Grymt lirat Petter! Du verkar ha hittat en stabil nivå.
Nu ska jag vara lite negativ..
Bokade 06:50 i morse, just för att vid 07:00 och framåt var det enbart 4bollar och vi var en 3boll. Så vi kände att vi kunde gå på i våran takt.
Men...kommer upp till övningsområdet som ligger så man kan se första tee vid 06:43 och ser att det är en 4boll ute redan och sen kommer det en till 4boll som är på väg till tee. Okej dom kanske var lite sena tänkte vi och när dom har slagit ut vid 06:50 så går vi upp på tee då kommer det en gubbe och frågar lite näsvist om vilken tid vi har. 06:50 sa vi och då blev han genast lite ödmjukare och förklara att dom var ett gäng från Frösåker.
På 5:e hålet kommer banvärden och vi pratar lite snabbt, och vi påtalar om att vi får vänta på varje utslag, då säger han att dom även gick ut 20min före sin starttid, deras starttid var ju 07:00..
Att gå 2.5tim som 3boll är inte roligt, spec inte eftersom vi letade boll i typ 30s. på hela tiden. Men likförb***t blir vi inte släppta..
Men när dom springer och letar boll på 14:e (Par5) så viftar dom äntligen fram oss (bra gjort!) men när den tredje av oss ska slå ut så börjar två av dom gå ut från skogen ut mot sina bagar på banan igen. Stå stilla och vänta på att vi ska slå ut!
Tyvärr så slog en av oss en toppad drive så efter bara 100m så ska han slå igen. Men då är dom ute och går till sina bollar igen, utöver hela banan. Vi blir framvinkad igen och han landar i närheten av dom. Dom forsätter spela sina bollar 150m före oss hela tiden och vi får bli framvinkad hela tiden, otroligt irriterande. Och väl framme på green så fortsätter dom spela även fast vi är runt green och ska spela in.
Saken är ju att dom har ju absolut ingen anledning till att spela färdigt hålet medans vi spelar det om vi har blivit igenomsläppta, det blir ju bara mer stressande för oss, samt att dom får ju stå på tee på nästa hål och vänta.
Sen på 16:e hålet (par 3) blir vi återigen igenomsläppta, dessa gubbar var inte nå bättre på detta..
En vinkar fram oss, jag ställer upp mig och slår, då står en gubbe och chippar in mot green precis när jag slår. Dessutom står övriga rakt bakom flaggan ca 10-15m. Gå åt sidan så man slipper oroa sig om man har tagit för mycket klubba eller inte. Vi vinkar åt dom att gå åt sidan efter första slaget men dom står kvar.. när vi kommer fram så påpekar jag detta så säger dom "nejdå det var lugnt, vi såg dom i luften"... Ja, det må så vara men att stå på en upphöjt tee och slå en järn 9 när man inte ser hur långt den är på väg att gå är jävligt oroande.
När vi är klar på 18:e packar vi in grejerna i bilarna, går och blåser av skor och sätter oss och käkar lunch. När vi får maten kommer bollen som släppte oss på 16:e av green.. ca 20min efter.
Visst, det är ingen idé att stressa, men när man har bokat första starttiden på en lördagsmorgon, just för att inte ha någon framför sig är det jävligt irriterande att inte få det så. Sen genomsläpptningarna måste dom börja på lära ut på Frösåker.
------------
Rundan i sig gick ändå rätt bra, 1 birdie, 5 bogeys, 1 quadruppel

och resten par. 35p.