CarlT upptäcker golf

Dela med dig av din träning, ditt spel och golfliv! Kalla det blogg eller dagbok, du bestämmer!
CarlT
Inlägg: 47
Blev medlem: 12 okt 2019, 20:36

Efter ett par dagars tomte-uppehåll är det idag dags att ge sig på golfen igen. Dels för att abstinensen börjat infinna sig och dels för att få testa grejerna han hade med sig. Hade önskat mig en rangefinder och tomten levererade! Fick även ett par tumvantar och en handduk från Titleist samt några påsar peggar. Idag blir det 12 hål med pappa och en gammal familjevän. Det har inte regnat så mycket sedan sist, och då hade det torkat upp en del redan. Det blev ett par varv till före jul, men inget att hänga i granen direkt. Ligger ganska jämnt kring mitt handicap, men variansen känns mindre än den var för ett par månader sedan.
Bild

Idag ska jag försöka snitta bogey. Det kommer nog inte att gå efter all julmat, men skam den som ger sig. Bild


Skickat från min iPhone med Tapatalk
CarlT
Inlägg: 47
Blev medlem: 12 okt 2019, 20:36

Det blev ett litet uppehåll. Gick ett varv på annandagen, efter att ha känt mig lite krasslig dagen innan. Rundan gick uselt och därefter låg jag däckad i influensa fram till igår. Då åkte jag till rangen och försökte få tillbaka den där svingen jag trodde att jag hade för en månad sedan.

Fick ont i knät efter två hinkar. Jag tror jag vet vad felet är. Killen på Dormy tipsade om att öppna upp foten, och det är vad jag instinktivt har velat göra för att lindra, men jag tycker att jag inte kan sikta när jag gör det. Enligt coachen är det dock det enda sättet att inte paja knät ordentligt så det får bli att tänka om och hitta en ny sving. Provade lite idag på en runda som faktiskt gick helt okej!
Bild

Skönt inför morgondagens tävling. Puttningen satt igen idag. Det stora bekymret nu är knät och pitch-slag. Det är det slag där jag tidigare vred knät mest och där jag ännu inte riktigt hittat en ny strategi. Blir att jag ibland missar så att den går nästan rakt höger, så det är lite läskigt runt green.

Bild

Var en fin dag på banan idag. Hoppas det ligger runt frysgrader imorgon med så att jag kan inviga de här
Bild


Skickat från min iPhone med Tapatalk
CarlT
Inlägg: 47
Blev medlem: 12 okt 2019, 20:36

Så nära! Idag var det tävlingsdags. Ungefär 30 glada gav sig i förmiddags ut på en bana som var som betong. Det har varit frysgrader i ett par dagar, så den vattensjuka gräsmattan var nu 99 % is. Jäkligt kul på utslagen (låååånga) men mindre kul när man skulle försöka spela in på green.

Jag gick i en mycket trevlig fyrboll med ett gäng gamla rävar. Det blev en del fniss och skratt åt alla märkliga studsar, kul när man kan ha kul fastän det är tävling. Första hålet är ju alltid lite nervöst, men mitt slag gick rakt om än lite för kort. Chippade in bra, brände förstaputten och fick en bogey (vilket jag är helt nöjd med, ska kanske tilläggas. Det skiljer sig nog lite åt :) ). Hål två är ett par 4 som jag brukar ha lätt för. Missade utslaget men var kvar på banan. Mina nya kompisar J4 och J5 fick se dagens ljus flera gånger under det här varvet och det öppnar upp möjligheter, har jag märkt. Undvek vattnet och spelade säkert fram mot green, lång chip och enputt till par. Sex poäng på två hål och det började kännas riktigt, riktigt bra!

Tredje hålet på Ingelsta presenterade vårt pro som "östra Europas tråkigaste hål" när jag gick utbildningen i höstas. Det är ett ca 500 m långt par 5 som bara går rakt fram. I början ställde det till ganska mycket problem, innan jag upptäckte att man kan slå med träklubbor på fairway. Idag, till viss del tack vare kylan, var jag egentligen på green på 3. Låg kanske 150 m ut, smällde till med J5 och bollen gick helt perfekt mot pinnen... sen studsade den 10m upp i luften och vidare förbi. Ingen birdie, istället dubbelbogey (den studsade ut åt andra hållet när jag gjorde försök #2 att komma in på green.

