eGolf laddar om för 2024

Dela med dig av din träning, ditt spel och golfliv! Kalla det blogg eller dagbok, du bestämmer!
eGolf
Inlägg: 60
Blev medlem: 16 mar 2022, 10:17
Ort: Västerås

svingit skrev: 10 mar 2023, 08:04
Budgetgolf verkar ju inte direkt seriösa i sin fitting när man inte använde pluttar för att få ut all data. Dormy kan det också vara en hit or miss med fittingen. Beroende på vem som utför den.

Jag gjorde två st fittings hos dormy för dirver. Då jag kände att första fittingen lämnade en del att önska. För mig var det Rogue ST 3D samt Cobra LTDX LS som var bäst första fittingen. Detta var dagen före julafton. Efter att tittat på siffrorna i lugn och ro så valde jag att göra en ny driver fitting under mellandagarna för att enbart testa ST Rogue 3D och Cobra LTDX LS med olika skaft. Det var då jag för första gången nådde 170 mph i ball speed. Det gjorde jag med LTDX LS huvudet. ST Rogue 3D var chanslös denna gång. Kunde knappt slå det huvudet helt plötsligt.

Så i slutänden blev det att beställa Cobra LTDX LS. Är hur nöjd som helst. Speciellt nu edfter att jag sen testade ut andra skaft från Wishon. Ett Wishon S2S Red 65S samt ett Wishon S2S Black 85S tippat 1".

Kan läsa mer här, där jag testat och jämfört båda. https://svingit.se/besok-pa-ruff-norrtalje
Tack för input! Förstår ju själv att en fitting är beroende av dagsform och man försöker hitta det man är ute efter med det man har att jobba med för dagen. Just att det blev drivers för två helt olika spelarkategorier var nog det som gjorde mig mest osäker.

Budget golf kanske inte är bäst på custom fitting men dom har ju riktigt bra priser. Om du vet vilken spec du ska ha efter utprovning på valfritt ställe kan du beställa klubban från dom med 15% rabatt på ordinarie pris. Är ju alltid något i dessa tider när tillverkarna ökar på priserna rejält.

Jag kommer att avvakta med köp tills det dyker upp en Callaway demodag på en range utomhus så att jag kan se bollflykten ordentligt. Gillade ändå deras utseende och känsla mest. Hinner även jobba på svingen och få ordning på kroppen till dess.
Hemmaklubb Surahammars GK
HCP 15
eGolf
Inlägg: 60
Blev medlem: 16 mar 2022, 10:17
Ort: Västerås

Gapping session i Trackman idag. Har tappat rejält med fart de senaste åren och träffarna är för sällan i mitten vilket leder till att jag i mina ögon får ut extremt dålig längd. Går dock skapligt rakt.

Avstånden i sig mellan de kortare klubborna är ganska ok förutom J9 som bör gå lite längre i förhållande till P och J8. Men efter J6 blir det total katastrof i samtliga långa klubbor. Möjligtvis att 4W är någorlunda ok...

Tips på golftränare i Västeråsområdet mottages tacksamt Bild
BildBild
Hemmaklubb Surahammars GK
HCP 15
eGolf
Inlägg: 60
Blev medlem: 16 mar 2022, 10:17
Ort: Västerås

Senaste nytt från klubben är att dom ska installera Trackman Range under våren! Ska bli kul att testa på sen, kanske kan det göra rangepassen lite roligare?
Hemmaklubb Surahammars GK
HCP 15
Användarens profilbild
JohanAdministratör
Site Admin
Inlägg: 4693
Blev medlem: 02 maj 2014, 13:05

Vilken hemmabana blir det säsongen som kommer?


Skickat från min iPhone med Svensktgolfforum
eGolf
Inlägg: 60
Blev medlem: 16 mar 2022, 10:17
Ort: Västerås

Köpte nygammalt på Dormys rea tidigare i månaden. Blev en Cobra Radspeed XB driver och en Radspeed FW5. Känns lovande än så länge det lilla jag hann testa på rangen i vårvärmen tidigare i förra veckan innan snön slog till på nytt.
För tillfället har jag loftat upp hybriden till 22* och tagit ut J4. Ska testa och experimentera lite vilken uppsättning som blir bäst.

