Jakten på drömsvingen

Dela med dig av din träning, ditt spel och golfliv! Kalla det blogg eller dagbok, du bestämmer!
MaxP
Inlägg: 4778
Blev medlem: 11 maj 2014, 22:05
Kontakt:

ErikT_golf skrev: 21 apr 2022, 08:49 Sportsboxai har nu släppt deras 3D analys app för allmänheten. Har länge velat prova den.

Avatarsvingen tycker jag ser för ”clean” ut. Väldigt nöjd däremot att se att jag har negativ sway (bort från ”målet”) av överkroppen vid impact, något som alla proffs gör enligt Sportsboxai.

Video med 3D analysen: https://www.instagram.com/p/Ccm0ShoDfQ ... MyMTA2M2Y=
Det är en häftig funktion Sportsboxai erbjuder - frågan är alltid hur användbar datan är.
ErikT_golf
Inlägg: 77
Blev medlem: 16 mar 2021, 15:54

JohanAdministratör skrev:Så du hänger också på Mood ibland?
Hoppas vi ses så vi kan snacka lite golf någon gång!


Skickat från min iPhone med Svensktgolfforum
Ja det hade varit kul. Bor och jobbar i närheten av Mood, varit där 2 ggr. Brukar mer vara på golf247. På senaste upplever jag att svingen känns bättre utomhus när jag kan se målet och bollflykten så har kört mer ute.
ErikT_golf
Inlägg: 77
Blev medlem: 16 mar 2021, 15:54

MaxP skrev:
ErikT_golf skrev: 21 apr 2022, 08:49 Sportsboxai har nu släppt deras 3D analys app för allmänheten. Har länge velat prova den.

Avatarsvingen tycker jag ser för ”clean” ut. Väldigt nöjd däremot att se att jag har negativ sway (bort från ”målet”) av överkroppen vid impact, något som alla proffs gör enligt Sportsboxai.

Video med 3D analysen: https://www.instagram.com/p/Ccm0ShoDfQ ... MyMTA2M2Y=
Det är en häftig funktion Sportsboxai erbjuder - frågan är alltid hur användbar datan är.
Absolut är det så. Med Sportsboxai så är det dels något nytt. De har referensvärden mm men är inte alltför tydliga med information om exakt hur referensvärdena ska tolkas som jag ser det. Tror delvis det är för att de vill att tränare ska ta deras certifieringskurser. Sen är det ju lite som med alla olika mätvärden, tex som med TrackMan, att man måste ha en tanke vad man vill använda dem till, vad man vill åstadkomma och hur man gör det.

Just nu tycker jag framför allt det är användbart för att få ett mått på hur långt jag roterar överkroppen i baksvingen. Har insett att det som känns som en 80% sving är lika stor rotation som det som känns som 100% sving. I 100% svingen adderar jag däremot saker som jag inte vill ha, tex för mycket elevation.
ErikT_golf
Inlägg: 77
Blev medlem: 16 mar 2021, 15:54

Spelade 9 hål 27 maj och tog grönt kort. Det var kul men jag var inte alls nöjd med resultatet. Handicap 30… mkt funderingar sen dess.

Blev sugen på att spela mer golf och kanske särskilt träna närspel. Men fick sen ganska kort därefter ont i höger axel / skuldra och har nu behövt vila ett antal veckor.

Oklart om skadan är bra men verkar kanske som att jag kan svinga bara jag roterar kroppen mer vid / efter träffen.

Det känns lite mer oklart vart detta är på väg. Är ganska sugen på att spela mer golf men vet inte vad kroppen håller.

Video https://www.instagram.com/p/Cf1XMYAtNVa ... MyMTA2M2Y=
ErikT_golf
Inlägg: 77
Blev medlem: 16 mar 2021, 15:54

Efter mkt skador 2022 kändes det som jag gav upp golfen för ett år sen. Försökte sen spela lite förra året med bara fokus på känsla och inte teknik. Det gick inte bra. Tog några lektioner på hösten, blev delvis bättre. Efter två månaders paus så började jag igen i december och då kändes det riktigt bra.

Funderade på att se över klubborna och har gjort lite utprovningar. Slog idag 110 mph drives, typ 10 mph personbästa. Och längden säkert personbästa med 40 meter eller mer. Otrolig känsla! Golf är konstigt!

Bild
Skriv svar