Nysatsning

Dela med dig av din träning, ditt spel och golfliv! Kalla det blogg eller dagbok, du bestämmer!
Användarens profilbild
AH.kavaj
Inlägg: 38
Blev medlem: 19 feb 2021, 08:05

JohanAdministratör skrev:Häftigt med säsongspremiären i februari!
Återkommer du med rapport på skick?


Skickat från min iPhone med Svensktgolfforum
Premiären var redan 2-januari ;) men detta känns lite mer på riktigt. Är ordinarie greener men dock slagmatta så skicket kommer tyvärr inte spela så stor roll, ska dock meddela hur det var att gå på Bild


Sent from my iPhone using Svensktgolfforum
Användarens profilbild
AH.kavaj
Inlägg: 38
Blev medlem: 19 feb 2021, 08:05

Så, landade in på Falsterbo ~07:40 i strålande morgonsol. Himlen ändrade skepnad när vi skulle slå ut och vi gick det 17 hålen (12:an renoveras) i mestadels kylig vind och under molnig himmel. Var faktiskt svinkallt i vinden Bild

Banan i sig var ganska blöt tycker jag, inte skogbana-dagen-efter-hällregn-blöt, men för att vara Falsterbo. Dock, slutet av februari och tjälen har precis släppt.

Spelet gick bra med tanke på vädret. Svårt förstås att bedöma längden med vind, kyla och slagmatta som faktorer men kom in på 38 pinnar över 17-hål (79 slag) vilket förstås är bra. Det var en runda som kunde ha varit bättre, framförallt borde jag haft några puttar färre då jag lämnade många kort.

Gillar statistiken med 75% fairwayträff och 52% greenträff. Det är nog den enskilt bästa rundan för mig ur den synvinkeln. Får väl tillägna detta den träning som jag lägger ned tid på.

Räknar tyvärr med minst en månad till med slagmattor här nere men längtar oerhört efter att komma ut igen och gå för sänkningar.

Bild


Sent from my iPhone using Svensktgolfforum
Niklas
Inlägg: 1083
Blev medlem: 15 aug 2016, 11:30

AH.kavaj skrev: 28 feb 2021, 18:39 Så, landade in på Falsterbo ~07:40 i strålande morgonsol. Himlen ändrade skepnad när vi skulle slå ut och vi gick det 17 hålen (12:an renoveras) i mestadels kylig vind och under molnig himmel. Var faktiskt svinkallt i vinden Bild

Sent from my iPhone using Svensktgolfforum
Måste vara vissa hål som blir väldigt långa i nordlig vind som det ser ut som det var på vimpeln och din beskrivning (1, 3 och 14 framförallt). Bra score. Blir sugen att åka ner i vår igen som jag gjorde förra året.
Hcp: ~12
Användarens profilbild
AH.kavaj
Inlägg: 38
Blev medlem: 19 feb 2021, 08:05

Niklas skrev: 02 mar 2021, 12:51
Måste vara vissa hål som blir väldigt långa i nordlig vind som det ser ut som det var på vimpeln och din beskrivning (1, 3 och 14 framförallt). Bra score. Blir sugen att åka ner i vår igen som jag gjorde förra året.
Visst märks vinden men kanske mest på 2:an som är helt öppen och där man får ta lite mer klubba än annars, på 14 har man tur att fyren täcker en hel del för annars hade det varit att lägga upp :lol:

Blir lite kyligare här nere igen så tyvärr dröjer det nog lite längre än vanligt innan finishen är vad den ska vara.
carlphilip.a
Inlägg: 141
Blev medlem: 14 nov 2018, 21:35

Ja vintern vill inte släppa sitt grepp här nere men snart så kan vi väll lira som vanligt igen :)

Är själv medlem på tegelberga och där är rätt blött just nu tyvärr :(
Driver/Driving Iron: Cobra Utility 2a 17.5*
Fairwaywood/hybrid: G410 hybrid 19*
Järn: Cobra MB 7-PW CB 4-6
Wedge: Titleist SM8 Jet Black 52, 56, 60
Putter: Bettinardi Armlock
Boll: Bridgestone Tour B XS
Användarens profilbild
AH.kavaj
Inlägg: 38
Blev medlem: 19 feb 2021, 08:05

