Johan - 2024 nu kör vi!!

Dela med dig av din träning, ditt spel och golfliv! Kalla det blogg eller dagbok, du bestämmer!
Användarens profilbild
JohanAdministratör
Site Admin
Inlägg: 4693
Blev medlem: 02 maj 2014, 13:05

långryggen skrev:
JohanAdministratör skrev: 17 mar 2022, 21:13 Hade tänkt fortsätta nöta Trackman den här veckan med har fått Covid…
Av vilken anledning är du i trackman och nöter, nu när rangerna börjat öppna menar jag?

Personligen tycker jag att det inte sällan visar lite konstig bollbana i TM. Värdena kanske är rätt, men om jag ställer mig på rangen slår jag otroligt sällan höga fades, i TM relativt ofta.
Jag checkar av mina grunder i Trackman. Svingspår, bladkontroll och kör testet Combine för att få ett mått på min skill Level.
Jag tycker det är en bra värdemätare så här i början av säsongen.
Att stå och slå på en range ger mig inte mycket just nu. Jag behöver något väldigt konkret att förhålla mig till.


Skickat från min iPhone med Svensktgolfforum
långryggen
Inlägg: 914
Blev medlem: 24 aug 2016, 07:23

JohanAdministratör skrev: 21 mar 2022, 10:16
långryggen skrev:
JohanAdministratör skrev: 17 mar 2022, 21:13 Hade tänkt fortsätta nöta Trackman den här veckan med har fått Covid…
Av vilken anledning är du i trackman och nöter, nu när rangerna börjat öppna menar jag?

Personligen tycker jag att det inte sällan visar lite konstig bollbana i TM. Värdena kanske är rätt, men om jag ställer mig på rangen slår jag otroligt sällan höga fades, i TM relativt ofta.
Jag checkar av mina grunder i Trackman. Svingspår, bladkontroll och kör testet Combine för att få ett mått på min skill Level.
Jag tycker det är en bra värdemätare så här i början av säsongen.
Att stå och slå på en range ger mig inte mycket just nu. Jag behöver något väldigt konkret att förhålla mig till.


Skickat från min iPhone med Svensktgolfforum
Jag förstår, det där trackman combine ska jag testa, det ger ju lite anspänning gissar jag?
Och det där med svingspår och vinklar får man ju inte med sig, mer än att jag kan se på min bollflykt om det var bättre eller sämre.
Mitt problem är, att när jag står på rangen så har jag en helt annan bollbana än i TM, generellt. Jag slår inte ofta höga fades, men det får jag relativt ofta i TM, och med flera klubbor.
Något som jag testar är att jag tittar på spinnet när bollen landar. Och att det då blir som jag tror såklart.
Står jag på rangen är jag inte direkt fokuserad på längder, mer än att varje klubba bör slås lika långt varje gång såklart.
Hellre långt och rakt än kort och snett!

Taylor Made SIM MAX 9°, Fujikura ventus blue 6
Taylor made M6, 15°
Taylor made M6 hybrid 19°
Mizuno JPX900 PW-J4 46°-24°
Titleist SM7 raw, 50°, 54°, 58°
Putter Ping Anser Cadence TR Anser 2

hcp, 7-8
Användarens profilbild
JohanAdministratör
Site Admin
Inlägg: 4693
Blev medlem: 02 maj 2014, 13:05

långryggen skrev:
JohanAdministratör skrev: 21 mar 2022, 10:16
långryggen skrev: Av vilken anledning är du i trackman och nöter, nu när rangerna börjat öppna menar jag?

Personligen tycker jag att det inte sällan visar lite konstig bollbana i TM. Värdena kanske är rätt, men om jag ställer mig på rangen slår jag otroligt sällan höga fades, i TM relativt ofta.
Jag checkar av mina grunder i Trackman. Svingspår, bladkontroll och kör testet Combine för att få ett mått på min skill Level.
Jag tycker det är en bra värdemätare så här i början av säsongen.
Att stå och slå på en range ger mig inte mycket just nu. Jag behöver något väldigt konkret att förhålla mig till.


