En customfitters vardag och tankar om utrustning

Dela med dig av din träning, ditt spel och golfliv! Kalla det blogg eller dagbok, du bestämmer!
WilsonKent
Inlägg: 183
Blev medlem: 07 aug 2018, 13:40

Ja det blir tufft när de är för förlåtande JohanBild det är tufft där ute Bild
Jag förstår precis vad du menar, vi bestämmer ett datum så kan vi gå igenom bagen:) ap2 måste kännas bra va? Kanske t100 hela vägen med u500 som utslags alternativ?
Riktigt spännande att höra.
JohanAdministratör skrev:Tack för Titleist-läsningen!
I år har jag upplevt mitt komboset av AP2 och ap3 lite för svajigt.
Jag skulle vilja ha lite mer kontroll på mina längder och spel mer med skruven. I år känns det som att ap3 har varit lite för förlåtande och bara hänsynslöst skickat iväg bollen i luften långt. Det blir svårt att kontrollera.

Jag kommer in till dig Kent!


Skickat från min iPhone med Svensktgolfforum
Sent from my VTR-L29 using Svensktgolfforum mobile app

WilsonKent
Inlägg: 183
Blev medlem: 07 aug 2018, 13:40

Det är ba åå åk!

HÖSTGOLF! Måste ju vara något av det bästa som finns, och bollen river ju otroligt bra när det är lite höstiga mjuka greener med så jag tänkte vi skulle prata lite nya wedgar.

Jag har sett väldigt många recensioner på youtube det senaste av alla nya wedgar som kommit och som det verkar är ping en oväntad spinnig nyhet, både torr som blöt. Kul tycker jag när innovationer som kanske låter säljigt faktiskt funkar och så verkar det vara med pings hydropearl finnish som skall avleda vatten från klubbbladet.

jag var själv tvungen att testa dem inomhus på matta med samma hastighet och träff för att ge så rättvisa resultat som möjligt. som ni ser nedan är de otroligt lika och alla kändes riktigt vassa.
Själv var jag intresserad av Taylor mades nya wedge som rostar endast på bladet. Gillar looken när jag ställer ner den vid bollen. vilken hade jag valt? alla presterar lika och då är känslan så otroligt viktigt och det är det även för er om ni skall köpa nytt tycker jag.

Jag hör ofta man inte kan välja klubba för man tycker man är för dålig men våga lita på er magkänsla tillsammans med resultat ni får när ni jämför.

Sen lämnar jag en länk nedanför när jag och Golftränar esset Max Persson testar lite nya Titleist modeller hos mig i Arninge. En riktigt trevlig stund och kul att se när Max blev väldigt nöjd med både känsla och resultat:) Ta fram popcornen,tänd ett ljus och njut:)

https://www.youtube.com/watch?v=Pkrs8fkYSyY&t=440s
Bilagor
IMG_20190920_184249.jpg
IMG_20190920_184249.jpg (149.4 KiB) Visad 9037 gånger
Användarens profilbild
Sullanos
Inlägg: 149
Blev medlem: 25 nov 2016, 09:31
Ort: Västerås (Boden)
Kontakt:

Jag ville väl att namnet var bekant, har följt din tråd med stort intresse. Jag för provningen av P7TW järnen igår!! /Den skäggige
Driver: Cobra F9 Smoke 6,0
Fairwaywood/hybrid: Mizuno JPX 900
Järn: Callaway X Forged 18 (4-PW)
Wedge: TaylorMade Hi Toe 50 & 56
Putter Toulon
Boll: TP5x
Instagram: Sullanos
WilsonKent
Inlägg: 183
Blev medlem: 07 aug 2018, 13:40

Haha jaha, sett ditt nick här inne tidigare med:)
Ja den julklappen hade man velat få under granen :)
Kul att träffas, ni var ju svinhärliga och ni höll mig sällskap en bra stund.
Får skärpa mig med lite fler inlägg bara.

Erbjudandet står kvar!


Sent from my CLT-L29 using Svensktgolfforum mobile app

Användarens profilbild
Sullanos
Inlägg: 149
Blev medlem: 25 nov 2016, 09:31
Ort: Västerås (Boden)
Kontakt:

DormyarningeKent skrev: 21 dec 2019, 16:48 Haha jaha, sett ditt nick här inne tidigare med:)
Ja den julklappen hade man velat få under granen :)
Kul att träffas, ni var ju svinhärliga och ni höll mig sällskap en bra stund.
Får skärpa mig med lite fler inlägg bara.

Erbjudandet står kvar!


