Min nya golfpryl...(paketöppning)

Här snackar vi allmänt om golf...
Användarens profilbild
Hollowind

Rasmus Mildek skrev:Hoppas på det! :) Huvudet e kanon. Men "problemet" e att nu vill jag ju ha det i spoonen och hybriderna också Bild
Jag lirar ju Bio Cell rakt igenom i woodsen och gillar alla tre, men ack så olika de är ändå! Mina synpunkter är som följer:

Drivern är snäll lite oavsett hur man träffar, men med en distinkt "mjuk" känsla mitt i sweetspoten jämfört med en lite mer metalliskt hård känsla om man är mer än 5-7mm off center. Man tappar inte alls mycket längd dock, trots denna miss.

Spoonen däremot har ett extremt hett face när man träffar rätt. Den riktigt skjutsar iväg bollen långt och rakt, men den tappar höjd väldigt markant om man är det minsta tunn. Det är som att man max får ut 0,3 av trampolineffekten om man är en aning off center :lol:

Hybriden är riktigt förlåtande och härlig, men den sätter rätt mycket spinn i bollen tycker jag, så är man ute mot tån får man mycket hookspinn och är man en del mot hälen så får man slicespinn istället. Dock launchar den högt och fint oavsett hur man träffar egentligen och är en räddare i nöden såväl på transportslag eller pegg, på 180m+.
Dr: TaylorMade M4 Fujikura Red 60
Fw3: TaylorMade M1 2017
Järn: Callaway Apex CF16 Modus 105S
Wedgar: Titleist SM7 48, 54, 60
Putter: Piretti Cottonwood II
HCP: 15,2
Användarens profilbild
Rasmus Mildek

Hollowind skrev:
Rasmus Mildek skrev:Hoppas på det! :) Huvudet e kanon. Men "problemet" e att nu vill jag ju ha det i spoonen och hybriderna också Bild
Jag lirar ju Bio Cell rakt igenom i woodsen och gillar alla tre, men ack så olika de är ändå! Mina synpunkter är som följer:

Drivern är snäll lite oavsett hur man träffar, men med en distinkt "mjuk" känsla mitt i sweetspoten jämfört med en lite mer metalliskt hård känsla om man är mer än 5-7mm off center. Man tappar inte alls mycket längd dock, trots denna miss.

Spoonen däremot har ett extremt hett face när man träffar rätt. Den riktigt skjutsar iväg bollen långt och rakt, men den tappar höjd väldigt markant om man är det minsta tunn. Det är som att man max får ut 0,3 av trampolineffekten om man är en aning off center Bild

Hybriden är riktigt förlåtande och härlig, men den sätter rätt mycket spinn i bollen tycker jag, så är man ute mot tån får man mycket hookspinn och är man en del mot hälen så får man slicespinn istället. Dock launchar den högt och fint oavsett hur man träffar egentligen och är en räddare i nöden såväl på transportslag eller pegg, på 180m+.
Håller med. Har spoonen på 13 grader så den e riktigt bra från tee och långa fairwayslag. Enda är att det är ganska livlösa skaft så därför jag vill ha nya.

Men det är ett lyxproblem och det hjälper absolut inte min score.

Skickat från min EVA-L09 via Tapatalk
WITB
Driver Cleveland Launcher (9)
Fw3 Cobra F8 (13)
Fw5 Callaway Alpha 816 (18)
Hybrid 5 (23) & 6 (27) Callaway BigBertha 19
Järn 6 Mizuno mp-h5 (30)
Järn 7-PW Titleist AP2 (34,38,42,48)
Wedgar Mizuno T-20 (54+60)
Putter Cleveland HB soft 8,5
Användarens profilbild
JohanAdministratör
Site Admin

Kommer garanterat få användning för de här i sommar! :)
129 SEK, spontanköp efter att ha svurit hela försäsongen att jag inte har några...

Bild
Användarens profilbild
Paradispetter

JohanAdministratör skrev:23 nya Sharpie att använda för att markera bollen med! Från Pen store på Hornsgatan. 200:- är ett kap!

3 metallicfärger, fyra självlysande och 16 olika färger

Bild

Skickas från min iPhone via Tapatalk
Där ja! Är dom vattenfasta?
Saltar alltid en bra story
MaxP
Kontakt:

JohanAdministratör skrev:Kommer garanterat få användning för de här i sommar! :)
129 SEK, spontanköp efter att ha svurit hela försäsongen att jag inte har några...

Bild
Såna handskar är de bästa som finns, jag tror jag äger tre eller fyra par (även om det inte står Dormy på;) )
Användarens profilbild
Sandstream

JohanAdministratör skrev:Kommer garanterat få användning för de här i sommar! :)

Bild
Köpte likadan förra året men de är för små. Får inte in vänsterhanden med handsken på. Blir nya till hösten :cry:
Användarens profilbild
JohanAdministratör
Site Admin

Paradispetter skrev:
JohanAdministratör skrev:23 nya Sharpie att använda för att markera bollen med! Från Pen store på Hornsgatan. 200:- är ett kap!

3 metallicfärger, fyra självlysande och 16 olika färger

Bild

Där ja! Är dom vattenfasta?
Japp, men de ljusa färgerna slits bort rätt snabbt har jag märkt. Men jag är överlag nöjd.

mannbrink

Är ju en riktig prylnörd så skulle nog kunna fylla hela tråden själv! ;)

Nya Wedgar blev det igår vilket aldrig är fel.
Andra bilden är efter att precis testat dom på rangen så dom håller verkligen vad dom lovar... iallafall med rosten.
nike1.jpg
nike1.jpg (186.82 KiB) Visad 6949 gånger
nike2.jpg
nike2.jpg (69.57 KiB) Visad 6949 gånger
Driver Titleist D2 915 10.5
FW Callaway Big Bertha Alpha 18
Hybrid Titleist 818 H1 21
Järn Nike VR PRO Combo 4-PW
Wedgar Cleveland 588 RTX 2.0. 52/58 grader
Putter Odyssey Metal x 7
MizunoMade

mannbrink skrev:Är ju en riktig prylnörd så skulle nog kunna fylla hela tråden själv! ;)

Nya Wedgar blev det igår vilket aldrig är fel.
Andra bilden är efter att precis testat dom på rangen så dom håller verkligen vad dom lovar... iallafall med rosten.
nike1.jpg
nike2.jpg

Det blir inte mycket roligare än nya wedgar! :)
Det är utrustningen som gör spelaren

Driver: Mizuno st180
3Wood: Mizuno st180
Hybrid: Tour edge exotics cb pro u
Järn: Mizuno MP18 4-PW
Wedgar: Mizuno T7 52* 56* 60* Putter: Odyssey o-works #7s black
Bollar: Nike RZN platinum
Användarens profilbild
Paradispetter

Äntligen lite paket ifrån både Wilson & England..

Bild

Bild

Skickat från min iPhone med Tapatalk
Saltar alltid en bra story
Skriv svar