Skickat från min iPhone med Svensktgolfforum
Jag förstår, det där trackman combine ska jag testa, det ger ju lite anspänning gissar jag?
Och det där med svingspår och vinklar får man ju inte med sig, mer än att jag kan se på min bollflykt om det var bättre eller sämre.
Mitt problem är, att när jag står på rangen så har jag en helt annan bollbana än i TM, generellt. Jag slår inte ofta höga fades, men det får jag relativt ofta i TM, och med flera klubbor.
Något som jag testar är att jag tittar på spinnet när bollen landar. Och att det då blir som jag tror såklart.
Står jag på rangen är jag inte direkt fokuserad på längder, mer än att varje klubba bör slås lika långt varje gång såklart.
Se till nästa gång att du får siktet på Trackman kalibrerat 100%. Och lägg ut siktpinnar för att veta exakt på skärmen som är mitten.
Det är inte ovanligt att Trackman kan stå lite snett och om du då siktar på en del av skärmen som inte är mitt i kan bollbana påverkas åt håll du inte tänkt dig.


Skickat från min iPhone med Svensktgolfforum
långryggen
Inlägg: 914
Blev medlem: 24 aug 2016, 07:23

JohanAdministratör skrev: 21 mar 2022, 19:13
långryggen skrev:
JohanAdministratör skrev: 21 mar 2022, 10:16

Jag checkar av mina grunder i Trackman. Svingspår, bladkontroll och kör testet Combine för att få ett mått på min skill Level.
Jag tycker det är en bra värdemätare så här i början av säsongen.
Att stå och slå på en range ger mig inte mycket just nu. Jag behöver något väldigt konkret att förhålla mig till.


Skickat från min iPhone med Svensktgolfforum
Jag förstår, det där trackman combine ska jag testa, det ger ju lite anspänning gissar jag?
Och det där med svingspår och vinklar får man ju inte med sig, mer än att jag kan se på min bollflykt om det var bättre eller sämre.
Mitt problem är, att när jag står på rangen så har jag en helt annan bollbana än i TM, generellt. Jag slår inte ofta höga fades, men det får jag relativt ofta i TM, och med flera klubbor.
Något som jag testar är att jag tittar på spinnet när bollen landar. Och att det då blir som jag tror såklart.
Står jag på rangen är jag inte direkt fokuserad på längder, mer än att varje klubba bör slås lika långt varje gång såklart.
Se till nästa gång att du får siktet på Trackman kalibrerat 100%. Och lägg ut siktpinnar för att veta exakt på skärmen som är mitten.
Det är inte ovanligt att Trackman kan stå lite snett och om du då siktar på en del av skärmen som inte är mitt i kan bollbana påverkas åt håll du inte tänkt dig. Skickat från min iPhone med Svensktgolfforum
Aha, tack, det ska jag verkligen göra, tack för tipset!
Senast redigerad av långryggen den 23 mar 2022, 08:14, redigerad totalt 1 gånger.
Hellre långt och rakt än kort och snett!

Taylor Made SIM MAX 9°, Fujikura ventus blue 6
Taylor made M6, 15°
Taylor made M6 hybrid 19°
Mizuno JPX900 PW-J4 46°-24°
Titleist SM7 raw, 50°, 54°, 58°
Putter Ping Anser Cadence TR Anser 2

hcp, 7-8
Användarens profilbild
JohanAdministratör
Site Admin
Inlägg: 4693
Blev medlem: 02 maj 2014, 13:05

Idag blev det en ny session i Trackman.
Indoor Golf Group i Moodgallerian är verkligen ett toppenställe!

Jag funderar på att köra ett Meetup där…


Skickat från min iPhone med Svensktgolfforum
Användarens profilbild
svingit
Inlägg: 1366
Blev medlem: 29 dec 2016, 13:42
Ort: Knivsta

JohanAdministratör skrev: 22 mar 2022, 20:13 Idag blev det en ny session i Trackman.
Indoor Golf Group i Moodgallerian är verkligen ett toppenställe!

