Nysatsning

Dela med dig av din träning, ditt spel och golfliv! Kalla det blogg eller dagbok, du bestämmer!
Användarens profilbild
AH.kavaj
Inlägg: 38
Blev medlem: 19 feb 2021, 08:05

Det har trots allt blivit en del spel, går inte att hålla sig undan :)

Det kassa spelet fortsatte, framförallt med drivern så jag var tvungen att gå tillbaka till den den klassiska bilden nedan bara för att fatta vad jag gör fel. Det kändes verkligen inte som om jag kom utifrån och in och därmed skapade en slice och jag hade rätt, jag hade bara ett jävligt öppet klubbhuvud, min take away var helt fel. Vilket egentligen är helt sjukt hur man helt plötsligt kan börja ändra en sådan sak.
IMG_2230.JPG
IMG_2230.JPG (160.21 KiB) Visad 2076 gånger
Spelade ett varv på Kristianstad Östra, fan va bra den banan är. Jag är ingen bombare och gillar verkligen hur man från deras tee 57 får tänka en gång extra för vilken klubba man ska gå med. Tyvärr hade jag inte löst driverproblematiken när jag spelade där men var smart nog att gå mycket med hybriderna istället och dessa funkade riktigt bra för dagen. Slog som helhet många bra golfslag men blev oerhört straffad när jag hade ett mindre bra slag och det tärde på psyket. Men, lämnar banan endast med goda minnen för skicket och layoten.

Igår blev det ett varv på PGA Lakes. Där leverade drivern och det funkade helt ok med järnen, 50% fairwayträff och 50% GIR, det sistnämnda är mycket bra för att vara jag och ska egentligen vara en automatisk sänkning, så blev dock inte fallet. Jag hade stora problem att leverera på greenerna, jag kan verkligen inte slå längre puttar när det är långsamt och igår em var det väldigt långsamt. Det hade säkert vuxit en del men de mörka fälten som man ser nedan hade ungefär samma effekt på bollen som nylagd asfalt på ett bildäck, tog tvärstopp. Kan tycka att klubben måste bli bättre på att kommunicera när man har issues med greenerna, är mycket enklare att köpa det om man vet om det på förhand.
IMG_2228.JPG
IMG_2228.JPG (236.92 KiB) Visad 2076 gånger

Nästa runda ska driver, järn och putter vara i form Bild


Skickat från min iPhone med Svensktgolfforum
Användarens profilbild
JohanAdministratör
Site Admin
Inlägg: 4693
Blev medlem: 02 maj 2014, 13:05

Grymma banor du har lirat på sistone!
Golf Guru gör underverk!


Skickat från min iPhone med Svensktgolfforum
Skriv svar