Sandstream - Mannen, myten, fiaskot!

Dela med dig av din träning, ditt spel och golfliv! Kalla det blogg eller dagbok, du bestämmer!
Användarens profilbild
JohanAdministratör
Site Admin
Inlägg: 4693
Blev medlem: 02 maj 2014, 13:05

Sandstream skrev: 24 mar 2021, 09:16
JohanAdministratör skrev:Det där är ju en toppensession!
Var de hyfsat raka också? De där kommer ju en bra dag på Hofen rulla ut till 250-260 meter på många hål.

Grym utveckling!
Hyffsat. Aningen vänster.

Bild
Jättebra ju, bara att hålla vänster så sitter de mitt i. Snyggt med draw!
Användarens profilbild
Sandstream
Inlägg: 3156
Blev medlem: 22 jun 2014, 17:53
Ort: Bro Hof

JohanAdministratör skrev: 24 mar 2021, 09:36Jättebra ju, bara att hålla vänster så sitter de mitt i. Snyggt med draw!
De har mer en tendens att gå ganska rakt vänster och jag tror det beror på att tajmingen blir lidande när jag försöker slå så snabbt som möjligt.

Lirade 18 hål i går och drivern gick bra i början men sen kom det någon slice och vips så är det allt man tänker på och utslagen blir lidande.
Känns iaf bättre än förra året! :)
Niklas
Inlägg: 1083
Blev medlem: 15 aug 2016, 11:30

Sandstream skrev: 22 mar 2021, 09:24 Blev en session i lördags med nya skaftet i drivern. Köpte ett Diamana S60 LTD X-flex i veckan.

IMG_7406.JPG
Bra attackvinkel. Bättre än de flesta. När du gick ner i loft började du pegga högre? Har märkt att det har hjälpt mig att verkligen slå upp på bollen.
Hcp: ~12
Användarens profilbild
Sandstream
Inlägg: 3156
Blev medlem: 22 jun 2014, 17:53
Ort: Bro Hof

Niklas skrev: 07 apr 2021, 09:06Bra attackvinkel. Bättre än de flesta. När du gick ner i loft började du pegga högre? Har märkt att det har hjälpt mig att verkligen slå upp på bollen.
Jag kör nog lite högre peg än de flesta men inte superhögt. Lite mer än halva bollen ovanför klubbhuvudet om man tittar bakifrån.

Har tyvärr lite svårare att slå upp på bollen på banan då jag lider av post slice syndrome. Att skicka ut bollen högt till höger funkar fint i simulatorn men är inte lika enkelt när det finns träd, OOB, vatten osv till höger :(
Användarens profilbild
svingit
Inlägg: 1366
Blev medlem: 29 dec 2016, 13:42
Ort: Knivsta

Sandstream skrev: 07 apr 2021, 10:46
Niklas skrev: 07 apr 2021, 09:06Bra attackvinkel. Bättre än de flesta. När du gick ner i loft började du pegga högre? Har märkt att det har hjälpt mig att verkligen slå upp på bollen.
Jag kör nog lite högre peg än de flesta men inte superhögt. Lite mer än halva bollen ovanför klubbhuvudet om man tittar bakifrån.

Har tyvärr lite svårare att slå upp på bollen på banan då jag lider av post slice syndrome. Att skicka ut bollen högt till höger funkar fint i simulatorn men är inte lika enkelt när det finns träd, OOB, vatten osv till höger :(
Ett tips är ju att välja att slå ut på ett hål istället för rangen i simulatorn. Blir lite mer verklighetstroget.
Blir ju samma problematik när man står ute på riktigt och slår. Rangen är bred och inga hinder, medans banan har en massa hinder som skog och vatten.
WITB 2024

