Johan - 2024 nu kör vi!!

Dela med dig av din träning, ditt spel och golfliv! Kalla det blogg eller dagbok, du bestämmer!
Nio noll
Inlägg: 48
Blev medlem: 07 apr 2019, 19:41

Haha, jag hade 10 års uppehåll bruh!

Sent from my SM-G950F using Svensktgolfforum mobile app

Niklas
Inlägg: 1081
Blev medlem: 15 aug 2016, 11:30

JohanAdministratör skrev: 11 okt 2021, 20:17 Herregud vilken golftorka jag har just nu.

Varför hade ingen berättat att man har svårt att få in golf som småbarnsförälder?
Haha, det säger varenda person man spelar med som har småbarn, så det tror jag knappast du har missat :lol: .
Hcp: ~12
Användarens profilbild
hericson
Inlägg: 342
Blev medlem: 21 maj 2017, 19:59

Tyvärr blir det ännu svårare när man har två små...
/ HE
Användarens profilbild
JohanAdministratör
Site Admin
Inlägg: 4690
Blev medlem: 02 maj 2014, 13:05

Niklas skrev: 12 okt 2021, 06:41
JohanAdministratör skrev: 11 okt 2021, 20:17 Herregud vilken golftorka jag har just nu.

Varför hade ingen berättat att man har svårt att få in golf som småbarnsförälder?
Haha, det säger varenda person man spelar med som har småbarn, så det tror jag knappast du har missat :lol: .
Jag har kanske förnekat det bara... :)
Användarens profilbild
JohanAdministratör
Site Admin
Inlägg: 4690
Blev medlem: 02 maj 2014, 13:05

Jag skrev av mig några rader om Garmin R10 i utrustningsdelen för den som är nyfiken på den.
Jag är själv djup imponerad av dess egenskaper. Om du vill träna med ett syfte mer än att bara stå och mata på rangen är den topp. MEN som man kan säga, skit in = skit ut. Står du och slår med billiga rangebollar kommer du få dåliga resultat på ett flertal mätpunkter. Men om du står och tränar inomhus med bra boll kan du förvänta dig bra nummer.
Användarens profilbild
JohanAdministratör
Site Admin
Inlägg: 4690
Blev medlem: 02 maj 2014, 13:05

Hallå!!
Dags att komma igång och skriva av mig här igen.

Säsongen 22 är igång. Jag har kommit igång med inomhus-träning på Indoor Golf i Moodgallerian. Hittills har jag mest kört Trackman Combine och ett wedgetest som ett Epson Tour-proffs programmerat.

Jag har också tecknat ett ett år prova-på medlemskap på Svartinge. Eftersom jag kommer ha med sonen en hel del i vår/sommar på dagtid vill jag ha tillgång till massor av starttid och inte vara rädd för att det är fullsmetat på banan.

Jag hoppas kunna visa upp en del banbilder från Svartinge som beräknar öppna i slutet av April.

Annat spännande är att jag ska prova ut nya järn och wedgar från Titleist och åka till The Open med Loch Lomond Whiskey..


Skickat från min iPhone med Svensktgolfforum
Användarens profilbild
Henrik_Lundh
Inlägg: 48
Blev medlem: 06 sep 2016, 11:26
Ort: Stockholm
Kontakt:

Det låter ju som ett ypperligt upplägg med Svartinge Johan. Kommer själv Bara föräldraledig under hösten och ska försöka få med mig lillen ut på Sollentuna

The Open på st andrews är ju inte heller fel. Var själv på Royal Birkdale när Spittan vann och det var en sjukt härlig upplevelse.

Nu är suget efter grönt gräs galet stort
WITB 2020
Driver Taylor Made M1
Spoon Taylor Made Aeroburner
Adams Pro Hybrid
4-PW Ping S55
Wedgar 50/54/60 ERG W7
Putter Scotty Cameron Newport

http://www.henriklund.nu
Användarens profilbild
JohanAdministratör
Site Admin
Inlägg: 4690
Blev medlem: 02 maj 2014, 13:05

Hade tänkt fortsätta nöta Trackman den här veckan med har fått Covid…

Jäklar i mig vad ont i halsen jag har haft.
Vilken galen sjukdom det är.


Skickat från min iPhone med Svensktgolfforum
långryggen
Inlägg: 914
Blev medlem: 24 aug 2016, 07:23

Henrik_Lundh skrev: 16 mar 2022, 21:20 Det låter ju som ett ypperligt upplägg med Svartinge Johan. Kommer själv Bara föräldraledig under hösten och ska försöka få med mig lillen ut på Sollentuna Bild
Jag vet ju inte hur banor ställer sig kring barnvagnar på banan, men glöm inte att bollar är hårda och kan slås snett ibland och barn är ömtåliga och låter en del emellanåt...
Hellre långt och rakt än kort och snett!

Taylor Made SIM MAX 9°, Fujikura ventus blue 6
Taylor made M6, 15°
Taylor made M6 hybrid 19°
Mizuno JPX900 PW-J4 46°-24°
Titleist SM7 raw, 50°, 54°, 58°
Putter Ping Anser Cadence TR Anser 2

hcp, 7-8
långryggen
Inlägg: 914
Blev medlem: 24 aug 2016, 07:23

JohanAdministratör skrev: 17 mar 2022, 21:13 Hade tänkt fortsätta nöta Trackman den här veckan med har fått Covid…
Av vilken anledning är du i trackman och nöter, nu när rangerna börjat öppna menar jag?

Personligen tycker jag att det inte sällan visar lite konstig bollbana i TM. Värdena kanske är rätt, men om jag ställer mig på rangen slår jag otroligt sällan höga fades, i TM relativt ofta.
Hellre långt och rakt än kort och snett!

Taylor Made SIM MAX 9°, Fujikura ventus blue 6
Taylor made M6, 15°
Taylor made M6 hybrid 19°
Mizuno JPX900 PW-J4 46°-24°
Titleist SM7 raw, 50°, 54°, 58°
Putter Ping Anser Cadence TR Anser 2

hcp, 7-8
Skriv svar