I dag.

Här snackar vi allmänt om golf...
linusrokko
Inlägg: 128
Blev medlem: 05 jan 2016, 08:56

Mikael316 skrev:
linusrokko skrev:... Blir det 9 hål på Bromma efter jobbet & tredje golfdagen på raken!
Själv är jag inne på dag 8 utan att kunna träna fullslag...
Inte kul alls! Du får träna chippar och puttar då
Foooore!
Mikael316
Inlägg: 1299
Blev medlem: 23 jul 2015, 11:22
Ort: Eskilstuna

linusrokko skrev:
Mikael316 skrev:
linusrokko skrev:... Blir det 9 hål på Bromma efter jobbet & tredje golfdagen på raken!
Själv är jag inne på dag 8 utan att kunna träna fullslag...
Inte kul alls! Du får träna chippar och puttar då
Nej inte jättekul, förhoppningsvis kan man gå ifrån det starkare på slagen under 100. Men ska till klubben idag då det öppnade övningsgreenen. Sen lite chipslag och pitchslag. Funderar på att prova något fullslag från gräs men får se om jag kanske håller på det i någon dag till iaf.
Driver Wilson Staff D200
Fairwaywood Adams XTD ti
Järn Wilson Staff FG Tour v2 4-pw, Callaway Apex Utility J2
Wedgar Wilson Staff Fg Tour 52-56-60
Putter Odyssey #7 Versa

https://magolfblogg.wordpress.com/
linusrokko
Inlägg: 128
Blev medlem: 05 jan 2016, 08:56

Mikael316 skrev:
Mikael316 skrev:
linusrokko skrev:... Blir det 9 hål på Bromma efter jobbet & tredje golfdagen på raken!
Själv är jag inne på dag 8 utan att kunna träna fullslag...
Inte kul alls! Du får träna chippar och puttar då
Nej inte jättekul, förhoppningsvis kan man gå ifrån det starkare på slagen under 100. Men ska till klubben idag då det öppnade övningsgreenen. Sen lite chipslag och pitchslag. Funderar på att prova något fullslag från gräs men får se om jag kanske håller på det i någon dag till iaf.[/quote]

Hoppas du håller. Jag vet hur det är med skador och ivrighet. Ingen bra kombo! :(

Lycka till iallafall, och krya på dig!
Foooore!
Mikael316
Inlägg: 1299
Blev medlem: 23 jul 2015, 11:22
Ort: Eskilstuna

[quote=linusrokko]Hoppas du håller. Jag vet hur det är med skador och ivrighet. Ingen bra kombo! :(

Lycka till iallafall, och krya på dig![/quote]

Ja, sen är man ju typ rädd för att det ska göra ont också så det kommer inte naturligt. Kör jag fulla slag så blir det mer i rörelse snarare än kraft och fart, det vill säga noll i längd men är inte fokus nu. Av det jag hittat och så brukar det vara 1-2 veckor vila för att släppa får se hur det tar sig! :)
Driver Wilson Staff D200
Fairwaywood Adams XTD ti
Järn Wilson Staff FG Tour v2 4-pw, Callaway Apex Utility J2
Wedgar Wilson Staff Fg Tour 52-56-60
Putter Odyssey #7 Versa

https://magolfblogg.wordpress.com/
MaxP
Inlägg: 4778
Blev medlem: 11 maj 2014, 22:05
Kontakt:

Mikael316 skrev:
linusrokko skrev:Hoppas du håller. Jag vet hur det är med skador och ivrighet. Ingen bra kombo! :(

Lycka till iallafall, och krya på dig!
Ja, sen är man ju typ rädd för att det ska göra ont också så det kommer inte naturligt. Kör jag fulla slag så blir det mer i rörelse snarare än kraft och fart, det vill säga noll i längd men är inte fokus nu. Av det jag hittat och så brukar det vara 1-2 veckor vila för att släppa får se hur det tar sig! :)
Jag tror inte du får börja gnälla för än du missar en hel säsong ;)
Mikael316
Inlägg: 1299
Blev medlem: 23 jul 2015, 11:22
Ort: Eskilstuna

MaxP skrev:
Mikael316 skrev:
linusrokko skrev:Hoppas du håller. Jag vet hur det är med skador och ivrighet. Ingen bra kombo! :(

Lycka till iallafall, och krya på dig!
Ja, sen är man ju typ rädd för att det ska göra ont också så det kommer inte naturligt. Kör jag fulla slag så blir det mer i rörelse snarare än kraft och fart, det vill säga noll i längd men är inte fokus nu. Av det jag hittat och så brukar det vara 1-2 veckor vila för att släppa får se hur det tar sig! :)
Jag tror inte du får börja gnälla för än du missar en hel säsong ;)
Nej det är sant, och om en vecka så var det inget. Men just här och nu känns det som en säsong.
Driver Wilson Staff D200
Fairwaywood Adams XTD ti
Järn Wilson Staff FG Tour v2 4-pw, Callaway Apex Utility J2
Wedgar Wilson Staff Fg Tour 52-56-60
Putter Odyssey #7 Versa

https://magolfblogg.wordpress.com/
MaxP
Inlägg: 4778
Blev medlem: 11 maj 2014, 22:05
Kontakt:

Nu på morgon insåg jag vilken häftig tid golfen i Sverige har nått, med risk för att tuta i sin egen tuta lite grann:
- Svensktgolfforum för att diskutera golf (och mer därtill) med golfare från hela landet.
- MXPGolf.se (och liknande sidor) för möjlighet att nörda ner sig året om när du vill.
- Tee Party som gör ett grymt jobb för att snacka golf på ett avslappnat och skönt sätt.
- C-Mores satsning på golfen som gör golfsändningarna på TV mer levande.
Helt enkelt jäkligt härligt och jag tror att golfen i Sverige "is going places" igen som ett resultat!
MaxP
Inlägg: 4778
Blev medlem: 11 maj 2014, 22:05
Kontakt:

I dag har jag ett inplanerat möte med utvecklarna av en ny plattform för att hålla koll på den mentala delen av spelet. Ska bli intressant att se om de är lika bra som jag har hört, snacka om game changer i så fall!
Användarens profilbild
Sandstream
Inlägg: 3156
Blev medlem: 22 jun 2014, 17:53
Ort: Bro Hof

I går spelade jag 9 hål på Bro-Hof Stadium. De håller på och hålpipar fairways så banan var väl inte i sitt bästa skicka men greenerna var fina för att vara april :)
Wolfsheim
Inlägg: 843
Blev medlem: 14 maj 2014, 17:51

Idag e det 150 dagar kvar till week 1 å mötet med Cowboys. Blir mycket golf tills dess :)
Instagram kewinsfoto och rawphotographygbg
Hemmaklubb Albatross Gk
Skriv svar