Så, då var nästa steg i årets bag avklarat. En CF igår renderade i en TSi2:a.
Jag har en tendens till en push då jag är lite inaktiv i handlederna och därför var de alternativ som favoriserar en fade inte aktuella, vi kände dock att gå på något som direkt hjälper till med en draw inte var aktuellt för mig i längden då jag vet om mitt issue och jobbar med det. Samma anledning till varför vi inte väljer att ställa den up right från start utan jobbar med pushen istället.

Ska sägas att jag får bra värden med min M2:a idag, bättre än vad jag ska ha för jag träffar nämligen lite högt. När jag träffar i sweetspot får jag alldeles för hög spinn och bollen bara dör.

Den uppsättning vi kom fram till igår gjorde att jag var väldigt centrerad kring sweetspot men med bra värden.
Har inte den högsta svinghastigheten men jobbar på det och det här skaftet kan jag ha med mig på den resan.

Stora skillnaden var ändå de ca 10m extra carry som jag fick ut. Går man från ~58/Gul räcker en carry på 210m väldigt långt, så kan jag ligga i spannet 200-220 är jag nöjd och med vetskapen om att jag kan trycka på och bollen faktiskt inte dör för att jag får en centrerad träff.

Bild
Bilagor
TSi2.png
TSi2.png (196.17 KiB) Visad 4610 gånger
Nio noll
Inlägg: 48
Blev medlem: 07 apr 2019, 19:41

Snygga siffror! Jag antar att du slog från peg?
AH.kavaj skrev:Så, då var nästa steg i årets bag avklarat. En CF igår renderade i en TSi2:a.
Jag har en tendens till en push då jag är lite inaktiv i handlederna och därför var de alternativ som favoriserar en fade inte aktuella, vi kände dock att gå på något som direkt hjälper till med en draw inte var aktuellt för mig i längden då jag vet om mitt issue och jobbar med det. Samma anledning till varför vi inte väljer att ställa den up right från start utan jobbar med pushen istället.

Ska sägas att jag får bra värden med min M2:a idag, bättre än vad jag ska ha för jag träffar nämligen lite högt. När jag träffar i sweetspot får jag alldeles för hög spinn och bollen bara dör.

Den uppsättning vi kom fram till igår gjorde att jag var väldigt centrerad kring sweetspot men med bra värden.
Har inte den högsta svinghastigheten men jobbar på det och det här skaftet kan jag ha med mig på den resan.

Stora skillnaden var ändå de ca 10m extra carry som jag fick ut. Går man från ~58/Gul räcker en carry på 210m väldigt långt, så kan jag ligga i spannet 200-220 är jag nöjd och med vetskapen om att jag kan trycka på och bollen faktiskt inte dör för att jag får en centrerad träff.

Bild
Sent from my SM-G950F using Svensktgolfforum mobile app

Användarens profilbild
AH.kavaj
Inlägg: 38
Blev medlem: 19 feb 2021, 08:05

Nio noll skrev: 17 mar 2021, 11:58 Snygga siffror! Jag antar att du slog från peg?
AH.kavaj skrev:Så, då var nästa steg i årets bag avklarat. En CF igår renderade i en TSi2:a.
Jag har en tendens till en push då jag är lite inaktiv i handlederna och därför var de alternativ som favoriserar en fade inte aktuella, vi kände dock att gå på något som direkt hjälper till med en draw inte var aktuellt för mig i längden då jag vet om mitt issue och jobbar med det. Samma anledning till varför vi inte väljer att ställa den up right från start utan jobbar med pushen istället.

Ska sägas att jag får bra värden med min M2:a idag, bättre än vad jag ska ha för jag träffar nämligen lite högt. När jag träffar i sweetspot får jag alldeles för hög spinn och bollen bara dör.

