Golfare från Skåne

Dela med dig av din träning, ditt spel och golfliv! Kalla det blogg eller dagbok, du bestämmer!
carlphilip.a
Inlägg: 141
Blev medlem: 14 nov 2018, 21:35

Blev även 2 fynd på dormy en ping bag och en ny 60 graders. Förra jag hade var en Titleist vokey från 2005 eller 2006 vi får se om callaway pm 60 kommer kunna ersätta den

Bild
Driver/Driving Iron: Cobra Utility 2a 17.5*
Fairwaywood/hybrid: G410 hybrid 19*
Järn: Cobra MB 7-PW CB 4-6
Wedge: Titleist SM8 Jet Black 52, 56, 60
Putter: Bettinardi Armlock
Boll: Bridgestone Tour B XS
carlphilip.a
Inlägg: 141
Blev medlem: 14 nov 2018, 21:35

eftersom vädret är som det är så finns där inte mycket man kan göra förutom att längta till att spela golf och förbereda sin kropp inför golfen 2020

fortsätter träna 3-4dar i veckan och man ser helt klart resultat av detta. Märker en större skillnad i styrka och försöker även stretcha så att jag får mer rörlighet i svingen. Har en tanke om att köra simulator ett par ggr i veckan så att man håller igång swingen och även kan se om där blir någon skillnad i hastighet med tanke på min gym träning.

annars är där inte så mycket att uppdatera just nu...tyvärr
Driver/Driving Iron: Cobra Utility 2a 17.5*
Fairwaywood/hybrid: G410 hybrid 19*
Järn: Cobra MB 7-PW CB 4-6
Wedge: Titleist SM8 Jet Black 52, 56, 60
Putter: Bettinardi Armlock
Boll: Bridgestone Tour B XS
Användarens profilbild
svingit
Inlägg: 1367
Blev medlem: 29 dec 2016, 13:42
Ort: Knivsta

carlphilip.a skrev: 10 dec 2019, 15:12 Blev även 2 fynd på dormy en ping bag och en ny 60 graders. Förra jag hade var en Titleist vokey från 2005 eller 2006 vi får se om callaway pm 60 kommer kunna ersätta den

Bild
Snyggt. Själv blev jag fittad för 3 Callaway MD5 Jaws wedgar före nyår. Riktigt sköna att slå med.
WITB 2024

Driver: Callaway BB Alpha 816 DBD 9*
FW3: Taylormade R7 TS 13*
FW5: Callaway FT Optiforce 19*
Järn: Titleist T150 (6-PW)
Wedgar: Tour Trusty 48/08, 52/08, 56/12
Putter: Ping Pal 4 BeCu
carlphilip.a
Inlägg: 141
Blev medlem: 14 nov 2018, 21:35

svingit skrev: 08 jan 2020, 11:10
carlphilip.a skrev: 10 dec 2019, 15:12 Blev även 2 fynd på dormy en ping bag och en ny 60 graders. Förra jag hade var en Titleist vokey från 2005 eller 2006 vi får se om callaway pm 60 kommer kunna ersätta den


Snyggt. Själv blev jag fittad för 3 Callaway MD5 Jaws wedgar före nyår. Riktigt sköna att slå med.
ja jag har tyvärr inte fått till mer än 1 runda med den men den kändes bra då i alla fall :) så vi får se om den får stanna i bagen
Driver/Driving Iron: Cobra Utility 2a 17.5*
Fairwaywood/hybrid: G410 hybrid 19*
Järn: Cobra MB 7-PW CB 4-6
Wedge: Titleist SM8 Jet Black 52, 56, 60
Putter: Bettinardi Armlock
Boll: Bridgestone Tour B XS
carlphilip.a
Inlägg: 141
Blev medlem: 14 nov 2018, 21:35

Jag skulle inte köpa något men nu blev där ett köp ändå. En Bettinardi studio armlock Bild

Skickat från min LYA-L29 via Tapatalk

Driver/Driving Iron: Cobra Utility 2a 17.5*
Fairwaywood/hybrid: G410 hybrid 19*
Järn: Cobra MB 7-PW CB 4-6
Wedge: Titleist SM8 Jet Black 52, 56, 60
Putter: Bettinardi Armlock
Boll: Bridgestone Tour B XS
carlphilip.a
Inlägg: 141
Blev medlem: 14 nov 2018, 21:35

Efter byte av jobb och en del annat så får man väll försöka komma igång här igen !

Säsongen börjar rätt stabilt och spelet kändes riktigt bra men sakta har en osäkerhet med driver dykt upp som nu är på en riktigt låg nivå

Utslagen går långt höger och ibland blir det en härlig hook istället för att man troligen försöker kompensera

Så nu satsar vi på rangen dagar där jag måste försöka hitta ett tempo som passar mig där armar och kropp är i synk
Skall även försöka att lugna ner mina handleder som troligen också är en orsak till spridningen

Längderna är där inget fel på utan kan lätt klara att gå ner 20m om jag bara lyckas hitta ett lugnar tempo som ger mig FW träff

För att bli lite gladare i golfen så unna jag mig nya wedgar och för första gången 50 54 58 så det blir lite drillande där med för att få till längderna igen Bild

Skickat från min SM-G973F via Tapatalk

Driver/Driving Iron: Cobra Utility 2a 17.5*
Fairwaywood/hybrid: G410 hybrid 19*
Järn: Cobra MB 7-PW CB 4-6
Wedge: Titleist SM8 Jet Black 52, 56, 60
Putter: Bettinardi Armlock
Boll: Bridgestone Tour B XS
carlphilip.a
Inlägg: 141
Blev medlem: 14 nov 2018, 21:35

