Djerneborn Golf

Dela med dig av din träning, ditt spel och golfliv! Kalla det blogg eller dagbok, du bestämmer!
Användarens profilbild
djerneborn
Inlägg: 247
Blev medlem: 27 apr 2016, 11:11
Ort: Göteborg

Kanske har tagit ut min start i förskott men va fan... Nu kör vi @Obstacle1
Bilagor
Capture.PNG
Capture.PNG (47.34 KiB) Visad 6457 gånger
hellre långt och rakt än kort och snett
Instagram: @djerneborn
Twitter: @djerneborn
Obstacle1
Inlägg: 87
Blev medlem: 23 aug 2016, 17:40

Det börjar se ljust ut, finns väl ingen som anmäler sig sista minuten...
Instagram: frer1985

Driver: Callaway Rogue sub zero
Spoon: Callaway XR
Järn: Titleist AP2
Wedgar: Callaway MD4 S grind
Putter: Scotty Cameron Select Newport 2.5
Användarens profilbild
djerneborn
Inlägg: 247
Blev medlem: 27 apr 2016, 11:11
Ort: Göteborg

Obstacle1 skrev:Det börjar se ljust ut, finns väl ingen som anmäler sig sista minuten...
säg inte det, säkert nån jävel som köpt blommor till frugan i helgen och idag passar på att ställa frågan om det är ok att vara borta hela helgen :D
men vore ju fan om 14 pers gör det...
hellre långt och rakt än kort och snett
Instagram: @djerneborn
Twitter: @djerneborn
Användarens profilbild
JohanAdministratör
Site Admin
Inlägg: 4693
Blev medlem: 02 maj 2014, 13:05

Haha... jag hade tänkt anmäla mig i sista sekunden. Skulle helst av allt bestämma mig på torsdag.
Kanske får bli en anmälan nu ikväll och sen avanmälan om det skulle skita sig med logistiken.
Användarens profilbild
djerneborn
Inlägg: 247
Blev medlem: 27 apr 2016, 11:11
Ort: Göteborg

JohanAdministratör skrev:Haha... jag hade tänkt anmäla mig i sista sekunden. Skulle helst av allt bestämma mig på torsdag.
Kanske får bli en anmälan nu ikväll och sen avanmälan om det skulle skita sig med logistiken.
Men va fan... du har ju inte skjutit några låga 70-rundor.... ;)
hellre långt och rakt än kort och snett
Instagram: @djerneborn
Twitter: @djerneborn
Användarens profilbild
djerneborn
Inlägg: 247
Blev medlem: 27 apr 2016, 11:11
Ort: Göteborg

En formdipp på alla plan.
En tidsfrånvaro från forumet är förhoppningsvis över... likaså är förhoppningsvis frånvaron av bra golfspel snart till ända.
Den boost som ett bra avslutningsvarv på Elisefarm dog efter ett par veckor när bollträff och bladkontroll inte var särskilt tilltalande.
Från att Ballstrikingen med järnen i allmänhet och de långa järnen i synnerhet alltid varit min styrka så är det nu otroligt svajigt.
Pull-draws växlas med skav-fades och självförtroendet bidrar sannerligen inte till nån förbättring. nu är iaf en lektion bokad och min förhoppning är att det inte är nåt stort som behöver åtgärdas. min gissning är att det åter är viktförflyttningen som är ett bekymmer.
sist jag hade problem med detta visade Swingcatalyst en förflyttning där 95% av vikten var på högerfoten i baksvingen :o
Nåväl, lite positivt att min chippning är nära att bli bra. Bollträffen i chippningen är kanon efter att flyttat över mer vikt på framfoten och även vinklat ut den lite. Tack Johan Edfors för det tipset :)
Nåväl, nytt försök till score imorgon - tänkte spela med mitt motvindsslag hela varvet, dvs. en lugn, låg, draw. det slaget sitter iaf bollträffen på.
Återkommer med resultat men alla lyckoönskningar är välkomna :)
hellre långt och rakt än kort och snett
Instagram: @djerneborn
Twitter: @djerneborn
Obstacle1
Inlägg: 87
Blev medlem: 23 aug 2016, 17:40

djerneborn skrev:En formdipp på alla plan.
En tidsfrånvaro från forumet är förhoppningsvis över... likaså är förhoppningsvis frånvaron av bra golfspel snart till ända.
Den boost som ett bra avslutningsvarv på Elisefarm dog efter ett par veckor när bollträff och bladkontroll inte var särskilt tilltalande.
Från att Ballstrikingen med järnen i allmänhet och de långa järnen i synnerhet alltid varit min styrka så är det nu otroligt svajigt.
Pull-draws växlas med skav-fades och självförtroendet bidrar sannerligen inte till nån förbättring. nu är iaf en lektion bokad och min förhoppning är att det inte är nåt stort som behöver åtgärdas. min gissning är att det åter är viktförflyttningen som är ett bekymmer.
sist jag hade problem med detta visade Swingcatalyst en förflyttning där 95% av vikten var på högerfoten i baksvingen :o
Nåväl, lite positivt att min chippning är nära att bli bra. Bollträffen i chippningen är kanon efter att flyttat över mer vikt på framfoten och även vinklat ut den lite. Tack Johan Edfors för det tipset :)
Nåväl, nytt försök till score imorgon - tänkte spela med mitt motvindsslag hela varvet, dvs. en lugn, låg, draw. det slaget sitter iaf bollträffen på.
Återkommer med resultat men alla lyckoönskningar är välkomna :)
Lycka till :D Dina långa järn är ju för övrigt fantastiska när det sitter så hoppas de är tillbaka snart.
Instagram: frer1985

Driver: Callaway Rogue sub zero
Spoon: Callaway XR
Järn: Titleist AP2
Wedgar: Callaway MD4 S grind
Putter: Scotty Cameron Select Newport 2.5
Skriv svar