Sent from my CLT-L29 using Svensktgolfforum mobile app
Tack! Det var lärorikt, och himla trevligt med personal som både är kunnig och har kunden i fokus. Har läst på lite och jag tror tyvärr skaften är lite för tunga för mig. Men det var en trevlig upplevelse att få prova dom mytomspunna järnen
Driver: Cobra F9 Smoke 6,0
Fairwaywood/hybrid: Mizuno JPX 900
Järn: Callaway X Forged 18 (4-PW)
Wedge: TaylorMade Hi Toe 50 & 56
Putter Toulon
Boll: TP5x
Instagram: Sullanos
WilsonKent
Inlägg: 183
Blev medlem: 07 aug 2018, 13:40

Alright nu är det väl dags för en liten uppdatering va?!
Nyheter börja dyka upp på nätet men tyvärr är det väl ett tag kvar innan vi kan börja spela med dem men bra att veta vad vi har att se fram emot.

Jag tänkte börja med att fråga er 2 frågor.

vad tyckte ni om golfutrustningen förra året? favoriter?

vad ser ni fram emot mest 2020 års modeller? oj blev 3 visst..

Jag tänkte skriva en sak om varje kategori jag ser fram emot, utifrån vad jag tror kommer funka för många och inte så mycket mig själv.


DRIVER:
Nu är det väldigt färskt men jag tror många kommer bli imponerade av hur mycket mer förlåtande nya Taylormade SIM är, bättre ljud,mycket mer förlåtande, alltid bra längd. blir mumma för många.

FW,HY:
Cobra SZ, de bygger vidare med sina smarta och bra rails men i år kommer den se lite större och plattare ut vilket kommer göra den mer visuellt mer förlåtande och kommer passa en bredare massa.

JÄRN:
Wilson D7 forged. D7 som släpptes förra året är en av de absolut bästa och mest förlåtande järnen jag sålt och de går alltid längst. Nu har de byggt vidare men gjort en modell som passar de med hcp 18-8 och det är verkligen en klubba ni borde testa om ni vill ha prisvärt,längd,känsla och ett fint blad.

WEDGAR:
Här blir det ev lite med personligt eftersom det handlar om utseende och känsla i träff.
Den här modellen har redan släppts i höstas men räknas in som årets modell.
Taylormade milled grind 2. Fin rak form,otroligt mjuk i träff, rostar endast på blad vilket ger med friktion (spinn), fräst vilket gör att precisionen i varje skåra och wedge blir väldigt exakt och skarp.

PUTTER:
Här får jag tyvärr inte säga så mycket än men kan hinta om att det är från världens största puttermärke och det är en modell som alla känner till men lite modulerad. En av Världens bästa golfare genom tiderna har använt denna modell:)

Ta hand om er och lycka till på gymmet med nyårslöftet!
Harry
Inlägg: 200
Blev medlem: 13 apr 2017, 10:39

Jag tycker det ska bli intressant att se om callaway fortsätter att släppa ”special” produkter några månader efter man släppt dom nya produkterna. Hade jag varit på jakt efter nya callawayklubblor hade jag inte vågat köpa något innan april/maj. Tycker det är lite fult så som dom håller på, men iochmed att jag är en kille som gillar tour issue produkter är det lite spännande också.
Användarens profilbild
JohanAdministratör
Site Admin
Inlägg: 4693
Blev medlem: 02 maj 2014, 13:05

Jag tycker det blir mer och mer av samma lika, oavsett varumärke på klubborna.
Det är tydligt att alla tillverkare sneglar på varandra och att utvecklingen går åt samma håll.

Speciellt när det kommer till MB-serier går det knappt att se skillnad på tillverkarna.


Skickat från min iPhone med Svensktgolfforum
Harry
Inlägg: 200
Blev medlem: 13 apr 2017, 10:39

JohanAdministratör skrev: 11 jan 2020, 15:03 Jag tycker det blir mer och mer av samma lika, oavsett varumärke på klubborna.
Det är tydligt att alla tillverkare sneglar på varandra och att utvecklingen går åt samma håll.

Speciellt när det kommer till MB-serier går det knappt att se skillnad på tillverkarna.


Skickat från min iPhone med Svensktgolfforum

Det är ganska svårt att vara revolutionerande på mb-marknaden. Dock var det lite uppfriskande att se pxg nya blad men dom kostar också. Vill man ha en ”tillverkare” som skapar många olika mb ska man kika in National custom works.
WilsonKent
Inlägg: 183
Blev medlem: 07 aug 2018, 13:40

Inne på national custom clubs hade man riktigt mycket fint att dregla på.
Fick torka av bordet efter 15 minuterBild

Kan hålla med om att mycket är likt varandra och år till år med.
Ai i epic Flash är definitivt revolutionerande och här för att stanna tror jag.
Vi är tyvärr inte så smarta vi önskar:)

Känns som de har en liten spionnisse på varje design/utvecklings avdelning som springer tillbaka till sitt varumärke och skvallrar :)

https://tse2.mm.bing.net/th?id=OGC.8535 ... JUDFwnI%3d

Sent from my CLT-L29 using Svensktgolfforum mobile app

Skriv svar