Golfare från Skåne

Dela med dig av din träning, ditt spel och golfliv! Kalla det blogg eller dagbok, du bestämmer!
Användarens profilbild
JohanAdministratör
Site Admin
Inlägg: 4693
Blev medlem: 02 maj 2014, 13:05

Kul att lektionen ger resultat.
Fina scorer där!


Skickat från min iPhone med Svensktgolfforum
carlphilip.a
Inlägg: 141
Blev medlem: 14 nov 2018, 21:35

JohanAdministratör skrev:Kul att lektionen ger resultat.
Fina scorer där!


Skickat från min iPhone med Svensktgolfforum
Tack ja det känns riktigt bra faktiskt kommer köra en lektion idag med så får vi se vad vi skall tänka på framöver :)

Igår var ännu en bra runda de ett som hindrar en riktigt bra runda är chip och putt där har man lite mer att önska Bild

Skickat från min SM-G973F via Tapatalk

Driver/Driving Iron: Cobra Utility 2a 17.5*
Fairwaywood/hybrid: G410 hybrid 19*
Järn: Cobra MB 7-PW CB 4-6
Wedge: Titleist SM8 Jet Black 52, 56, 60
Putter: Bettinardi Armlock
Boll: Bridgestone Tour B XS
carlphilip.a
Inlägg: 141
Blev medlem: 14 nov 2018, 21:35

Längesen man la in något här men man kan väll säga att golfen har blivit roligare och roligare sen min ”kollaps” under sommaren

Har kommit in i ett riktigt bra stim av rolig golf där man dessutom slår riktigt bra :)

Bästa rundan kom för 2 veckor sen
IMG_2324.png
IMG_2324.png (234.06 KiB) Visad 5932 gånger
IMG_2324.png
IMG_2324.png (234.06 KiB) Visad 5932 gånger
Sen har där blivit lite nya köpa
Driver titlesit d2
Putter Directed force 2.1
Bollar bridgestone
Bilagor
IMG_2323.png
IMG_2323.png (246.87 KiB) Visad 5932 gånger
Driver/Driving Iron: Cobra Utility 2a 17.5*
Fairwaywood/hybrid: G410 hybrid 19*
Järn: Cobra MB 7-PW CB 4-6
Wedge: Titleist SM8 Jet Black 52, 56, 60
Putter: Bettinardi Armlock
Boll: Bridgestone Tour B XS
carlphilip.a
Inlägg: 141
Blev medlem: 14 nov 2018, 21:35

då dra snart golfen igång här nere i södra skåne så då är det väll dax att uppdatera denna blogg också

under vintern har det blivit en del trackman för att hålla igång men inte mer än så. det har också blivit en hel del puttning på min matta och där har jag testat en del olika alternativ.

Armlock som jag har kört av och till de sist 3 åren
34" blad scotty för att se om det är aktuellt att gå tillbaka till en "vanlig" putter
49" bröstputter mest för att stilla en funderinga/ide jag har haft länge.

armlock tycker jag fungerar rätt så bra men vid snabba greener tycker jag att det är svårt med känsla samtidigt så tycker jag träffbilden på puttern är betydligt bättre och jag har hyfsat bra självförtroende i min swing

34" puttern kände super märklig i början men när jag inte försökt manipulera min swing till rakbak rakfram utan mer bara swinga med axlarna så blev känslan riktigt bra. jag har då en swing med en arc och den känsla jag tappar med armlock förstärks rejält med denna typ av putter.

49" bröstputter fungerar också förvånansvärt bra men en jäkla omständlig putter att ha med sig och jag kan inte se att den fungerar så mycket bättre än de andra iallafall inte tillräckligt för att helt gå över till en.

så vad vilken kom jag fram till att jag skall använda 2021.... ingen alls hahaha det blir en Putter fitting på Kristianstad GK i nästa vecka med SAM Puttlab och den puttern som blir bäst tar jag med mig ut på banan 2021.
Driver/Driving Iron: Cobra Utility 2a 17.5*
Fairwaywood/hybrid: G410 hybrid 19*
Järn: Cobra MB 7-PW CB 4-6
Wedge: Titleist SM8 Jet Black 52, 56, 60
Putter: Bettinardi Armlock
Boll: Bridgestone Tour B XS
carlphilip.a
Inlägg: 141
Blev medlem: 14 nov 2018, 21:35

Hade tänkt lägga in alla värden från min fitting men det verkar dröja innan jag får dem på mailen.

