Presentation

Dela med dig av din träning, ditt spel och golfliv! Kalla det blogg eller dagbok, du bestämmer!
BigBacon
Inlägg: 5
Blev medlem: 13 jul 2015, 11:45

Tjena! Anton heter jag och jag har gått in här ett tiotal gånger så jag tänkte att det nu var dags att ta nästa steg, däremot kan jag inte lova att jag kommer skriva något...

Jag är i alla fall 20 år gammal och detta är min andra säsong på golfbanan. Jag har tidigare kört några greenfee-rundor men inte i någon större utsträckning. Jag är i alla fall medlem i GolfUppsala och har 19,6 i HCP(sänkte mig igår).

I bagen kan man hitta ett set med Cleveland TA7-klubbor, 4-8+PW+SW, däremot får man leta länge efter järnnian då halva skaftet och bladet återfinns någonstans ute i Örbyhus skogar efter en sämre runda. Där hittas också en snorbillig Dunlop-putter som däremot gjort ett strålande jobb under den korta tiden den tjänat sin nya mästare. Drivern är av märket TaylorMade och levererade några riktiga storslag under smekmånadsfasen, men den har fått lämna bagens trygga zon mindre och mindre och används numera mycket sparsamt då bollarna går allt annat än rakt.

Jag har även på senare dagar införskaffat några fairwaywoods av märket Dynatour, en trea, femma och sjua. Även med dem hade jag en liten smekmånadsperiod men de används också mindre och mindre och blir tillsynes sämre och sämre desto mer man använder dem. Men de är inge sköna att slå med så det blir troligtvis nya inom kort. Nyligen inköpt är en 60-gradare och en 52-gradare, bägge av märket Dunlop, men de har jag använt för lite för att ge en ärlig bedömning. Som ni ser så är jag inte den som spenderar en förmögenhet på klubborna, men jag kommer väl dit en dag jag med...

Mina styrkor som golfspelare har på senaste tiden skiftat rejält. Järnklubborna har alltid varit en svaghet men har sedan en lektion med en kollega blivit en stor styrka. Jag slår väl en järnsjua 150 meter i runda slängar. Chippningen har däremot alltid varit min styrka och 50 meter har alltid varit favoritavståndet. Träklubborna kan vi lämna därhän...

Nu kanske det får räcka, om jag glömt något så är det bara att hojta till. Ni som läst så här långt får en eloge och en guldstjärna,

Tills vi hörs igen,
Ha de gott!
MaxP
Inlägg: 4778
Blev medlem: 11 maj 2014, 22:05
Kontakt:

Välkommen hit!


Sent from my iPhone using Tapatalk
Användarens profilbild
Hollowind
Inlägg: 792
Blev medlem: 18 jan 2015, 14:09
Ort: Göteborg (St Jörgen)

Skön presentation! Välkommen hit :)

Posta gärna hur det gått i resultattråden, efter dina rundor :)
Dr: TaylorMade M4 Fujikura Red 60
Fw3: TaylorMade M1 2017
Järn: Callaway Apex CF16 Modus 105S
Wedgar: Titleist SM7 48, 54, 60
Putter: Piretti Cottonwood II
HCP: 15,2
Erikxson
Inlägg: 1061
Blev medlem: 16 maj 2014, 22:49
Ort: Golf Uppsala

Välkommen!
Vill du att jag ska hojta till om jag hittar några klubbor i skogen?
Driver: TM M4 10.5° HZRDS BLACK X 75g
Metalwood: Titleist 915F 16.5° Tour AD DI-6s 41"
Järn: Mizuno MP-5 3-PW Project X 6.0
Wedgar: Titleist Vokey SM5/6 50/08F 54/10M 58/08M
Putter: SC Newport Selected 2.6 34" 1ˢᵗ of 500
HCP: 3-ish :roll:
Wolfsheim
Inlägg: 843
Blev medlem: 14 maj 2014, 17:51

Hej å välkommen
Instagram kewinsfoto och rawphotographygbg
Hemmaklubb Albatross Gk
BigBacon
Inlägg: 5
Blev medlem: 13 jul 2015, 11:45

Erikxson skrev:Välkommen!
Vill du att jag ska hojta till om jag hittar några klubbor i skogen?
Tackar!

Absolut, den ligger någonstans runt hål 6 och 7. Kan däremot ha ändrat färg en del då den legat där ute i 3 år.
Användarens profilbild
JohanAdministratör
Site Admin
Inlägg: 4693
Blev medlem: 02 maj 2014, 13:05

Välkommen hit!


Skickas från min iPhone via Tapatalk
Skriv svar