Det gick lite upp, det gick lite ner. Lyckades strecka då jag mot bättre vetande bestämde mig för att ta vägen över ett vattenhinder på hål 7. Blev kompenserad av golfgudarna på hålet efter, då isen på det vattenhindret var tillräckligt tjock för att bollen skulle studsa några gånger och sedan komma upp igen på andra sidan.

Det sista hålet var kul. Par 4, ca 370 m. Missar driven och hamnar ute i ruffen, men ganska nära banan ändå. När jag kommer fram till bollen ser jag att den ligger perfekt uppe på några frysta grässtrån som nog inte riktigt visste vad de gav sig in på. Träfemman fick det bli och jävlar vilken träff! Jag hade sett framför mig hur jag hackade ut mig, missade och streckade, istället landar bollen strax bredvid green. En bra chip och dagens bästa putt = par och fyra fräscha poäng. Därmed gick jag en av mina bättre rundor på ett tag, 24p (eller 36 då, det är ju bara 12 hål). Kanske inte poängmässigt fantastiskt, men spelet kändes oförskämt bra, förutsättningarna till trots. Duffade ett slag på hela rundan och slarvade bara bort ett hål. Vissa slag var bättre än andra, men det kändes lugnt och samlat. Hade även knäskydd på och försökte tänka på att vinkla ut foten. Ovant, men det kommer nog att ge sig. Det gjorde mindre ont i alla fall, och det är ju det viktigaste.

Bild

En annan sak som gör att det känns bra är att om det inte hade varit så jäkla fruset så hade jag ett helt gäng inspel som sannolikt hade parkerat sig i närheten av flaggan istället för att studsa ut. Det bådar gott inför sommaren.

24p räckte till en tredjeplats i tävlingen. Det ger ett karriärsfacit på en 9:e, en 2:a och en 3:e plats! Touren nästa.. :D
CarlT
Inlägg: 47
Blev medlem: 12 okt 2019, 20:36

Den här veckan har det hänt lite grejer! Var på Dormy och gjorde en custom fitting. Fick lite prestationsångest av att slå inför expertpublik men till slut lyckades jag träffa bollen några gånger i alla fall. Det visade sig att en Wilson Staff D7 tydligen är klubban för mig. Nu köpte jag ingen sån, men det var väldigt intressant att få prova andra klubbor. Setet jag har idag inhandlades på blocket för 400:- av en tant ute i skogen och är enligt killen på Dormy runt 20 år gammalt. Att slå med de nyare klubborna kändes väldigt annorlunda och ganska snart också avsevärt mycket bättre. Jag insåg att jag nog faktiskt måste byta ut mina nuvarande. Spanade runt lite på blocket och hittade ett annat Wilson-set med lite blandade tillbehör för en ganska billig peng, så jag tog en liten roadtrip till Örebro. Väl där träffade jag en trevlig kille som tyckte att golfen tog lite för mycket tid. Vet inte vad han pratar om.. Han hade i alla fall spelat ner sig från 54 till 17 på ett par år med hjälp av dem, så om jag misslyckas kommer jag tyvärr inte att kunna skylla på materialet.

Så nu har jag det som blänker på bilderna nedanför, Wilson c200. Jag fick även med ett par wedgar, en nästan ny Callaway XR driver, två bagar, ett par skor, bollar, peggar, greenlagare och ett par bättre begagnade handskar :D

BildBild

Åkte till Golf och Aktivitetscenter i stan, en innehall med en massa simulatorer, slaghall och putting green som en gammal klasskompis tydligen äger. Kul att träffa honom igen efter en herrans massa år, och kul att äntligen få testa klubborna :) Han gav mig dessutom lite tips på hur jag kunde förbättra min sving. Jag har försökt fatta det där med att slå ner på bollen, men aldrig riktigt fått till det. Han visade hur jag skulle göra och en övning för att öva och efter några misslyckade försök ökade klubbhastigheten från 74 till 85. Lyckades slå nästan 160m med min nya järnsexa! Så långa slag brukar jag vara tvungen att använda träklubba till.. Därefter återgick det till normalen, jag missade bollen, slog i marken, träffade tån etc, men nu vet jag i alla fall hur jag borde göra. Imorgon ska jag åka in och öva och sedan gå en runda med pappa. Hoppas greenerna hinner tina så att bollen studsar lite mindre än sist..
CarlT
Inlägg: 47
Blev medlem: 12 okt 2019, 20:36