Jag var galet taggad till en putter fitting. Jag vill först och främst se hur är min swing egentligen är den så dålig som jag själv tycker Hahaha och sen ville jag även vet vad för putter passar min swing

Lite historik i det hela är att jag är verkligen en putter ho ;) jag byter säkert putter 4-5 ggr om året och prövar gärna nya saker som armlock eller bröstputter vilket så klart är jäkligt kul men i längden kan det inte vara speciellt bra.

Så fort jag får ett par dåliga rundor så byts den ut och in kommer något nytt

Nu vill jag köra med en putter om det börjar gå dåligt så vill jag ta reda på varför för att kunna träna in något som ändrar det dåliga istället för att bara byta ut.

I Min fitting så visa det sig att jag har en ganska bra swing den är galet rak bak sen blir den ganska lång och slö fram till träff och efter. Jag har även en tendens att dra puttern neråt till vänster

Jag ställer också upp ganska öppet och siktar höger om hål vilket jag då försöker kompensera på vägen tillbaka i min swing

Så träning under 2021 är helt klart uppställning och sikte

Putter som jag har valt är en scotty Cameron x6 vilket är en face balansed putter :)
IMG_2923.JPG
IMG_2923.JPG (242.6 KiB) Visad 5114 gånger
IMG_2924.JPG
IMG_2924.JPG (191.67 KiB) Visad 5114 gånger
Driver/Driving Iron: Cobra Utility 2a 17.5*
Fairwaywood/hybrid: G410 hybrid 19*
Järn: Cobra MB 7-PW CB 4-6
Wedge: Titleist SM8 Jet Black 52, 56, 60
Putter: Bettinardi Armlock
Boll: Bridgestone Tour B XS
carlphilip.a
Inlägg: 141
Blev medlem: 14 nov 2018, 21:35

De gula linjerna och de 3 prickarna utan färg passa mig inte riktigt så det blev ett nytt litet projekt

Första saken vi ändra var prickarna som nu fick lite transparent lila i sig Bild
Driver/Driving Iron: Cobra Utility 2a 17.5*
Fairwaywood/hybrid: G410 hybrid 19*
Järn: Cobra MB 7-PW CB 4-6
Wedge: Titleist SM8 Jet Black 52, 56, 60
Putter: Bettinardi Armlock
Boll: Bridgestone Tour B XS
carlphilip.a
Inlägg: 141
Blev medlem: 14 nov 2018, 21:35

Bort med det gula och in med det vita fick även till lite guld i X :)
IMG_2936.JPG
IMG_2936.JPG (198.88 KiB) Visad 5048 gånger
IMG_2937.JPG
IMG_2937.JPG (230.28 KiB) Visad 5048 gånger
IMG_2938.JPG
IMG_2938.JPG (173.09 KiB) Visad 5048 gånger
Driver/Driving Iron: Cobra Utility 2a 17.5*
Fairwaywood/hybrid: G410 hybrid 19*
Järn: Cobra MB 7-PW CB 4-6
Wedge: Titleist SM8 Jet Black 52, 56, 60
Putter: Bettinardi Armlock
Boll: Bridgestone Tour B XS
carlphilip.a
Inlägg: 141
Blev medlem: 14 nov 2018, 21:35

