Ny hobby i pandemin!

Dela med dig av din träning, ditt spel och golfliv! Kalla det blogg eller dagbok, du bestämmer!
Användarens profilbild
Jinx
Inlägg: 42
Blev medlem: 09 nov 2020, 19:53

Här kommer en dagbok/blogg för att komma ihåg mest själv! Närmar mig 50 och det verkar allt svårare att hålla minnet på en rimlig nivå :)
Började slå lite på rangen med svärfars avlagda klubbor och tänkte att denna gång skulle ett nytt intresse hållas på en lagom nivå!
Inte helt oväntat spårade det ur rätt omgående...
Grönt kort togs för ett par veckor sedan och efter ett gäng rundor är handikappet nere på 34!
Årets mål är att ge svärfar som har 20 i Hcp en match.
Har använt caddee appen för att registrera och där fanns det ju en funktion som hette eclectic, sammanlagda resultatet på det bästa resultatet för varje hål på banan. Har ni gått 8 rundor och har 90 slag på det! Tänker att det kan vara ett rimligt mål att slå någon i slutet av säsongen!
Har ingen aning om det är ett rimligt mål. Just nu blandas ju enstaka fantastiska slag med rätt många riktigt dåliga.
Men jag får pröva!
Det viktigaste nu är att det är riktigt roligt, ger en massa frisk luft och hittills riktigt trevligt sällskap!
Försöker träna något lite varje dag. Lite puttar på mattan inne eller Chippar på gräsmattan utanför huset, grannarna börja väl snart undra om jag är tokig!
Läs gärna. Kommentera ännu hellre och framförallt hur skall jag slå svärfar!
Ps glömde det viktigaste målet. Ha fler kepsar från Black Cloverkepsar än Mxpgolf!


Sent from my iPhone using Svensktgolfforum
MaxP
Inlägg: 4778
Blev medlem: 11 maj 2014, 22:05
Kontakt:

Jinx skrev: 22 apr 2021, 21:35 Här kommer en dagbok/blogg för att komma ihåg mest själv! Närmar mig 50 och det verkar allt svårare att hålla minnet på en rimlig nivå :)
Började slå lite på rangen med svärfars avlagda klubbor och tänkte att denna gång skulle ett nytt intresse hållas på en lagom nivå!
Inte helt oväntat spårade det ur rätt omgående...
Grönt kort togs för ett par veckor sedan och efter ett gäng rundor är handikappet nere på 34!
Årets mål är att ge svärfar som har 20 i Hcp en match.
Har använt caddee appen för att registrera och där fanns det ju en funktion som hette eclectic, sammanlagda resultatet på det bästa resultatet för varje hål på banan. Har ni gått 8 rundor och har 90 slag på det! Tänker att det kan vara ett rimligt mål att slå någon i slutet av säsongen!
Har ingen aning om det är ett rimligt mål. Just nu blandas ju enstaka fantastiska slag med rätt många riktigt dåliga.
Men jag får pröva!
Det viktigaste nu är att det är riktigt roligt, ger en massa frisk luft och hittills riktigt trevligt sällskap!
Försöker träna något lite varje dag. Lite puttar på mattan inne eller Chippar på gräsmattan utanför huset, grannarna börja väl snart undra om jag är tokig!
Läs gärna. Kommentera ännu hellre och framförallt hur skall jag slå svärfar!
Ps glömde det viktigaste målet. Ha fler kepsar från Black Cloverkepsar än Mxpgolf!


Sent from my iPhone using Svensktgolfforum
Välkommen till forumet! Den sista punkten är svår men inte omöjlig. 8-)
Användarens profilbild
JohanAdministratör
Site Admin
Inlägg: 4693
Blev medlem: 02 maj 2014, 13:05

Härligt! Välkommen


Skickat från min iPhone med Svensktgolfforum
Användarens profilbild
svingit
Inlägg: 1367
Blev medlem: 29 dec 2016, 13:42
Ort: Knivsta

Välkommen till forumet. 👍
WITB 2024

Driver: Callaway BB Alpha 816 DBD 9*
FW3: Taylormade R7 TS 13*
FW5: Callaway FT Optiforce 19*
Järn: Titleist T150 (6-PW)
Wedgar: Tour Trusty 48/08, 52/08, 56/12
Putter: Ping Pal 4 BeCu
Användarens profilbild
Sandstream
Inlägg: 3156
Blev medlem: 22 jun 2014, 17:53
Ort: Bro Hof

Välkommen och grattis till en ny hobby som kommer att pröva ditt förstånd regelbundet! :)
Användarens profilbild
Jinx
Inlägg: 42
Blev medlem: 09 nov 2020, 19:53

Tack!


Sent from my iPhone using Svensktgolfforum
Mikaelanstad
Inlägg: 416
Blev medlem: 03 aug 2020, 09:06

Välkommen Bild


Sent from my iPhone using Svensktgolfforum
Driver: Callaway Rogue ST Max LS 9°
Spoon Cobra LTDx 15°
7-Wood Taylormade Sim 2 Max 21°
Järn: Taylormade P770
Wedgar: Titleist SM8 50/54/58°
Putter: Taylormade Del Monte
Skriv svar