2 dagar med 2h träning per dag där huvud fokus är längder på wedgarna och driver

Wedgarna kommer ta sin lilla tid att få till den längd kontroll man hade förut men de känns riktigt bra. Får en betydligt lägre bollbana vilket jag gillar så jag klagar absolut inte

Chippar kommer man också behöva vänja sig vid här märker jag att de kommer iväg snabbare än på mina rtx3 jag hade innan så lite mer träning där för att hitta rätt känsla

Så var det driver träning. Har nästa helt tappat självförtroendet med denna klubba så det var bara att börja mata slag

Efter ca 30 bollar första dagen så hitta jag en rutin som verkade fungera rätt bra. Jag lossa även greppet med vänsterhanden rejält och greppar nu klubban med fingrarna om ni förstår vad jag menar

Försöker även att ta bak klubban lugnare och låta höfterna bestämma när jag börjar dra ner igen

Dag 2 så fortsatta vi med denna sving och rutin och även om inte alla var inom "fairway" så var det betydligt bättre än innan slår betydligt rakare och mina missar är semiruff typ

Så jag får väll säga att man är ganska nöjd med träningen just nu !

Skickat från min SM-G973F via Tapatalk

Driver/Driving Iron: Cobra Utility 2a 17.5*
Fairwaywood/hybrid: G410 hybrid 19*
Järn: Cobra MB 7-PW CB 4-6
Wedge: Titleist SM8 Jet Black 52, 56, 60
Putter: Bettinardi Armlock
Boll: Bridgestone Tour B XS
carlphilip.a
Inlägg: 141
Blev medlem: 14 nov 2018, 21:35

igår gick jag en runda på Rönnebäck GK vilket är min hemmabana så man känner till den väldigt väl.

jag hade inte några större förhoppningar om att det skulle bli någon kanon runda med tanke på vilka problem jag har haft....och det blev det inte

om man skall göra en sammanfattning

Driver
bättre än på länge men fortfarande är det inte bra hahaha.... lite bättre när det kommer till spridningen men fortfarande förstora skillnader mellan slagen

Järn
lyckas nu dra nästan alla slag höger antingen direkt eller med en större draw

hybrid/spoon
samma sak som järnen dra allt höger men med dessa lyckas jag även få till en hook eller 2

wedgar
lyckades med bedriften att duffa 4 ggr vilket jag väldigt sällan gör.....

putter
det var långa puttar hela rundan och jag får ändå säga att jag är rätt nöjd med denna del av mitt spel

summering poäng 24! sämsta rundan iår och jag konstaterar en djup svacka


vad skall vi då göra för att komma ur detta.?
jo jag tror att en anledning till att drivern inte går speciellt bra är att jag startar min swing lite flackt och kommer sen över på tillbaka swingen...öppnar huvudet och vi får en slice
troligen gör jag detta även med järnen men lyckas stänga huvudet vilket ger en känsla av att jag drar allt höger

så vi får helt enkelt försöka träna bort denna "nya" swing jag lyckats få till

blir nog några timmar på rangen denna veckan
Driver/Driving Iron: Cobra Utility 2a 17.5*
Fairwaywood/hybrid: G410 hybrid 19*
Järn: Cobra MB 7-PW CB 4-6
Wedge: Titleist SM8 Jet Black 52, 56, 60
Putter: Bettinardi Armlock
Boll: Bridgestone Tour B XS
carlphilip.a
Inlägg: 141
Blev medlem: 14 nov 2018, 21:35

ca 150 bollar på rangen igår och man kunde börja se ett ljus i tunneln.

järnen lyckades jag få till riktigt bra. kör ett lite lösare grepp med min vänsterhand och försöker starta min ner swing med höften vilket låter lättare än det är att göra :D men resultatet blir en rak eller lite draw bollbana vilket jag är väldigt nöjd med.

drivern ser jag att jag har väldigt bra bollträff så jag konstatera att det är nästan enbart mina armar som är orsaken till att jag sprider åt alla håll. samma sak här med greppet och höften som med järnen vilket ger mig en rak eller fade på bollbanan även här väldigt nöjd

nu är det "bara" att få till en ny rutin så att det sitter i ryggmärgen igen vilket så klart tar tid borde hinna ett par kvällar till denna veckan innan det blir spel på söndag

hade varit så najs med en trackman som man kunde ta med sig till rangen......
Driver/Driving Iron: Cobra Utility 2a 17.5*
Fairwaywood/hybrid: G410 hybrid 19*
Järn: Cobra MB 7-PW CB 4-6
Wedge: Titleist SM8 Jet Black 52, 56, 60
Putter: Bettinardi Armlock
Boll: Bridgestone Tour B XS
carlphilip.a
Inlägg: 141
Blev medlem: 14 nov 2018, 21:35

Så där då var ännu en runda färdig och denna gång blev det Sjöbo gk vilken fantastisk bana. Så jäkla härligt att gå runt i dessa trädkorridorer, grymt snabba greener och galet hårda helt otroligt hur bra skick denna bana är i

Sen kommer vi till spelet....5 hål in så låg jag 1 under par och jag kunde äntligen känns lite glädje på banan......sen gick det åt helvete igen
Spridda utslag
Spridda järn
Wedgarna funka inte
Putternn höll sig helt ok

Och sämsta rundan på 2 år är ett faktum

Jag vet inte vad jag skall göra mer, får bli en del träning denna veckan också så får vi ta ny tag nästa runda men just nu känns det rätt hopplöst hahahaBildBild

Skickat från min SM-G973F via Tapatalk

Driver/Driving Iron: Cobra Utility 2a 17.5*
Fairwaywood/hybrid: G410 hybrid 19*
Järn: Cobra MB 7-PW CB 4-6
Wedge: Titleist SM8 Jet Black 52, 56, 60
Putter: Bettinardi Armlock
Boll: Bridgestone Tour B XS
Skriv svar