Svensk talkshow om golf - Teeparty

Här snackar vi allmänt om golf...
Användarens profilbild
johanskold

MaxP skrev:
Paradispetter skrev:Mmm! Vart lite sen till live-sändningen, men hittade precis funktionen att man även kan spola tillbaka en live-sändning. Eftermiddagen räddad!

PS, säg inget till chefen.

Älskar att damen i sällskapet nämner Jönköpings (Kättilstorp) första hål som en pulshöjare, spelat seriespelen där några gånger.. alltid en mardröm att slå ut på första hålet med massa folk runt klubbhuset & en låååång jävla out på hela högersidan.

Skickat från min iPhone med Tapatalk
Jag har upplevt samma sak måååånga gånger!

Vad var dagens ämnen?
Vet knappt själv vad dagens ämnen var, men den här texten skrev jag till killarna som lägger upp på youtube:

Här är rubrikerna för dagens Tee Party:

NAKENCHOCK, BRO HOF-BONANZA och DRESSCODE!
Varför kallas Mats Hallberg för Hyllan? På vilken internationell privatklubb har Karin blivit uppkallad till intendenten?
Och vilket är Johans favoritslag på en svensk golfbana?
Svar på frågor som du inte ens visste att du hade! En vanlig Tee Party-måndag alltså!

GÄSTER: Mats Hallberg, Karin Fagerlund Jerrstedt och Johan Salzmann

OCH ni fina forumisters diskussioner om mulligan och klädkoder kommer dyka upp litegrann iallafall. :lol:

Mycket nöje!
Hemmaklubb: Täby GK
Twitter: http://www.twitter.com/johanskold

Kolla på veckoaktuella golftalkshowen Tee Party som jag leder http://teeparty.se!
Och följ Tee Party på Instagram:http://www.instagram.com/teeparty.se
Användarens profilbild
Paradispetter

Här sitter vi & snackar klädsel, så skickar svenskgolf upp den här bilden på instagram.

Slumpen?

Bild

Saltar alltid en bra story
lofgren72

Jag har svårt att se att jeans på banan leder till speedos :) Självklart kan gränsen dras någonstans men ett par snygga välsittandejeans stör inte mig.

Om traditioner skulle bevaras till varje oris skulle vi fortfarande spela med träskaft. Och R Fowlers skor skulle bannlysas :)
I bagen just nu:
Driver: Ping G400 Max
Fw5: Cobra Speedzone
Hybrid: Cobra Speedzone
Järn: Srixon Z565, 7-PW
Wedge: Cleveland CBX2, 50+56
Putter: Odyssey Jailbird mini
MaxP
Kontakt:

Mycket bra avsnitt återigen! Intressant diskussioner och bra gäster.
Hatten av!
MaxP
Kontakt:

Jag har tänkt igenom gårdagens avsnitt och tyckte nog att det var det bästa hittills, bra balans på gästerna och väldigt bra ämnen att diskutera.
Det är intressant att höra hur engagerat det är att diskutera saker som dresscode.

Skrattade högt för mig själv två gånger:
1. När Mats beskrev Troon som en "herrklubb" - jag förstår hur han menar men min första reaktion går till en annan sorts klubb
2. När jag insåg att jag vet vem golftränaren är som hade fotograferats naken på golfbanan i Sydafrika

Starkt jobbat Johan - måste vara riktigt roligt att arbeta med!
Användarens profilbild
johanskold

MaxP skrev:Jag har tänkt igenom gårdagens avsnitt och tyckte nog att det var det bästa hittills, bra balans på gästerna och väldigt bra ämnen att diskutera.
Det är intressant att höra hur engagerat det är att diskutera saker som dresscode.

Skrattade högt för mig själv två gånger:
1. När Mats beskrev Troon som en "herrklubb" - jag förstår hur han menar men min första reaktion går till en annan sorts klubb
2. När jag insåg att jag vet vem golftränaren är som hade fotograferats naken på golfbanan i Sydafrika

Starkt jobbat Johan - måste vara riktigt roligt att arbeta med!
Tack för de vänliga orden, Max! Det ÄR riktigt roligt.

Det kommer hända många roliga saker med Tee Party framåt. Jag har mycket mer att ge. Har bara inte tiden till att genomföra mina idéer riktigt. Men det kommer :D
Hemmaklubb: Täby GK
Twitter: http://www.twitter.com/johanskold

Kolla på veckoaktuella golftalkshowen Tee Party som jag leder http://teeparty.se!
Och följ Tee Party på Instagram:http://www.instagram.com/teeparty.se
Användarens profilbild
Sandstream

lofgren72 skrev:Jag har svårt att se att jeans på banan leder till speedos :) Självklart kan gränsen dras någonstans men ett par snygga välsittandejeans stör inte mig.

Om traditioner skulle bevaras till varje oris skulle vi fortfarande spela med träskaft. Och R Fowlers skor skulle bannlysas :)
De borde förbjudas!!! :lol:

Inom de flesta sporter finns det krav på klädsel/matchställ. Varför vill en del så gärna knalla runt i jeans när de spelar golf? Sjukt obekvämt.

- Vad fan har Nisse på sig?
- Jeans! Han vill helst ha det när han spelar fotboll.

- En one piece! Han vill helst ha det när han spelar golf.
Användarens profilbild
Sandstream

Paradispetter skrev:Här sitter vi & snackar klädsel, så skickar svenskgolf upp den här bilden på instagram.

Slumpen?

Bild

Ja, jag såg den bilden och fick sätta mig på fingrarna för att inte skriva något syrligt. Var tvungen att googla banan för att se om det var en vanlig eller pay & play :D
MaxP
Kontakt:

Sandstream skrev:
lofgren72 skrev:Jag har svårt att se att jeans på banan leder till speedos :) Självklart kan gränsen dras någonstans men ett par snygga välsittandejeans stör inte mig.

De borde förbjudas!!! :lol:

Inom de flesta sporter finns det krav på klädsel/matchställ. Varför vill en del så gärna knalla runt i jeans när de spelar golf? Sjukt obekvämt.

- Jeans! Han vill helst ha det när han spelar fotboll.

- En one piece! Han vill helst ha det när han spelar golf.
Hahahaha, jag kommer stjäla den beskrivningen för framtida diskussioner!
Användarens profilbild
Sandstream

MaxP skrev:Hahahaha, jag kommer stjäla den beskrivningen för framtida diskussioner!
Gör så! :)

Men för att vara lite mer seriös är det precis det jag är rädd för. Om man släpper på regler/traditioner så står vi där med folk i jeansshorts, t-shirt och Foppa-tofflor :(

Synd att jag är lite blyg, annars hade jag varit ständigt gäst i Teeparty med ett eget segment där jag kunde få ge plikt till allt och alla med en lite humoristisk tvist :twisted:
Skriv svar