Nybörjare på golfbanan!

Dela med dig av din träning, ditt spel och golfliv! Kalla det blogg eller dagbok, du bestämmer!
kane5100
Inlägg: 1
Blev medlem: 20 jun 2022, 19:43

Tjenna!

Efter många hinkar och slag på rangen klarade jag grönt kort(12/6-22) så var de dags att själv ge sig ut på stora banan. Ingen ja känner spelar golf så tanten fick följa med som sällskap och hjälp med att hålla reda på antal slag osv. Bokade 12/6-22 för att ge sig ut och började med att slå en hink på rangen och till min förvåning gick nästan alla bollar rakt, inte så långt men rakt.

Tiden är slagen och de va dags att pegga upp. Siktar och ställer mej redo, provsvingar och de kändes bra. Klappar till bollen och tåar den lite väl så den sticker ju höger ut i de höga gräset som vi tyvärr inte hittade så fortsatte spela på den provisoriska bollen. Bra start på karriären kände man då :)

Hade kunnat skriva om varje hål men skulle bli alldeles för långt ;)

Gick allt skapligt tycker ja med några incidenter och några riktigt bra slag för att vara mej

Framme vid hål 17 kunde ja inte hålla mej för skratt. Par 3 hål ca 132 meter, då funkar en järn 5 för mej just nu
Skickar iväg bollen och de blåste ordentligt från vänster och tar bollen. Bollen landar i bunkern strax höger om green, längden va kanon. Ca 6-7 meter från flagg. Ska bara lägga upp bollen på green med en sandwedge och lyckas träffa bollen med sulan och skickar bollen kanske 20 meter förbi greenen. (suck)
Dags med en pitching wedge för att komma upp på green, blir en aning för lång och landar i bunkern igen på nästan exakt samma ställa ja slog ifrån tidigare.

Vet inte riktigt va som hände, trött i huvet eller nåt :lol:

Men överlag är ja ändå nöjd över min första runda på banan, kom in på under par för mitt hcp och bara 3 bollar bortslagna så de är en vinst i min bok

Blir mycket träning på rangen, putt greenen och chip området och flera rundor :)
Pkgolf
Inlägg: 252
Blev medlem: 07 jun 2019, 23:33

Härligt och grattis till kortet. Fantastiskt sport! Vart spelar du?
MaxP
Inlägg: 4778
Blev medlem: 11 maj 2014, 22:05
Kontakt:

Välkommen till vår underbara sport!
Användarens profilbild
JohanAdministratör
Site Admin
Inlägg: 4693
Blev medlem: 02 maj 2014, 13:05

Välkommen till forumet!


Skickat från min iPhone med Svensktgolfforum
Skriv svar