Spelade hcp-tävling på klubben idag och måste säga att så fort det blir vanlig klubbtävling spelar jag mycket bättre! Mer avslappnat osv. Har 4 hål första nio där jag gör dubbel-bogey-bogey-bogey där jag inte vad jag gör men annars är jag hyfsat nöjd. Var inte vass på greenen idag och sänkte inget utanför 1.5 meter. Och ändå 2 birdies, det får jag vara nöjd med..
3 bortslagna bollar och lite risig puttning och ändå +7 (+2 netto) känner jag ändå är något att ta med sig. Att hålla det nere även fast det strular lite.
Var faktiskt -2 netto efter 14 men strulade lite direkt på 15e. Hade oflyt och tog precis i en trädtopp och rakt ner i tjockruff, tänkte knacka ut och räknade med att bollen skulle komma ut som en tvättsvamp, vilket den inte gjorde så fick lägga ut även 3e slaget. Det med lite mindre vass puttning gjorde att jag var tillbaka på hcp.
Spelade sen lite för seger och sänkning 17-18 men efter 2 vattenbesök och 2 bogeys får man väl vara ok nöjd. Det var aggresivt spelat, ibland går det ibland inte!