Klubborna levererar! Gick precis min bästa runda på hela decenniet (inkl. föregående också). Började lite knackigt med en dubbel på första, men sedan lossnade det! Inte en enda trippel och bara två dubbla, fyra par och en birdie för totalt 54 slag, bara åtta över banans par. Jävlar vad kul det var!
Bild
Får villigt erkänna att jag hade lite flyt ett par gånger. En hälad drive på hål två borde t.ex. ha gått i vattnet, men eftersom det var minusgrader och bollbanan var ganska flack så studsade den, rullade 30 m på isen och kom upp på andra sidan, bara nån meter ifrån green. På den efterföljande chippen var jag bara en decimeter ifrån eagle, men birdie är jag helt nöjd med. Det borde varit avsevärt mycket värre.. :) Det som gjorde rundan så skön var att det kändes stabilt hela vägen, några småmissar men inga slag som gick helt åt skogen. Tror inte att jag behövde plikta ett slag på hela rundan och så ser det inte alltid ut..

Klubborna är en dröm att spela med. Nya drivern känns skönare, spelet med järnklubborna är mycket stabilare, men det som stack ut idag var egentligen de nya wedgarna. Googlade lite på dem, Spalding nånting, inte något exklusivt men jämfört med mina gamla så känns de nätta och känsliga. Mina förra var väldigt tunga och lite klumpiga. Hade tänkt kasta med en av dem i min nya setup, då det är ett ganska stort glapp mellan 50 och 60 grader, men jag köper mig nog en likadan istället fast med ett gradantal någonstans däremellan.

Lyckades generera 34p på 12 hål vilket innebar en sänkning! Nytt hcp: 24,4. ”Bara” 14,5 kvar till målet och en hel vår och sommar att träna! Imorgon blir det ett varv till. Fan att det ska bli mörkt så fort så här års, hade lätt kunnat gå en runda till idag.
Bild



Skickat från min iPhone med Tapatalk
CarlT
Inlägg: 47
Blev medlem: 12 okt 2019, 20:36

Det blev ingen repris av lördagens superrunda på söndagen. Två hål gick helt åt skogen och det var inget som riktigt funkade stabilt hela rundan. Höjdpunkterna var birdie på hål två (av någon anledning kommer vi väldigt bra överens, det hålet och jag) och ett par på hål fyra (par 3).

Det är järnklubborna som jag märker att jag inte har rätt teknik för. Bollbanan blir hög och längdskillnaden är knappt märkbar J6-9. Därför besökte jag GA-center igen och slog lite i simulatorn, medan jag fick tips av Micke som har stället. Han förklarade på ett tydligt sätt hur man borde göra och att min nuvarande sving är alldeles för stel i höfterna. Gick hem och kollade på Youtube och hittade en video som jag fastnade framför (https://www.youtube.com/watch?v=SF2VaBM3a2I). Inser att jag måste gå till en tränare och börja om från början. Det går att svinga (slå) så som jag gör, men det är inte rätt och det kommer inte att ta mig hela vägen till mitt mål. Tyvärr är jag reumatiker och lite stel i lederna, men jag får börja köra lite gymnastik om kvällarna och försöka mjuka upp kroppen. Sedan ska jag boka in en lektion och försöka få till det.

Gjorde även ett besök på Dormy och plockade upp en wedge till, Spalding 255, en 54-graders för att ha något mellan 50 och 60. Beställde också den hybrid-4 som jag provade på fittingen, en Wilson H D7, med en halv tum kortare skaft.

Apropå skaft - på fittingen tyckte han att jag skulle ha klubbor som var -0,5". De jag sedan köpte är standardlängd - är det en bra idé att kapa dem? Det tyckte killen på Dormy, någon annan som har input på det? :) Kostnaden var marginell.

Nu blir det lite golfuppehåll, tyvärr. Utöver golfen pysslar jag även med lite musik och i helgen måste jag åka iväg för att spela. Bagen får ligga i bilen om något tillfälle skulle uppenbara sig, men jag vågar inte hoppas för mycket :D
CarlT
Inlägg: 47
Blev medlem: 12 okt 2019, 20:36

Long time no see. Började skriva ett inlägg igår, men tappade nätanslutningen någonstans längs vägen så när jag tryckte på skicka försvann allt och då tappade jag sugen. Nytt försök idag!

Förra helgen blev det ingen golf alls, däremot ett ganska lyckat företagsgig som bla finansierade den nya hybrid-fyran som kom i förra veckan. Har slagit lite med den på rangen men jag vet inte riktigt vad den ska fylla för funktion i dagsläget. Träfemman är min bästa vän på par 4-5-hål när det ska transporteras. Ska ge hybriden lite mer kärlek på rangen och se vad den kan få för roll i bagen.

