Mål 2021: Från 6 till 2 i hcp!

Dela med dig av din träning, ditt spel och golfliv! Kalla det blogg eller dagbok, du bestämmer!
LS-boll
Inlägg: 7
Blev medlem: 09 feb 2021, 21:57

Sandstream skrev:Man har ju slagit en och annan LS :lol:

Är det Queens hål 4 på bilden?
Ja det stämmer nog. Lirar mest på Kungsängen.


Sent from my iPhone using Svensktgolfforum
LS-boll
Inlägg: 7
Blev medlem: 09 feb 2021, 21:57

långryggen skrev:
LS-boll skrev: 09 feb 2021, 22:08 Förra året så kom golfen tillbaka i mitt liv efter tre års uppehåll. Förra året gick jag från 9,3 till 6,0. I år så har mål på 2 i hcp...
Det innebär att jag ska ta bort ca fem slag på hemma banan.
Hur ska jag lösa det? Fokus på rätt saker! IMG_6236.JPG


Sent from my iPhone using Svensktgolfforum
Har du analyserat ditt spel, var tappar du?
Jag vet exakt var jag tappar och kan täppa igen. Det är putt och chip som jag ska öva mest under våren. Bilden visar min statistik mot personer med + - 4,4 i hcp.
IMG_7562.JPG
IMG_7562.JPG (105.75 KiB) Visad 5362 gånger



Sent from my iPhone using Svensktgolfforum
LS-boll
Inlägg: 7
Blev medlem: 09 feb 2021, 21:57

Hittills denna vecka 3st träningspass i Komethallen.

Fokus är just nu att få längd i drivern med ny sving och högre klubbhastighet.
Efter 3000 timmar på youtube så har jag nu funnit det som ska arbetas in.

Snittlängd 2020 ca: 210m (fade)
Målsnitt 2021 ca: 230m (numera draw)

Nya tekniken sitter bättre och bättre men spridningen än så länge är allt annat än godkänt.







Sent from my iPhone using Svensktgolfforum
LS-boll
Inlägg: 7
Blev medlem: 09 feb 2021, 21:57

MaxP skrev:Välkommen till forumet och jag måste säga att jag verkligen uppskattar namnet, alldeles för få golfare kan innebörden av en LS-boll. 8-)
Ville ha ett roligt namn. Satt långt inne men tycker att jag har lyckats!


Sent from my iPhone using Svensktgolfforum
LS-boll
Inlägg: 7
Blev medlem: 09 feb 2021, 21:57

MaxP skrev:
joakim.pekkari skrev: 10 feb 2021, 09:03
manget skrev: 10 feb 2021, 09:01 Nu blir man ju nyfiken även om det innebär att jag avslöjar min okunskap :mrgreen:
"Leta Själv" är min gissning ;)
100% och säger du "Det där är en LS" med rätt tajming kan du vinna vilken match som helst. 8-)
Spelade en gång med ett grabbgäng och alla letade själva och hur än långt de var i skogen så hittade dem bollen. Sjukt duktiga killar!


Sent from my iPhone using Svensktgolfforum
MaxP
Inlägg: 4778
Blev medlem: 11 maj 2014, 22:05
Kontakt:

LS-boll skrev: 11 feb 2021, 22:42
Spelade en gång med ett grabbgäng och alla letade själva och hur än långt de var i skogen så hittade dem bollen. Sjukt duktiga killar!
:lol:
långryggen
Inlägg: 914
Blev medlem: 24 aug 2016, 07:23

LS-boll skrev: 11 feb 2021, 22:26 Jag vet exakt var jag tappar och kan täppa igen. Det är putt och chip som jag ska öva mest under våren. Bilden visar min statistik mot personer med + - 4,4 i hcp.
IMG_7562.JPG
Sent from my iPhone using Svensktgolfforum
Jag skulle nog försöka titta lite på inspelen också.
Du träffar många FW´s, kan det vara så att dina inspel är "för långt" från hål för att en eller tvåputta.
Den sämre statistiken gällande chippning och puttning kanske då blir direkt avhängt på sämre inspel?

Varför jag säger så beror på att mina stat är med hcp 7,5-ish: (snittet i hcp-gruppen inom parentes)
Snittscore: 84 (85,9)
FW: 40 (55)
GIR: 45 (39)
Puttar: 34,3 (34,1)

Nu med en ny driver sedan i höstas hoppas jag kunna träffa fler FW, det är en punkt, men även att snäppa upp puttningen.
Hellre långt och rakt än kort och snett!

Taylor Made SIM MAX 9°, Fujikura ventus blue 6
Taylor made M6, 15°
Taylor made M6 hybrid 19°
Mizuno JPX900 PW-J4 46°-24°
Titleist SM7 raw, 50°, 54°, 58°
Putter Ping Anser Cadence TR Anser 2

hcp, 7-8
LS-boll
Inlägg: 7
Blev medlem: 09 feb 2021, 21:57

långryggen skrev:
LS-boll skrev: 11 feb 2021, 22:26 Jag vet exakt var jag tappar och kan täppa igen. Det är putt och chip som jag ska öva mest under våren. Bilden visar min statistik mot personer med + - 4,4 i hcp.
IMG_7562.JPG
Sent from my iPhone using Svensktgolfforum
Jag skulle nog försöka titta lite på inspelen också.
Du träffar många FW´s, kan det vara så att dina inspel är "för långt" från hål för att en eller tvåputta.
Den sämre statistiken gällande chippning och puttning kanske då blir direkt avhängt på sämre inspel?

Varför jag säger så beror på att mina stat är med hcp 7,5-ish: (snittet i hcp-gruppen inom parentes)
Snittscore: 84 (85,9)
FW: 40 (55)
GIR: 45 (39)
Puttar: 34,3 (34,1)

Nu med en ny driver sedan i höstas hoppas jag kunna träffa fler FW, det är en punkt, men även att snäppa upp puttningen.

Så som jag har känt från säsongen 2020 är att dålig längd med driver har givit mig för långa inspel. Från 8-wedge är jag giftig, mindre giftig 4-7. Känner att mitt fokus är rätt just nu.
Det roliga med golf är att man hittar nya grejer hela tiden.
Ska dock bli kul att se vad man har för längd nu efter vinterträningen med riktiga bollar.
Och hur skönt ska det inte bli att slå på gräs!!!


Sent from my iPhone using Svensktgolfforum
långryggen
Inlägg: 914
Blev medlem: 24 aug 2016, 07:23

LS-boll skrev: 12 feb 2021, 18:33
Så som jag har känt från säsongen 2020 är att dålig längd med driver har givit mig för långa inspel. Från 8-wedge är jag giftig, mindre giftig 4-7. Känner att mitt fokus är rätt just nu.
Det roliga med golf är att man hittar nya grejer hela tiden.
Ska dock bli kul att se vad man har för längd nu efter vinterträningen med riktiga bollar.
Och hur skönt ska det inte bli att slå på gräs!!!


Sent from my iPhone using Svensktgolfforum
Ja hur man än vänder på det egentligen så är ju allt sammankopplat, men brister i en del kan ge styrkor i en annan. Gräs, mmm, längtar hårt!
Hellre långt och rakt än kort och snett!

Taylor Made SIM MAX 9°, Fujikura ventus blue 6
Taylor made M6, 15°
Taylor made M6 hybrid 19°
Mizuno JPX900 PW-J4 46°-24°
Titleist SM7 raw, 50°, 54°, 58°
Putter Ping Anser Cadence TR Anser 2

hcp, 7-8
Skriv svar