Såklart kan en early extension vara dålig teknik som hänger kvar, men jag har svårt att tro det i ditt fall när du upplever det så väldigt mycket.Hollowind skrev:Intressant. Och till dess att man gör en sådan, vad är dina tips för försäsongen 2016? Kan det räcka att försöka medvetet tänka på vridningen? Det lär väl gå att få in en early extension som en dålig vana också, eller är det helt undermedvetet som vissa gör rätt och vissa gör fel, rent fysiskt?MaxP skrev:Bästa sättet att bota det är att göra en fysisk utvärdering för att se vart problemet faktiskt ligger. Stretching behöver inte hjälpa något tyvärr.
Ett enkelt sätt att avgöra är att testa om du kan göra en full knäböj, fötterna i höftbredd, tårna pekandes rakt fram, händerna placerade på axlarna. Kommer du med rumpan under dina knän och tillbaka upp igen så går det med stor sannolikhet säga att det inte är fysiskt.
Generella tips som jag ger till alla är annars att röra på sig mer, inte bara på gymmet utan generellt.
Problemet med en Early Extension är att det är ett resultat som kan komma från många olika "felande" delar i kroppen. Personligen får jag det t.ex. på grund av mina fotleder vilket är en osexig sanning