I dag.

Här snackar vi allmänt om golf...
Användarens profilbild
Paradispetter
Inlägg: 743
Blev medlem: 30 jan 2015, 17:12

Paradispetter skrev:I dag ska jag spela andra rundan av KM-match, vilket blir min första då jag var seedad efter fjolårets vinst.. spännande!

Återkommer med resultat :)
& där var matchen klar, efter att ha legat under med 4 efter 7 så lyckades jag göra 4 birdies in & vinna med 1/0..

Mentalt kanske värsta rundan under säsongen..

Ska väl kanske tilläggas att snubben jag mötte är jämnbra :)
Saltar alltid en bra story
Användarens profilbild
JohanAdministratör
Site Admin
Inlägg: 4742
Blev medlem: 02 maj 2014, 13:05

Ska jag spela Kungsbacka GK! Jag ska också leta efter om någon kan stoppa i ett nytt skaft i en wedge...


Skickas från min iPhone via Tapatalk
linys
Inlägg: 79
Blev medlem: 02 jul 2014, 14:04

JohanAdministratör skrev:Ska jag spela Kungsbacka GK! Jag ska också leta efter om någon kan stoppa i ett nytt skaft i en wedge... Bild


Skickas från min iPhone via Tapatalk
Blev du arg på klubban eller är de någon annan anledning till att du behöver nytt skaft?


Skickas från min iPhone via Tapatalk
Bobbo
Inlägg: 15
Blev medlem: 17 maj 2016, 15:12

JohanAdministratör skrev:Ska jag spela Kungsbacka GK! Jag ska också leta efter om någon kan stoppa i ett nytt skaft i en wedge... Bild
Tid? Ska själv dit och spela senare idag :)
Hcp: 7,6
MaxP
Inlägg: 4778
Blev medlem: 11 maj 2014, 22:05
Kontakt:

I dag blev det klart att jag kommer vara i Stockholm den 11/8 och (med största sannolikhet) erbjuda lektionsmöjligheter för den intresserade.
Wolfsheim
Inlägg: 843
Blev medlem: 14 maj 2014, 17:51

Idag såg jag ngt som kan ha varit allas våran Johan när jag va påväg till jobbet.
Om han va på hemköp Annedal idag vid 10?

Idag blir det träning lite lätt sen efter jobbet. Måste komma igång nu annars e snart sommaren över innan jag e i form.
Instagram kewinsfoto och rawphotographygbg
Hemmaklubb Albatross Gk
Erikxson
Inlägg: 1061
Blev medlem: 16 maj 2014, 22:49
Ort: Golf Uppsala

Idag var det 4-mannascramble och vi lyckades ta oss in på 3:e plats efter 8 birdies och 1 bogey.


Igår och i måndags var vi på Bro Hof och spelade greensome på måndagen (castle) och bästboll på tisdagen (stadium).
Efter att börja med 3 bogeys, 3 db och 1 birdie första nio, så slog vi till med 1 bogey, 2 birdies och resten par sista nio och hamnade på hcp på greensome.

Tisdagen började vi 6p efter ledarna och började med 20p ut, och 21p in. Tyvärr så lyckades vi inte få bollen stanna på green på 17, 82m med wedge, motvind och greenen lutar emot gjorde att båda våra bollar spann ner i vattnet..lite tung green när det inte är något som helst som stoppar bollarna när dom kommer mot kanterna. :roll:

Kändes som att dom har minskat ner klipphöjden på fairways också jämnfört med ifjol, dom verkade ha ungefär som Ullna nu iår.
Driver: TM M4 10.5° HZRDS BLACK X 75g
Metalwood: Titleist 915F 16.5° Tour AD DI-6s 41"
Järn: Mizuno MP-5 3-PW Project X 6.0
Wedgar: Titleist Vokey SM5/6 50/08F 54/10M 58/08M
Putter: SC Newport Selected 2.6 34" 1ˢᵗ of 500
HCP: 3-ish :roll:
Wolfsheim
Inlägg: 843
Blev medlem: 14 maj 2014, 17:51

Idag har jag packat bagen full med klubbor bollar handskar kikare å all annan skit man ska ha med sig. För imorgon ska jag spela golf igen. Fan va längesen det va nu som man va ute.
Att ha börjat jobba igen e bra för plånkan med dåligt för golfen :)
Instagram kewinsfoto och rawphotographygbg
Hemmaklubb Albatross Gk
Användarens profilbild
JohanAdministratör
Site Admin
Inlägg: 4742
Blev medlem: 02 maj 2014, 13:05

Wolfsheim skrev:Idag såg jag ngt som kan ha varit allas våran Johan när jag va påväg till jobbet.
Om han va på hemköp Annedal idag vid 10?

Idag blir det träning lite lätt sen efter jobbet. Måste komma igång nu annars e snart sommaren över innan jag e i form.
Det kan nog ha stämt!
Om det är den i Gbg?
MaxP
Inlägg: 4778
Blev medlem: 11 maj 2014, 22:05
Kontakt:

Callaway älskar nog British Open just nu....
Skriv svar