Nya wedgar

Här snackar vi ny och gammal utrustning...
Användarens profilbild
Sandstream

Getinthehole skrev:
Sandstream skrev:Vill bara skjuta in att min J9 är 43 grader och PW 47 så TM strongloftar inte alla serier ;)
Skillnaden är att du har MC TP järn. Går inte att stronglofta sådana klubbor då dom riktar sig mot bättre spelare. När det kommer till mer förlåtande klubbor osv så har jag inte sett något TM set som inte är strongloftat.

Har kunder mer eller mindre varje dag som undrar sina loft på p-wedgen och TM är alltid dom som strongloftar mest.

Deras aeroburner t ex är 43.5 grader jämfört med min cobra amp cell pro järn 9 som är 43. Galet. Folk tror dom slår långt...
Jo, jag är medveten om att mina klubbor skiljer sig lite jämfört med de mer konsumentvänliga serierna :)

Jag tar nästan alltid en klubba mer än mina kompisar när vi spelar och får allt som oftast förklara det här med att loften skiljer sig åt. En kompis kör med TM-klubbor och hans J7 har lägre loft än min J6 :o
Användarens profilbild
Sandstream

alexlander skrev:Tack för all input! :)
Det låter ju väldigt vettigt att provslå lite olika klubbor och se längder, kan man åka till dormy för att göra detta eller hur ska jag gå tillväga?

Mikael316, har du något vettigt förslag på några billiga wedgar jag skulle kunna prova mig fram med? om dom nu ens är något att prova sig fram med? väldigt okunnig inom detta då jag spelar golf i 1 månad haha :)
Jag har 3 st Vokey-wedgar från SM4-serien som är använda två säsonger har jag för mig. De behöver nya grepp och det brukar kosta runt 100-150:-/st att få fixat av den lokala golfbutiken.

De är 50, 54 och 58 grader. Du kan få alla 3 för 500:- plus frakt.
linusrokko

Sandstream skrev:
Det låter ju väldigt vettigt att provslå lite olika klubbor och se längder, kan man åka till dormy för att göra detta eller hur ska jag gå tillväga?

Mikael316, har du något vettigt förslag på några billiga wedgar jag skulle kunna prova mig fram med? om dom nu ens är något att prova sig fram med? väldigt okunnig inom detta då jag spelar golf i 1 månad haha :)
Jag har 3 st Vokey-wedgar från SM4-serien som är använda två säsonger har jag för mig. De behöver nya grepp och det brukar kosta runt 100-150:-/st att få fixat av den lokala golfbutiken.

Nu har jag redan bra & nya wedgar, så jag låter trådstartaren ha tjing på dina... MEN om han inte tagit dem när jag kommer hem från Spanien vid löning har du en intressent här!
Foooore!
Användarens profilbild
Sandstream

linusrokko skrev:
Sandstream skrev:

Nu har jag redan bra & nya wedgar, så jag låter trådstartaren ha tjing på dina... MEN om han inte tagit dem när jag kommer hem från Spanien vid löning har du en intressent här!
Bara att du hör av dig så får vi se om de är kvar :)
alexlander

Dom tar jag väldigt gärna! :) du bor möjligtvis inte i närheten av stockholm?
Skicka mig ett PM med ditt nummer eller liknande så kan du få skicka över lite bilder.
Mikael316

Sandstream skrev:

Är det standardloften går ju 50 att bovka till 48 om det nu känns som att det finns ett behov av det. då skulle det renta gradmässigt vara ok glapp. sen vad man slår är ju en konstform i sig.
Driver Wilson Staff D200
Fairwaywood Adams XTD ti
Järn Wilson Staff FG Tour v2 4-pw, Callaway Apex Utility J2
Wedgar Wilson Staff Fg Tour 52-56-60
Putter Odyssey #7 Versa

https://magolfblogg.wordpress.com/
Användarens profilbild
Sandstream

Mikael316 skrev:Är det standardloften går ju 50 att bovka till 48 om det nu känns som att det finns ett behov av det. då skulle det renta gradmässigt vara ok glapp. sen vad man slår är ju en konstform i sig.
Jag har inte ändrat dem något så om Alexlander vill ändra dem borde det inte vara något problem :)

EDIT: Nu är de sålda! :)
alexlander

Har hunnit gå 2stkn 9hålare med dom nya wedgarna och kan inte säga annat än att jag är väldigt nöjd! =)
Användarens profilbild
Sandstream

alexlander skrev:Har hunnit gå 2stkn 9hålare med dom nya wedgarna och kan inte säga annat än att jag är väldigt nöjd! =)
Vad kul! :)
Skriv svar