Nåväl! I helgen var det äntligen dags att få svinga klubborna igen. Lördagen skulle bjuda på ett strålande väder och SMHI höll vad de lovade för en gångs skull. Jag tutade in till banan vid nio och slog en hink innan det var dags för lördagsgolf. Det var kallt men vackert på morgonen och greenerna tinade upp allteftersom rundan led.
Bild
Något frostiga greener i början.

Gick runt med ett gäng trevliga herrar från klubben och småpratade. Jag kände mig lite rostig och började trevande. Fick ihop ett par par och några bogeys, inget märkvärdigt, men för varje hål kändes spelet bättre och bättre. Under de sista tre (par-bogey-bogey) kändes det så pass bra att jag var tvungen att ta ett varv till. Eftersom vi var klara lagom till lunch fanns det tid för 12 hål till, så varför inte. Tänker inte uppehålla mig vid den här rundan så mycket mer, det var inte mycket att prata om. 66 slag, helt okej men inget man åker hem och berättar för barnbarnen om, om man nu hade haft sådana.

Bild
En medioker runda.

Runda två däremot! Det kändes redan när jag löpte upp till första tee för att hinna till vår starttid att det här skulle bli bra. Bogey på första och redan där hade jag överträffat föregående runda. Följde upp det med två stycken par, det ena på min favoritbana, nr 2, och därefter även på hål 3 - det ogästvänliga par 5-hålet som så många gånger gjort att jag fått leta bollar i snåren. Par 5-hål är det jag har haft svårast för hittills, antar att det beror på att man har så många möjligheter att göra bort sig :) Därefter räddade jag bogey på hål 4 efter att ha gjort ett dyk ner i en bunker vid green på utslaget. Hålet efter var rundans enda bottennapp. Slog bort en boll, fick plikta och 9 slag = 0 poäng. Det glömdes dock snabbt bort på hålet efter, då ett lite för kort utslag gjorde att jag fick chippa mot flaggan, ca 30 meter. Slaget såg lovande ut, men jag vågade nog ändå inte riktigt tro att bollrackaren skulle leta sig ner i hålet. Det gjorde den! Birdie och sorgen över hålet innan var som bortblåst. Därefter gick jag par-bogey på vartannat hål och min bästa runda någonsin var ett faktum! :shock:

Bild

Åtta slag över par på 12 hål är sex slag bättre än mitt handicap och innebär att min sänkningsrunda från förrförra helgen inte bara var tur, vilket en klubbkamrat på ett subtilt sätt insinuerade. Jag kan göra det igen och jag kommer att göra det igen. Det som var lite extra roligt var att jag har börjat få till mina järnslag lite bättre. Roterade inte höften tillräckligt (knappt alls) förut, nu gör jag det och tar inte i alls med armarna - vips slår jag 30m längre. Jag fattar inte hur det går ihop men folk som är bättre än jag har förklarat hur man ska göra och det fungerar uppenbarligen. Nu blir det arbete fram tills på lördag, då åker vi igen! :ugeek:

Bild
Den 25 januari. Hade lika gärna kunnat vara i april..
CarlT
Inlägg: 47
Blev medlem: 12 okt 2019, 20:36

Helgen bjöd på två heldagar. På lördagen skulle det bli kalasväder, så jag bokade in mig på lördagsgolf. Det blev en usel runda. Inte mycket stämde, jag vaknade lite för sent så jag hann inte varken putta eller chippa före rundan. Att verkligen förbereda sig ordentligt innan rundorna verkar vara modellen om man vill ha bra resultat. De gånger jag slarvar med uppvärmning eller inte provar alla typer av slag innan och liksom riktar in mig behöver jag göra det ute på banan och då ryker det slag. Puttningen är nästan det värsta att missa. Nåväl. Rundan var som sagt usel. Fick ihop fjorton poäng på tolv hål och kände mig tvungen att ta ett varv till för att inte låta dagen bli ett totalt mörker. Fick med mig en glad dam i 60-årsåldern. Vi spelade från röd tee och gick och småpratade hela rundan. Hon gav en del goda råd och vi pratade en del om rörlighet. Jag har en ledsjukdom som gör att mina kroppsbekymmer är ganska lika pensionärernas, dessutom visade det sig att jag hade varit skolkamrat med en av hennes döttrar, så det fanns en del att avhandla.

