Ad blocker detected: Our website is made possible by displaying online advertisements to our visitors. Please consider supporting us by disabling your ad blocker on our website.
Getinthehole skrev:Sugen på att testa något annat än Pro V1x. Köpte några Lightning Golf bollar förra året som var riktigt sköna. Men dom verkar ha försvunnit. Sneglat på Vice bollarna. Någon som provat dom? Pro eller Pro+ t ex?
Jag har hört bra om Vice, även wilsons fg tour x eller vad den heter. Men det beror ju på vad man strävar efter, jag vill ha en mjuk känsla med mycket spinn så kör på fg tour.
Nike ska väl göra lite hårdare modell.
Driver Wilson Staff D200 Fairwaywood Adams XTD ti Järn Wilson Staff FG Tour v2 4-pw, Callaway Apex Utility J2 Wedgar Wilson Staff Fg Tour 52-56-60 Putter Odyssey #7 Versa
Pro V1x är ju hyfsat stryktålig tycker jag. Annars finns det fler i kategorin för hårtslående låghandikappare . Titta här: http://borthittad.se/bollvaljaren/?filt ... stighet=92.
Bridgestone Tour B330 tycker jag själv är en skön boll. Eller Callaway Tour i (S) som jag vet är oerhört populär.
Emellertid, om jag uppfattar dig rätt (med all spinndiskussion i tråden), skulle du kunna vinna på en något hårdare boll. I så fall skulle Callaway Hex Black vara en bra match.
Bara några uppslag.
Getinthehole skrev:Har snackat med Snell golf. Deras bollar verkar riktigt intressanta. Skaparen har skapat eller varit med och skapat Pro V1 m fl.
Dom skickar till Sverige. Ett dussin kostar 32 dollar för tour modellen. 16 dollar för distance modellen. Har frågat vad frakten går på och väntar svar.
Är det någon som är intresserad av att beställa något/några dussin med mig?
Jag tänkte isåfall att jag beställer det i mitt namn. Sen när jag fått dom så skickar jag dom vidare till dom som beställt. Så swishar ni bara över pengarna för bollar + frakt.
Jag spelar för stunden Bridgestone tour b330s men med din fart så ska du satsa mer på b330. Väldigt sköna bollar med fint agerande runt greenen. Väldigt populära och går ofta att hitta billigare än pro-v1x.
Läs om de på nätet, en extremt omtyckt boll och många har bytt till deras bollar sista åren.
Det är utrustningen som gör spelaren
Driver: Mizuno st180 3Wood: Mizuno st180 Hybrid: Tour edge exotics cb pro u Järn: Mizuno MP18 4-PW Wedgar: Mizuno T7 52* 56* 60* Putter: Odyssey o-works #7s black Bollar: Nike RZN platinum
Drar liv i tråden igen. Jag håller på att kolla nya bollar till bagen. Har spelat Fg tour och innan det pro v1. Kanske en av dessa i fortsättningen men gillar pro v1 agerande runt greenerna, känns som att den har en lite lägre flykt, lite mer penetrerande.
Jag har även tittat på bridgestone b330 och b330-s.
Någon som provat den? Eller någon som har tips?
Driver Wilson Staff D200 Fairwaywood Adams XTD ti Järn Wilson Staff FG Tour v2 4-pw, Callaway Apex Utility J2 Wedgar Wilson Staff Fg Tour 52-56-60 Putter Odyssey #7 Versa
Mikael316 skrev:Jag har även tittat på bridgestone b330 och b330-s.
Japp, jag har spelat B330-S i några månader, men övergått mer till Pro V1 nu på slutet och har precis beställt lite Chrome Soft för omväxlings skull.
B330-S är en trevlig boll som jag trivts bra med, som känns snarlik Pro V1 i alla aspekter av spelet utom att den kanske känns lite hårdare i de riktigt försiktiga slagen, d.v.s. putting och wedgeslag från fringen etc. Jag får nog aningen bättre stopp i Pro V1 på Partille GKs superhårda greener också, men det kan vara inbillning. Jag har ju fortfarande ofta för ojämnt spel för att riktigt kunna uttala mig om bollens prestanda vs. min egen
Dr: TaylorMade M4 Fujikura Red 60 Fw3: TaylorMade M1 2017 Järn: Callaway Apex CF16 Modus 105S Wedgar: Titleist SM7 48, 54, 60 Putter: Piretti Cottonwood II HCP: 15,2
Japp, jag har spelat B330-S i några månader, men övergått mer till Pro V1 nu på slutet och har precis beställt lite Chrome Soft för omväxlings skull.
B330-S är en trevlig boll som jag trivts bra med, som känns snarlik Pro V1 i alla aspekter av spelet utom att den kanske känns lite hårdare i de riktigt försiktiga slagen, d.v.s. putting och wedgeslag från fringen etc. Jag får nog aningen bättre stopp i Pro V1 på Partille GKs superhårda greener också, men det kan vara inbillning. Jag har ju fortfarande ofta för ojämnt spel för att riktigt kunna uttala mig om bollens prestanda vs. min egen
Det jag gillar med pro v1 är att den känns mer distinkt i chippning med lobwedgen där wilsonbollen känns svampig. Hur skulle du säga att det står sig där mellan prov1/b330s?
Det jag gillar med pro v1 är att den känns mer distinkt i chippning med lobwedgen där wilsonbollen känns svampig. Hur skulle du säga att det står sig där mellan prov1/b330s?
Någon som har testat chrome soft?