Igår var jag på Mizuno fitting och provade Jpx923 järn. Fastnade mest för Hot Metal Pro som ger den där extra skjutsen även vid sämre träffar jämfört med mina nuvarande Tour järn. Men det som gjorde största skillnaden var nog skaftet vi kom fram till: Nippon Modus 105 i Stiff, otroligt skönt! Mer levande känsla i skaftet jämfört med mina C-taper Lite X-stiff. Får se om det blir ett köp framöver.

WITB:

Driver - Cobra Radspeed XB 9*, Stiff
FW3 - Cobra F7 15.5*, Stiff
FW5 - Cobra Radspeed 18.5*, Stiff
H4 - Cobra F7 22*, Stiff
J5 - Mizuno Jpx919 Forged
J6-P - Mizuno Jpx900 Tour
W52/10 - Cleveland Zipcore
W58/10 - Cleveland Zipcore FullFace
Putter - Ping Sigma2 Tyne
Boll - Srixon Z-star/TaylorMade TP5BildBild
Hemmaklubb Surahammars GK
HCP 15
eGolf
Inlägg: 60
Blev medlem: 16 mar 2022, 10:17
Ort: Västerås

Åkte ner till klubben igår em och tänkte slå på rangen men var inte ensam om det. Inte så konstigt med tanke på det fantastiska vädret. Turligt nog hade de nyligen öppnat en övningsgreen så nötte chippar i ca 1.5h och avslutade med lite kortare puttar. Underbart!
Hemmaklubb Surahammars GK
HCP 15
donballe
Inlägg: 240
Blev medlem: 26 mar 2015, 08:32

eGolf skrev: 17 apr 2023, 17:57 Åkte ner till klubben igår em och tänkte slå på rangen men var inte ensam om det. Inte så konstigt med tanke på det fantastiska vädret. Turligt nog hade de nyligen öppnat en övningsgreen så nötte chippar i ca 1.5h och avslutade med lite kortare puttar. Underbart!
Nån prognos för när banan öppnar?
eGolf
Inlägg: 60
Blev medlem: 16 mar 2022, 10:17
Ort: Västerås

donballe skrev: 18 apr 2023, 11:04
eGolf skrev: 17 apr 2023, 17:57 Åkte ner till klubben igår em och tänkte slå på rangen men var inte ensam om det. Inte så konstigt med tanke på det fantastiska vädret. Turligt nog hade de nyligen öppnat en övningsgreen så nötte chippar i ca 1.5h och avslutade med lite kortare puttar. Underbart!
Nån prognos för när banan öppnar?
På lördag ser det ut som!
Hemmaklubb Surahammars GK
HCP 15
donballe
Inlägg: 240
Blev medlem: 26 mar 2015, 08:32

eGolf skrev: 18 apr 2023, 11:50
donballe skrev: 18 apr 2023, 11:04
eGolf skrev: 17 apr 2023, 17:57 Åkte ner till klubben igår em och tänkte slå på rangen men var inte ensam om det. Inte så konstigt med tanke på det fantastiska vädret. Turligt nog hade de nyligen öppnat en övningsgreen så nötte chippar i ca 1.5h och avslutade med lite kortare puttar. Underbart!
Nån prognos för när banan öppnar?
På lördag ser det ut som!
Snyggt, då får det bli en tripp snart 🤗
eGolf
Inlägg: 60
Blev medlem: 16 mar 2022, 10:17
Ort: Västerås

Säsongspremiären på hemmaklubben avklarad idag.

Banan var riktigt fin, särskilt greenerna såg redan väldigt bra ut så kommer nog bli perfekta i sommar.

Så underbart att det äntligen är igång! Nu vill man bara ha mer.
Hemmaklubb Surahammars GK
HCP 15
Skriv svar