Att spela från röd tee var kul! Jag har gått ganska många rundor i rad från gul och lite grann fastnat i att använda i princip samma klubbor jämt, även om jag har försökt använda mer järnklubbor på par 3-hål sedan jag köpte det nya setet. Nu gick åt helt andra klubbor. Tyvärr innebar det rätt många missar - dåliga utslag här och där, mycket spel från ruffen. Puttarna var inte bra heller. Slutade räkna slag efter ett tag, det gick för dåligt för att det skulle bli något bra, så det kändes roligare att bara försöka fokusera på att spela och ha trevligt. Vi tackade varandra för rundan och efter 24 hål började magen knorra lite, så jag begav mig hemåt.

Bild
Lördagen. Vädret var fantastiskt ena sekunden och vidrigt i nästa. Solen lyser rakt i ögonen så jag ser argare ut än jag är. :evil:


På söndagen vaknade jag, lite senare än jag hade tänkt, till ett strålande väder. Det där som skulle ha kommit dagen innan, antagligen. Kastade mig ur sängen och bokade en av de få tee-tider som fanns kvar. Fick sällskap av min fd sambo och det blev åter en runda från röd tee, utan uppvärmning. Inget vidare spel i något avseende, dessutom verkade bunkrarna ha någon slags magnet i sig. Klockan var 14:20 när vi var klara, men jag chansade på att jag skulle hinna ett varv till innan solen gick ned.

Jag hoppades att banan skulle vara tom, så att jag skulle kunna hålla lite tempo. Hamnade dessvärre bakom en fyrboll efter några hål och jag valde att hoppa över hål 7, 8 och 9 för att hinna i mål innan det blev mörkt. Den rundan blev den bästa i helgen, med 41 slag över 9 hål, där paret på hål tre var höjdpunkten. Bra drive, mitt i fairway, och sedan en kalasträff med FW5. Därefter hade jag ungefär 150 meter till flaggan och jag stod och velade en bra stund. Jag ville å ena sidan slå en järnsexa, för jag tror att det är ungefär så långt jag slår med den och jag behöver träna på att slå järnklubbor. Samtidigt hade jag fullständigt tappat den svingen under söndagen, så jag landade i att spela safe och ta FW5 en gång till. Den gör oftast som jag vill. En lite mjukare sving så borde det bli ungefär 150 meter. Jag tappade bort bollen när den stod som högst, när solen lyste rakt in i ögonen. Den såg ut att vara på väg åt rätt håll... När jag kommer fram ligger bollen mitt på green, två meter från hålet. Sedan bränner jag naturligtvis putten, men man kan inte få allt. Nu har jag lyckats få par på den där banan flera gånger.

Av övriga hål är det bara hål 7 (långt par 5) och hål 12 (långt par 4 som enligt någon som vet är "väldigt ondulerat") som jag bara har lyckats få par på en gång. En gång är som bekant ingen gång, så dem ser jag fortfarande som nötter som behöver knäckas. Jag har varit nära flera gånger men alltid är det något som fallerar.

I veckan ska jag få min första lektion och det ska bli spännande. Jag har en del frågor som jag ser fram emot att få svar på och jag hoppas att han kan hjälpa mig rätt med järnklubborna. Drivern ser jag som ett senare problem. Så länge jag bara slår mjukt och inte tar i alls så kommer jag 160-180 meter, oftast någorlunda rakt, det duger. Det är inspel från 100+ meter som är mitt problem: Jag behöver veta att jag slår rätt, så att jag kan lära mig hur långt jag slår med respektive klubba när jag gör det. Som det är nu så kan ett slag med J7 bli allt mellan 5 och 150 meter och det gör det knepigt att planera.
CarlT
Inlägg: 47
Blev medlem: 12 okt 2019, 20:36

I torsdags fick jag min första lektion. Målsättningen var som sagt att få hjälp med att hitta rätt i järnsvingen och jag tror att han hittade problemet (ett av dem, i alla fall..). Jag behövde få in armarna mer mot kroppen och fick en övning för det. Allt han sade, som jag kunde förstå och lyckades genomföra, stämde. Dumt att inte gå till ett proffs tidigare, men bättre sent än aldrig. Nu ska jag spela på i några veckor och försöka träna på grejerna han sade, sen får det bli lektion igen.