IMG_2939.JPG
IMG_2939.JPG (244.7 KiB) Visad 5017 gånger
Och där var det sista gula borta :)
Driver/Driving Iron: Cobra Utility 2a 17.5*
Fairwaywood/hybrid: G410 hybrid 19*
Järn: Cobra MB 7-PW CB 4-6
Wedge: Titleist SM8 Jet Black 52, 56, 60
Putter: Bettinardi Armlock
Boll: Bridgestone Tour B XS
carlphilip.a
Inlägg: 141
Blev medlem: 14 nov 2018, 21:35

Bild

Kändes som bra spel men träffade inte så många greener men lyckades ändå rädda par ofta. Järn slagen kändes fantastiskt bra och många av dessa gick en klubba längre än vanligt vet inte riktigt varför

Bra driver på många hål och det känns som den är betydligt stabilare än under ses 2020

Puttningen är osäker men det förväntar jag mig med en ny putter

Så i stora hela är jag mycket nöjd med denna runda :)
Driver/Driving Iron: Cobra Utility 2a 17.5*
Fairwaywood/hybrid: G410 hybrid 19*
Järn: Cobra MB 7-PW CB 4-6
Wedge: Titleist SM8 Jet Black 52, 56, 60
Putter: Bettinardi Armlock
Boll: Bridgestone Tour B XS
carlphilip.a
Inlägg: 141
Blev medlem: 14 nov 2018, 21:35

denna helg var det dax att dra upp till Jönköping för att spela golf en weekend och vi använde oss av Golfunlimiteds paket. priset på detta paket var 3600kr för enkelrum på Elite och sedan kunde man välja mellan 9 olika banor.

vi valde att lira
Sand GK på fredagen
Jönköpings GK x2 på lördag
Isaberg GK på söndag.

vi kom upp till Sand GK på fredagen och fick se detta monster till bana :) det är verkligen något helt annat när man kör upp och ser hur layouten är här. Links på steroider känns det som hahaha
Vi börja med lunch och tyvärr var inte det någon höjdare alls. vi vänta ganska länge på maten och när den väl kom så var det en köttgryta utan någon smak, överkokt ris ja nä där förvänta man sig betydligt mer på en sån här anläggning.
efter lunchen drog vi ut och träna och sen var det dax!

banans layout är spektakulär helt klart MEN skicket är bedrövligt de flesta greener var väldigt hoppiga, det fattades en hel del gräs och bollen slingra sig fram som en orm ibland. Tee boxarna var mer sand än gräs där var till o med en teebox helt utan gräs. denna bana har en hel del bunkra och tyvärr var många av dessa fyllda med ogräs. det kändes verkligen märkligt att efter allt man har läst och sett på YT om hur bra denna bana är så gick man där ifrån rejält besviken. det är verkligen inget jag kommer rekommendera till någon

Jönköpings GK
Här möts vi av en härlig parkkänsla direkt när man kom till parkeringen. in i klubbhuset möts vi av riktigt trevlig personal och anläggningen känns ändå fräsch och välskött.
Banan i sig var i fantastiskt skick, fariways var täta och fina, greenerna var också väldigt bra bollarna rulla jämnt och här har man verkligen lyckats ta hand om sin bana.

det var ett otroligt lyft från Sand GK så nu var vi alla glad igen !

här spela vi 2 rundor och jag kan tänka mig dra upp och spela den snart igen

Isaberg GK

WOW det ser svårt att hitta andra ord än WOW
hela anläggningen är i toppskick och man kände på sig att detta kommer bli den upplevelse vi var ute efter.
banan var i absoluta topp skick, fantastiska hål och en riktigt rolig layout. man kom på sig själv stå och tittat ut på utsikten flera ggr under rundan det var verkligen helt otroligt.

har man inte spelat Isaberg innan så rekommenderar jag det starkt det är helt klart den bästa bana jag har spelat på hittills !
Driver/Driving Iron: Cobra Utility 2a 17.5*
Fairwaywood/hybrid: G410 hybrid 19*
Järn: Cobra MB 7-PW CB 4-6
Wedge: Titleist SM8 Jet Black 52, 56, 60
Putter: Bettinardi Armlock
Boll: Bridgestone Tour B XS
Skriv svar