Jag säger som de säger i golfspelen. Bunkerslagen är ju de enda slagen du inte behöver träffa bollen på!Mackel95 skrev:Yes, det har du helt rätt i! Behöver träna mycket, mycket puttning och även bunkerslag, något som får alldeles för lite omtanke enligt mig. Får nästan panik när jag hamnar i bunkern för jag är så osäker, haha! Men ska fortsätta med puttningen, tack!Mikael316 skrev:Ett tips är att ligga på och träna puttning. Får du ner den siffran under 36 regelbundet är det många slag du kan tjäna där. Sen om du tränar chippning på det.
Det ger en rätt stark trygghet om man vet att man klarar av som sämst chip 2putt när man väl är framme vid green. Sen spelar man på hyfsad trygghet fram dit ska det mycket till att göra dubbel!
Hänger ju iof lite på hur det långa spelet känns men det ska nog inte vara något problem!särskilt om du kan slå driven 250 m!
I början kanske du inte behöver ha ett tankesätt att du ska göra upp-och-ner för att rädda från bunkern utan helt enkelt ut ur bunkern.
Ta en så högt loftad klubba du är bekväm med. Öppna upp lite grann och smacka ner den i sanden!