Åsen hittar harmonin

Dela med dig av din träning, ditt spel och golfliv! Kalla det blogg eller dagbok, du bestämmer!
Åsen
Inlägg: 32
Blev medlem: 19 nov 2021, 07:54
Ort: Västerås

27 hål hittills denna vecka.
Var ute på en nio hålsvända i tisdags efter jobbet. Hade varit en stressig dag och även en del saker privat som tog energi.
Förväntade mig inget storspel utan var mest ute för att minska stressen.
Planen att ha ett lugnt utspel på hål två fungerade inte alla då jag toppade min PW rakt ner i bunkern. Missade första bunker slaget och var sen tvungen att slå mig i sidled för att kunna komma ur bunkern. Blandade friskt under rundan pga dålig focus. Slutade på 18 poäng och nöjd med det efter förutsättningarna.

Igår torsdag stack jag till banan för lite träning men blev tillfrågad av några av klubbens juniorer om jag ville hänga med dem ut på banan.
Började riktigt bra med + fem över banans par efter fyra spelade. Tursamt utslag på tvåan där jag toppade igen men bollen rullade fint mellan bunkrarna och sen två puttar för paret. Resten av rundan blandade jag mycket. Sämsta utslagen jag haft den här säsongen. Tror det beror på att jag var lite stel i ryggen vilket gjorde att jag inte riktigt slog igenom slagen. Kom in på fina 41 poäng. Dagens bästa är par tre hålen med ett par och tre boggies. Rundan blev registrerad till 39,9 ( första gången under 40) Nytt hcp är 42,5 sänkt från 45. Har bara 10 reggade rundor vilket gör att det är snittet på mina tre bästa rundor som ger hcp.
Planen är ut imorgon på en runda.
Skriv svar