Driver: Callaway BB Alpha 816 DBD 9*
FW3: Taylormade R7 TS 13*
FW5: Callaway FT Optiforce 19*
Järn: Titleist T150 (6-PW)
Wedgar: Tour Trusty 48/08, 52/08, 56/12
Putter: Ping Pal 4 BeCu
Användarens profilbild
Sandstream
Inlägg: 3156
Blev medlem: 22 jun 2014, 17:53
Ort: Bro Hof

svingit skrev: 07 apr 2021, 11:25Ett tips är ju att välja att slå ut på ett hål istället för rangen i simulatorn. Blir lite mer verklighetstroget.
Blir ju samma problematik när man står ute på riktigt och slår. Rangen är bred och inga hinder, medans banan har en massa hinder som skog och vatten.
Det har jag gjort hela tiden. Nästan bara spelat bana i simulatorn. Det hjälper tyvärr inte när man står på ett riktigt hål.

Spelade dock en scramble på Queens förra veckan och gick därför med driver på alla hål utom par treorna. Har aldrig spelat så bra eller träffat så många fairways! :)
(Allt sitter i huvudet :| )
Niklas
Inlägg: 1083
Blev medlem: 15 aug 2016, 11:30

Sandstream skrev: 07 apr 2021, 13:01
svingit skrev: 07 apr 2021, 11:25Ett tips är ju att välja att slå ut på ett hål istället för rangen i simulatorn. Blir lite mer verklighetstroget.
Blir ju samma problematik när man står ute på riktigt och slår. Rangen är bred och inga hinder, medans banan har en massa hinder som skog och vatten.
Det har jag gjort hela tiden. Nästan bara spelat bana i simulatorn. Det hjälper tyvärr inte när man står på ett riktigt hål.

Spelade dock en scramble på Queens förra veckan och gick därför med driver på alla hål utom par treorna. Har aldrig spelat så bra eller träffat så många fairways! :)
(Allt sitter i huvudet :| )
Intressant att höra någon som har exakt samma problem som en själv.
Hcp: ~12
MaxP
Inlägg: 4778
Blev medlem: 11 maj 2014, 22:05
Kontakt:

Sandstream skrev: 07 apr 2021, 13:01
svingit skrev: 07 apr 2021, 11:25Ett tips är ju att välja att slå ut på ett hål istället för rangen i simulatorn. Blir lite mer verklighetstroget.
Blir ju samma problematik när man står ute på riktigt och slår. Rangen är bred och inga hinder, medans banan har en massa hinder som skog och vatten.
Det har jag gjort hela tiden. Nästan bara spelat bana i simulatorn. Det hjälper tyvärr inte när man står på ett riktigt hål.

Spelade dock en scramble på Queens förra veckan och gick därför med driver på alla hål utom par treorna. Har aldrig spelat så bra eller träffat så många fairways! :)
(Allt sitter i huvudet :| )
Vision54 och du är hemma. 8-)
Användarens profilbild
Sandstream
Inlägg: 3156
Blev medlem: 22 jun 2014, 17:53
Ort: Bro Hof

Niklas skrev: 07 apr 2021, 13:41Intressant att höra någon som har exakt samma problem som en själv.
Vi kanske kan få grupprabatt hos en psykolog? :lol:

Matchspel i går på Queens och vips så var en slicetendens tillbaka igen vilket ledde till ett par sjukt dåliga drives :cry:
På sista hålet, 13, när matchen var över slog jag en boll rakt ut i skogen till höger och lackade ur rejält på mig själv. Peggade upp en ny boll och i rent vrede slog jag min bästa drive på det hålet någonsin. Mitt på fairway och lite till höger om vattenhindret som jag aldrig trodde skulle vara i spel för min del.

Ska spela Hofen i helgen och då jäklar ska det bli långt och rakt! :D
Användarens profilbild
Sandstream
Inlägg: 3156
Blev medlem: 22 jun 2014, 17:53
Ort: Bro Hof

MaxP skrev: 08 apr 2021, 06:52Vision54 och du är hemma. 8-)
Får kanske ta och läsa den!
Skriv svar