 bollar på gräsrangen som start.
IMG_7178.JPG
IMG_7178.JPG (236.33 KiB) Visad 2367 gånger
Svingen är inte bra men en fade får gå…


Skickat från min iPhone med Svensktgolfforum
Användarens profilbild
JohanAdministratör
Site Admin
Inlägg: 4693
Blev medlem: 02 maj 2014, 13:05

Första varvet sedan skottlandsresan blev i söndags med Fredrik Lindblom, Hannah Greggs och Milton som är medlem här på forumet.

Jag sköt +10 från vit tee vilket jag är rätt nöjd med då jag plockade ihop en bag från vinden. Mina klubbor är fortfarande borta sedan resan till Skottland så jag hade en FW5 en hybrid, 4-PW och putter.
IMG_7211.JPG
IMG_7211.JPG (159.98 KiB) Visad 2325 gånger
Det var riktigt kul att spela med gänget och ni kommer få se en vlogg på Fredrik och Hannahs Youtube-kanal om någon vecka.

På lördag börjar KM, frågan är om jag ska ställa upp eller inte. Det är trist att inte mina klubbor är här men å andra sidan sköt jag 82 med det här ihopplocket och borde kunna skala av 2-3 slag om jag spelar riktigt bra och får i några fler puttar. Tre varv under 80 hade varit drömmen.

Vi får se vad jag gör.


Skickat från min iPhone med Svensktgolfforum
Användarens profilbild
mikael.josefson
Inlägg: 72
Blev medlem: 21 jun 2021, 20:49

Ska bli kul att se vloggen

Det är bara att köra, oftast blir scoren bäst när man inte behöver stå och välja massa utan bara ta det man har och göra det bästa av situationen

Lycka till på klubbmästerskapet!
//Mikael


Skickat från min iPhone med Svensktgolfforum
Användarens profilbild
JohanAdministratör
Site Admin
Inlägg: 4693
Blev medlem: 02 maj 2014, 13:05

Idag fick jag SMS från Bring om att mina klubbor ska komma imorgon! Det var på tiden med tanke på KM på lördag morgon.
MaxP
Inlägg: 4778
Blev medlem: 11 maj 2014, 22:05
Kontakt:

JohanAdministratör skrev: 10 aug 2022, 19:34 Idag fick jag SMS från Bring om att mina klubbor ska komma imorgon! Det var på tiden med tanke på KM på lördag morgon.
Skönt! Hur har reglerna varit annars? När hade de varit borta för länge oh du kunnat byta ut dem?
Användarens profilbild
JohanAdministratör
Site Admin
Inlägg: 4693
Blev medlem: 02 maj 2014, 13:05

MaxP skrev: 11 aug 2022, 05:38
JohanAdministratör skrev: 10 aug 2022, 19:34 Idag fick jag SMS från Bring om att mina klubbor ska komma imorgon! Det var på tiden med tanke på KM på lördag morgon.
Skönt! Hur har reglerna varit annars? När hade de varit borta för länge oh du kunnat byta ut dem?
Jag skapade ett claims-ärende igår faktiskt. Jag summerade ihop värdet till 50.000 SEK. SAS ersätter max 15.000 sedan måste man vända sig till sin hemförsäkring för att få resterande belopp och då måste du ha alla originalkvitton för att bevisa inköpen.

Men jag hörde om en kille som hann köpa nytt för sin ersättning och sedan kom grejerna 8 veckor senare. Så då hade han dubbelt upp.
Användarens profilbild
JohanAdministratör
Site Admin
Inlägg: 4693
Blev medlem: 02 maj 2014, 13:05

Dag ett av KM är avklarad.
Herregud vad det var tufft att lira vit tee i 28 grader och sol.

87+84 slag blev det. Jag hade hoppats klara 166 slag på Totalen men det blev 5 för mycket.

Jag gjorde en hel del dubblar och tripple så det är lätt att hitta var det gick fel. Oftast då hade det med drivern/utslagen att göra.

Vi har ett varv till imorgon och DP ska jag försöka sätta alla 18 utslag i spel och hoppas hitta en lägre score.


Skickat från min iPhone med Svensktgolfforum
Skriv svar