Den uppsättning vi kom fram till igår gjorde att jag var väldigt centrerad kring sweetspot men med bra värden.
Har inte den högsta svinghastigheten men jobbar på det och det här skaftet kan jag ha med mig på den resan.

Stora skillnaden var ändå de ca 10m extra carry som jag fick ut. Går man från ~58/Gul räcker en carry på 210m väldigt långt, så kan jag ligga i spannet 200-220 är jag nöjd och med vetskapen om att jag kan trycka på och bollen faktiskt inte dör för att jag får en centrerad träff.

Bild
Sent from my SM-G950F using Svensktgolfforum mobile app
Absolut, då det där är siffror när jag slår driver ;)
Användarens profilbild
AH.kavaj
Inlägg: 38
Blev medlem: 19 feb 2021, 08:05

De senaste veckorna har jag spelat en del simulatorgolf på Indoorgolf i Malmö. Har varit lite extra pepp då dom haft sin tävling ”Race To Le Golf National”. Har gått ok för mig men jag och min spelpartner har inte riktigt varit nära, poängen som har krävts har varit riktigt bra.

Är inte så konstigt att det krävs höga poäng för det finns två faktorer skulle jag säga som borgar för det: enklare med simulatorgolf och har man tränat under vintern bör man ha blivit bättre men ens hcp har nog inte rört sig om man inte spelat riktiga rundor.

Jag och spelpartner drog iaf dit i tisdags, sista dagen på tävlingen och vi fick till en bra runda, eller jag fick Bild Tillsammans var vi -20 där jag stod för 17 av dessa.

Idag fick vi beskedet att det räckte till vinst och i oktober väntar tre rundor på Le Golf National. Jag var där alla tre dagarna på Ryder Cup så det ska bli sjukt kul att spela banan...räknar inte med att gå på 74 brutto men man ska aldrig säga aldrig.

Blev ännu mer pepp på den här säsongen nu.

Bild


Skickat från min iPhone med Svensktgolfforum
joakim.pekkari
Inlägg: 789
Blev medlem: 07 jun 2017, 19:48
Ort: Lund
Kontakt:

AH.kavaj skrev: 18 mar 2021, 20:27 De senaste veckorna har jag spelat en del simulatorgolf på Indoorgolf i Malmö. Har varit lite extra pepp då dom haft sin tävling ”Race To Le Golf National”. Har gått ok för mig men jag och min spelpartner har inte riktigt varit nära, poängen som har krävts har varit riktigt bra.

Är inte så konstigt att det krävs höga poäng för det finns två faktorer skulle jag säga som borgar för det: enklare med simulatorgolf och har man tränat under vintern bör man ha blivit bättre men ens hcp har nog inte rört sig om man inte spelat riktiga rundor.

Jag och spelpartner drog iaf dit i tisdags, sista dagen på tävlingen och vi fick till en bra runda, eller jag fick Bild Tillsammans var vi -20 där jag stod för 17 av dessa.

Idag fick vi beskedet att det räckte till vinst och i oktober väntar tre rundor på Le Golf National. Jag var där alla tre dagarna på Ryder Cup så det ska bli sjukt kul att spela banan...räknar inte med att gå på 74 brutto men man ska aldrig säga aldrig.

Blev ännu mer pepp på den här säsongen nu.

Bild


Skickat från min iPhone med Svensktgolfforum
Grattis, bra spelat! Känns lite skönt nu att jag inte tänkte lägga ner tid på de tävlingarna med tanke på att jag hade behövt skjuta 53 slag brutto :D
WITB 2021
TaylorMade SIM 9°
Titleist 917F3 13,5°
TaylorMade P790 UDI J2
Srixon Z 585 J3-J4, Z 785 J5, Z Forged J6-PW
Cleveland RTX 4 Raw 50, 54, 58
Scotty Cameron Studio Style Newport 2 / TM Spider X
Hcp: Scratch
Klubb: PGA Sweden National
Skriv svar