Jag funderar på att köra ett Meetup där…


Skickat från min iPhone med Svensktgolfforum
Skulle definitivt vara intresserad.
WITB 2024

Driver: Callaway BB Alpha 816 DBD 9*
FW3: Taylormade R7 TS 13*
FW5: Callaway FT Optiforce 19*
Järn: Titleist T150 (6-PW)
Wedgar: Tour Trusty 48/08, 52/08, 56/12
Putter: Ping Pal 4 BeCu
MaxP
Inlägg: 4778
Blev medlem: 11 maj 2014, 22:05
Kontakt:

JohanAdministratör skrev: 22 mar 2022, 20:13 Idag blev det en ny session i Trackman.
Indoor Golf Group i Moodgallerian är verkligen ett toppenställe!

Jag funderar på att köra ett Meetup där…


Skickat från min iPhone med Svensktgolfforum
Go for it! Aldrig varit på anläggningen på Mood men hört bra saker.
Användarens profilbild
JohanAdministratör
Site Admin
Inlägg: 4693
Blev medlem: 02 maj 2014, 13:05

Igår fick jag in ännu ett pass av TM Combine på Indoor Golf Group Moodgallerian.

Den här gången kändes interlockgreppet mycket bättre och det visade prestationen/resultatet också.
IMG_4843.JPG
IMG_4843.JPG (209.94 KiB) Visad 1638 gånger
Som ni ser i graferna gick wedgar bra men 165 meter och drives mindre bra. Dock var ett av slagen på 165 en feltolkning av TM vilket var surt. Så resultatet skulle kanske varit någon enhet bättre.

Jag känner att svingen börjar ta sig nu så det är dags att boka in en custom fitting med Matz Evensson på Frösåker G&CC.
Det blir att åka dit på måndag eftermiddag för att prova ut de nya T100.


Skickat från min iPhone med Svensktgolfforum
MaxP
Inlägg: 4778
Blev medlem: 11 maj 2014, 22:05
Kontakt:

JohanAdministratör skrev: 07 apr 2022, 10:26 Igår fick jag in ännu ett pass av TM Combine på Indoor Golf Group Moodgallerian.

Den här gången kändes interlockgreppet mycket bättre och det visade prestationen/resultatet också.

Som ni ser i graferna gick wedgar bra men 165 meter och drives mindre bra. Dock var ett av slagen på 165 en feltolkning av TM vilket var surt. Så resultatet skulle kanske varit någon enhet bättre.

Jag känner att svingen börjar ta sig nu så det är dags att boka in en custom fitting med Matz Evensson på Frösåker G&CC.
Det blir att åka dit på måndag eftermiddag för att prova ut de nya T100.


Skickat från min iPhone med Svensktgolfforum
Hur går träningen mellan Combinesen då? ;)
Användarens profilbild
JohanAdministratör
Site Admin
Inlägg: 4693
Blev medlem: 02 maj 2014, 13:05

MaxP skrev:
JohanAdministratör skrev: 07 apr 2022, 10:26 Igår fick jag in ännu ett pass av TM Combine på Indoor Golf Group Moodgallerian.

Den här gången kändes interlockgreppet mycket bättre och det visade prestationen/resultatet också.

Som ni ser i graferna gick wedgar bra men 165 meter och drives mindre bra. Dock var ett av slagen på 165 en feltolkning av TM vilket var surt. Så resultatet skulle kanske varit någon enhet bättre.

Jag känner att svingen börjar ta sig nu så det är dags att boka in en custom fitting med Matz Evensson på Frösåker G&CC.
Det blir att åka dit på måndag eftermiddag för att prova ut de nya T100.


Skickat från min iPhone med Svensktgolfforum
Hur går träningen mellan Combinesen då? ;)
Nästa pusselbit är att lägga in driver-pass.
Jag failar alltid där så behöver slipa på den biten rejält.

Jag har kört lite wedgar mellan testen och det har definitivt gett resultat.

Så det gäller att träna skickligheten där emellan.


Skickat från min iPhone med Svensktgolfforum
Skriv svar