Sedan blev det en del golf i helgen, såklart. Igår var det lördagsgolf. Hamnade ihop med samma glada golferska som förra veckan och lite andra bekanta ansikten. Det är verkligen trevlig stämning på klubben och man väldigt väl omhändertagen som ny. Förutom att vi hade en trevlig fyrboll så spelade alla dessutom ganska bra! Det kan göra skillnad, har jag märkt. Om man i bollen har någon (eller själv är den) som går dåligt och känns negativ så smittar det gärna. Vi höll oss glada och jag gick ett slag över mitt handicap. Det kanske inte är helt rätt att kalla det för stabilt spel med tre tripplar, men det kändes ändå rätt stadigt. Resten av hålen blev bogey eller par. Efteråt var klockan bara ett = en runda till. Spelade från röd tee, eftersom jag har upptäckt att det är kul att använda andra klubbor från tee. Det är dock knepigt med wedgarna, det måste jag nog träna på.
Bild

På söndagen fick jag ihop en fyrboll med några klubbkamrater och den började riktigt skönt med en järnåtta från tee som landade en meter från hålet. Försiktig putt och -1 efter ett hål. Par på nästa och det kändes som att något var på gång. Givetvis hälar jag nästa drive rakt ner i en bunker 70 m fram. Lyckades ändå rädda en trippelbogey, vilket med nuvarande handicap som tur är ändå genererar en poäng. Det försökte jag se som positivt för att hålla andan uppe. Utslaget på hål fyra blev lite kort men riktningen var bra. Det blev bogey och det är vad jag tänker att jag vill snitta mig igenom banan på för att vara nöjd, just nu. Hålet efter, är ett (för mig) knepigt par 5, med vatten på båda sidor i en ganska smal midja, fina svanar och bunkrar som ligger välplacerade längs vägen.
Bild
Vägen fram till green gick som på räls. Tyvärr missade jag birdieputten, men på ett par 5-hål känns ett par alltid som en seger och tre poäng är inget att spotta åt. Därefter var det några mellanhål som inte så mycket att prata om, bortsett från det totalt bortkastade hål 7. Av någon anledning provsvingar jag inte drivern innan jag ska slå, vilket jag alltid gör annars. Träffar hälen och den hamnar i gräs som mer påminner om hö. Hackade några gånger med det närmaste jag hade en lie, men bollen dök bara djupare ner så jag gav upp och streckade. Under rundans gång räknade jag aldrig ihop poängen, men det kändes ganska bra trots debaclet på hål 7. De sista tre hålen gick jag par-par-bogey, och på hål 12 har jag två extra slag. Det innebar nio poäng på tre hål och totalt sett 27. Det innebär en ännu en liten sänkning! :o 24,4 -> 23,2. Tog en titt i slopetabellen och det verkar inte påverka mina slag på Ingelsta, vilket ju är skönt.. Men!
Bild

Nästa golfrunda blir inte där! På onsdag åker jag och min bror ner till Spanien för att hälsa på våra föräldrar. Vi ska nog hitta på alla möjliga saker, men vi ska även ge oss ut på i alla fall två golfrundor. Den ena heter Cabopino och ser väldigt trevlig ut: https://www.cabopinogolfmarbella.com/en/home/
Den andra vet jag inte vad den heter, men den ligger i Spanien och där är det varmt så redan där är den bra nog. :D Kommer inte att ta med min bag ner utan vi tänker hyra. Ska bli intressant att spela med andra klubbor. Jag vet inte hur mycket det påverkar, så jag hoppas att vi hinner slå några hinkar innan vi går ut. Det ska bli riktigt kul! Första gången jag spelar en annan bana än hemmabanan. Räknar med att det nog inte blir några rekord slagna, men målsättningen är ändå att gå max 18 över. Just det, jag har aldrig gått en 18-hålsrunda heller. Det blir premiär för flera saker på den här resan... :shock: Men just det oroar jag mig inte så mycket för, jag har ju spelat 20+ hål om dagen de senaste helgerna, så orken finns där.

Nåväl! Totalt sett en bra golfhelg med en handicapsänkning som grädde på moset. Spelet med järnklubborna var stundvis bättre än någonsin och stundvis horribelt. Måste framöver ställa mig på rangen och öva på det där han visade, så att det sätter sig och jag blir konsekvent. Måste även öva puttning. Och wedgar. Och driver. :) Jag måste öva, helt enkelt. Men det får bli om någon vecka eller så.
Användarens profilbild
JohanAdministratör
Site Admin
Inlägg: 4693
Blev medlem: 02 maj 2014, 13:05

Jäklar vad du lirar! Kul att se. Du är riktigt golfbiten just nu va?


Skickat från min iPhone med Svensktgolfforum
Skriv svar