Tips på nästa järnset. Spelar WS D-200 nu

Här snackar vi ny och gammal utrustning...
MacTS
Inlägg: 146
Blev medlem: 24 aug 2016, 08:48

Hej!

Idag spelar jag WS D-200 järn och jag gillar dom. Problemet är att jag typ har lovat min son att han ska få dom nästa år så jag behöver nog hitta något nytt då. Jag uppskattar längden i klubborna och enkelheten i dom, och jag är definitivt inte ute efter bladklubbor.

Jag spelar på 10,6 hcp nu och har ett hyggligt bra järnspel.

Jag kommer definitivt att testa flera klubbor innan jag bestämmer mig, men lite tips på bra klubbor som är hyggligt förlåtande är alltid nyttigt!

Så är det någon som har några förslag?
//Mac

I bagen:
Cobra F9 speedback driver (9 degree)
Taylormade M1 HL 3FW
Wilson FG M3 3 hybrid
Titleist 915H 4 hybrid
Cobra FlyZ+ 6-GW
Cleveland CBX 54, 58
Ping Anser 4 putter
MaxP
Inlägg: 4778
Blev medlem: 11 maj 2014, 22:05
Kontakt:

Jag tror du kommer tycka om "player irons" från alla leverantörer där ute. Titleist AP2 älskar jag men tyckte också om TaylorMades Psi Tour när jag testade den. Och jag tror att jag hade gillat Callaways, Mizunos, Nikes etc liknande modeller likaså. Jag tror det hade varit nästa steg att ta.
MacTS
Inlägg: 146
Blev medlem: 24 aug 2016, 08:48

Tack för tipsen. Ska ta och prova en massa järn innan jag bestämmer mig. Det är ju ingen brådska, jag verkar få behålla nuvarande klubbor denna säsong i alla fall
//Mac

I bagen:
Cobra F9 speedback driver (9 degree)
Taylormade M1 HL 3FW
Wilson FG M3 3 hybrid
Titleist 915H 4 hybrid
Cobra FlyZ+ 6-GW
Cleveland CBX 54, 58
Ping Anser 4 putter
Mikael316
Inlägg: 1299
Blev medlem: 23 jul 2015, 11:22
Ort: Eskilstuna

MacTS skrev:Tack för tipsen. Ska ta och prova en massa järn innan jag bestämmer mig. Det är ju ingen brådska, jag verkar få behålla nuvarande klubbor denna säsong i alla fall
Gillar du wilson så har de ju en hel del riktigt schyssta järn ute nu. Fg tour f5 och c200 ser riktigt bra ut och nästa år borde det ju vara dags för ett set fg tour v5!

Jag provade c200 och tyckte de var sjukt härliga med ett skönt skaft som standard.

Men smaken är som baken och tror egentligen inte du får ut något av att fråga här. