Resan mot +hcp 3året!

Dela med dig av din träning, ditt spel och golfliv! Kalla det blogg eller dagbok, du bestämmer!
Användarens profilbild
Ekkeen
Inlägg: 32
Blev medlem: 22 maj 2020, 05:45

Då har man varit ute och spelat igen efter att inte ha rört klubborna på över en vecka, var och kika på skaftö open lördag och söndag, suget för att spela blev väldigt stort kan man säga Bild

Slog till med en ny bra runda efter många dåliga, så igår var de väldigt roligt med golf igen 🤷‍♂️Bild
IMG_2001.JPG
IMG_2001.JPG (185.14 KiB) Visad 3790 gånger

Sent from my iPhone using Svensktgolfforum
Hcp: 6,3
Driver: Epic Speed 9 MMT 70 X-flex
Spoon: Epic Speed 15 MMT 70 X-flex
Järn: Apex Pro 21 4-P Eleveate 115 X-flex
Wedge: Jaws 50,54,60 Dynamic Gold S200
Putter : Odyssey Ten Triple Track Armlock
Boll: Chrome Soft X Triple Track
Användarens profilbild
Ekkeen
Inlägg: 32
Blev medlem: 22 maj 2020, 05:45

Sjukt hur de svänger fort i denna sport! I onsdags var jag nästan felfri och igår fredag så funkade typ inget igen.
Det är många gånger man ska sluta med golf under denna säsong :D :lol:
IMG_2004.JPG
IMG_2004.JPG (201.65 KiB) Visad 3774 gånger
Dock har jag spelat 36 hål med en och samma boll så de är väl alltid något :lol:

Sent from my iPhone using Svensktgolfforum
Hcp: 6,3
Driver: Epic Speed 9 MMT 70 X-flex
Spoon: Epic Speed 15 MMT 70 X-flex
Järn: Apex Pro 21 4-P Eleveate 115 X-flex
Wedge: Jaws 50,54,60 Dynamic Gold S200
Putter : Odyssey Ten Triple Track Armlock
Boll: Chrome Soft X Triple Track
Användarens profilbild
Ekkeen
Inlägg: 32
Blev medlem: 22 maj 2020, 05:45

Så spelade en runda söndag den 5 september och gick alltså runt Skaftö GK på 21p. allt gick höger, det var hooks hela rundan. kan ärligt säga att alla klubbor är hela efter denna rundan är ett mirakel.

Karriärens sämsta runda och all lust att spela golf försvann under denna rundan, har inte varit sugen eller ens försökt att komma ut och spela på hela veckan men har ändå börjat känna att jag inte kan avsluta säsongen med en sån här runda.
så idag 11/9 så var jag på ranchen och försökte hitta någon form av känsla, där gick allt självklart spikrakt :lol: :D.

Valde att filma mig för att se om man kunde se något som man gör tokigt och jag behövde inte ens kolla på filmen innan jag visste vad det va. Hade en trevligt dam (klubbchefen) som va framme och kommentera vad jag gjorde för fel och hur jag skulle lösa det.
Så nu är det bara att försöka hitta motivationen att ta sig till ranchen, blir även simulator i vinter då det öppnar en sådan 500m från där jag bor så :D
Hcp: 6,3
Driver: Epic Speed 9 MMT 70 X-flex
Spoon: Epic Speed 15 MMT 70 X-flex
Järn: Apex Pro 21 4-P Eleveate 115 X-flex
Wedge: Jaws 50,54,60 Dynamic Gold S200
Putter : Odyssey Ten Triple Track Armlock
Boll: Chrome Soft X Triple Track
Användarens profilbild
Ekkeen
Inlägg: 32
Blev medlem: 22 maj 2020, 05:45

Då hösten är här och rundorna blir färre har jag även börjat planera vinterträningen som kommer bestå av Simulatorgolf, Gym och Golf ute när de är väder för det.
Lyckats sänka mig från 17.3 till 6.3 andra året som golfspelare.
Säsongens bästa runda var 75/72. Sämsta var 102/72

Eftersom jag dumt nog inte la all den tiden jag behövde för att lära mig den nya svingen utan bara var ute och spelade på banorna för det mesta så blev ju inte golfen så bra heller.
Mindre motivation att spela eftersom järnslagen inte fungerade. får ju skylla mig själva då jag inte gjorde jobbet, men nu har jag börjat om och tog mig en ny lektion, fick allt uppfriskat och har sedan dess stått på ranchen för att få in den nya svingen.
Känner att jag börjar få känn på det, misstagen kommer ju dock komma då jag inte har slagit mina 10 000 bollar än :lol: :P

Nä men mitt största problem är att jag tävlar mot min medspelare som har gått ner på +1.8hcp denna säsong, han vann även KM och lite sånt där. Vi spelar ihop 3-4 gånger i veckan och jag försöker ju lära mig så mycket jag kan av hur han spelar, hur han tänker. Men jag behöver hitta mitt egna sätt att spela på + att jag behöver ha en mentalcoach som kanske kan stoppa allt som händer när det går dåligt ute på banan :lol:
Hcp: 6,3
Driver: Epic Speed 9 MMT 70 X-flex
Spoon: Epic Speed 15 MMT 70 X-flex
Järn: Apex Pro 21 4-P Eleveate 115 X-flex
Wedge: Jaws 50,54,60 Dynamic Gold S200
Putter : Odyssey Ten Triple Track Armlock
Boll: Chrome Soft X Triple Track
Användarens profilbild
Ekkeen
Inlägg: 32
Blev medlem: 22 maj 2020, 05:45

Här är de lite tyst men jag kämpar på med att få in svingen.
Skulle haft en Customfit på dormy idag men det blev flyttat pga sjukdom hos personalen, men sånt är livet så blir en tur till gbg 23-24 oktober istället.

Det har öppnat en trackman studio här i närheten så har blivit lite spel där, men ska även öppnas 2 till i stan så snart kan man få lite mer tider att spela.
Mina största brister just nu är puttning. Blir alldeles för många 2 putt / 3 putt, så blir även att lägga fokus på hur jag startar bollen och klubbhuvudet.
Hcp: 6,3
Driver: Epic Speed 9 MMT 70 X-flex
Spoon: Epic Speed 15 MMT 70 X-flex
Järn: Apex Pro 21 4-P Eleveate 115 X-flex
Wedge: Jaws 50,54,60 Dynamic Gold S200
Putter : Odyssey Ten Triple Track Armlock
Boll: Chrome Soft X Triple Track
Mikaelanstad
Inlägg: 416
Blev medlem: 03 aug 2020, 09:06

Märkt av det med att det kan vara rätt tyst i ens trådar man har tyvärr.

Puttning är ju riktigt viktig. Mycket slag där man kan vinna på varje runda. Själv lägger jag 70-80% av min träning på närspel och puttning. Längdkontroll brukar jag träna mycket.

Brukar ta kant till kant på övningsgreen. Peg vid startplats sånära kanten jag kan. Sen slår jag första bollen löst och sätter ner en peg. Sen är målet att bara ta sig förbi peg, flytta den till nya platsen och lägga tillbaka bollen till startplats putta förbi peg.

Bollen får aldrig vara kort om peg utan då får jag börja om. Sen försöker jag slå mitt egna rekord varje gång hur många puttar jag lyckades innan green tar slut. Detta gör att jag måste ha en bra längdkänsla så jag aldrig går förlängt förbi peggen , men tillräckligt för att inte få börja om övningen Bild

Hoppas du förstod hur jag mena finns videos på Youtube hur övningen går till

Sen brukar jag o vännen köra tävlingar ifrån längre avstånd där vi gör en kvadrat runt hål som är 1 kvadratmeter. Börjar ifrån 4m / två bollar var. Hamnar man inom kvadraten är putten klar. Missar man måste man putta i bollen annars vinner motståndaren. Sen flyttar vi utgångspunkten med 1 meter varje gång. Båda gäller hålla ordentligt fokus.

Sen har vi en korthålsbana med 30-75m där går vi 3 bollar var. Närmast pinne vinner. Har man 2 eller 3 närmast tar man de poängen. Dvs vi tävlar mycket på träning. O detta visar sig även på banan att man hittar en annan trygghet på allt runt green och på green Bild


Sent from my iPhone using Svensktgolfforum
Driver: Callaway Rogue ST Max LS 9°
Spoon Cobra LTDx 15°
7-Wood Taylormade Sim 2 Max 21°
Järn: Taylormade P770
Wedgar: Titleist SM8 50/54/58°
Putter: Taylormade Del Monte
Användarens profilbild
Ekkeen
Inlägg: 32
Blev medlem: 22 maj 2020, 05:45

Mikaelanstad skrev: 10 okt 2021, 08:54 Märkt av det med att det kan vara rätt tyst i ens trådar man har tyvärr.

Puttning är ju riktigt viktig. Mycket slag där man kan vinna på varje runda. Själv lägger jag 70-80% av min träning på närspel och puttning. Längdkontroll brukar jag träna mycket.

Brukar ta kant till kant på övningsgreen. Peg vid startplats sånära kanten jag kan. Sen slår jag första bollen löst och sätter ner en peg. Sen är målet att bara ta sig förbi peg, flytta den till nya platsen och lägga tillbaka bollen till startplats putta förbi peg.

Bollen får aldrig vara kort om peg utan då får jag börja om. Sen försöker jag slå mitt egna rekord varje gång hur många puttar jag lyckades innan green tar slut. Detta gör att jag måste ha en bra längdkänsla så jag aldrig går förlängt förbi peggen , men tillräckligt för att inte få börja om övningen Bild

Hoppas du förstod hur jag mena finns videos på Youtube hur övningen går till

Sen brukar jag o vännen köra tävlingar ifrån längre avstånd där vi gör en kvadrat runt hål som är 1 kvadratmeter. Börjar ifrån 4m / två bollar var. Hamnar man inom kvadraten är putten klar. Missar man måste man putta i bollen annars vinner motståndaren. Sen flyttar vi utgångspunkten med 1 meter varje gång. Båda gäller hålla ordentligt fokus.

Sen har vi en korthålsbana med 30-75m där går vi 3 bollar var. Närmast pinne vinner. Har man 2 eller 3 närmast tar man de poängen. Dvs vi tävlar mycket på träning. O detta visar sig även på banan att man hittar en annan trygghet på allt runt green och på green Bild


Sent from my iPhone using Svensktgolfforum
Den övning ska jag testa! håller på att vela just nu om jag ska behålla min armlock eller byta till en vanlig.
Puttade mycket bättre i början med armlock men har känt på sistone att de har blivit lika dåligt som i början.

kompisen vinner ju nästan alltid mot mig :lol: får skylla på att han har +2 i hcp och är en duktig puttare överlag. så jag försöker tyvärr jaga honom även där som överallt på banan :P

Våran korthålsbana på hemma banan är mer en barnbana tyvärr, men finns en fin på onsjö gk som man kan använda som är trevlig, även hörlycke Gk har en trevlig och små rolig.

Kompisen och jag snackar om att öppna ett instakonto där man får följa oss när vi spelar golf, tränar och tävlar för hans del då. Vi behöver bara komma på vad vi ska fokusera på lite mer så kanske det blir bra till våren.
Hcp: 6,3
Driver: Epic Speed 9 MMT 70 X-flex
Spoon: Epic Speed 15 MMT 70 X-flex
Järn: Apex Pro 21 4-P Eleveate 115 X-flex
Wedge: Jaws 50,54,60 Dynamic Gold S200
Putter : Odyssey Ten Triple Track Armlock
Boll: Chrome Soft X Triple Track
Användarens profilbild
Ekkeen
Inlägg: 32
Blev medlem: 22 maj 2020, 05:45

Hej!
Varit lite dött här tyvärr.
Men har varit och gjort en customfit där det blev Apex Pro 21 P-J4 med True Temper Elevate ETS 115 X-stiff Skaft med New Decade MCC Svart/Svart grepp.
Så nu blir det bara att invänta dessa godingar som är beräknade runt jul men räknar mer med mars :lol:
Tyvärr så har det inte blivit så mycket golf då jag även spelar bandy som har tagit mycket tid det senaste, men det ska vi allt ändra på nu när det finns ny motivation:D

Blir att investera i ett klippkort på Trackman studion här i närheten så man kan få slå lite under en period också för att behålla lite av svingen iallafall.
Det kommer även att bli ett besökt till dormy igen för att införskaffa nya wedgear då jag tyvärr offra min 50gradare till högre makter. :twisted:
Hcp: 6,3
Driver: Epic Speed 9 MMT 70 X-flex
Spoon: Epic Speed 15 MMT 70 X-flex
Järn: Apex Pro 21 4-P Eleveate 115 X-flex
Wedge: Jaws 50,54,60 Dynamic Gold S200
Putter : Odyssey Ten Triple Track Armlock
Boll: Chrome Soft X Triple Track
Användarens profilbild
Ekkeen
Inlägg: 32
Blev medlem: 22 maj 2020, 05:45

Bild
Gäller att visa rätt färger på ranchen Bild


Sent from my iPhone using Svensktgolfforum
Hcp: 6,3
Driver: Epic Speed 9 MMT 70 X-flex
Spoon: Epic Speed 15 MMT 70 X-flex
Järn: Apex Pro 21 4-P Eleveate 115 X-flex
Wedge: Jaws 50,54,60 Dynamic Gold S200
Putter : Odyssey Ten Triple Track Armlock
Boll: Chrome Soft X Triple Track
Användarens profilbild
JohanAdministratör
Site Admin
Inlägg: 4693
Blev medlem: 02 maj 2014, 13:05

Ekkeen skrev: 30 okt 2021, 07:45 Hej!
Varit lite dött här tyvärr.
Men har varit och gjort en customfit där det blev Apex Pro 21 P-J4 med True Temper Elevate ETS 115 X-stiff Skaft med New Decade MCC Svart/Svart grepp.
Så nu blir det bara att invänta dessa godingar som är beräknade runt jul men räknar mer med mars :lol:
Tyvärr så har det inte blivit så mycket golf då jag även spelar bandy som har tagit mycket tid det senaste, men det ska vi allt ändra på nu när det finns ny motivation:D

Blir att investera i ett klippkort på Trackman studion här i närheten så man kan få slå lite under en period också för att behålla lite av svingen iallafall.
Det kommer även att bli ett besökt till dormy igen för att införskaffa nya wedgear då jag tyvärr offra min 50gradare till högre makter. :twisted:
Många bandylirare som är duktiga golfare! Spelar du på hög nivå?
Skriv svar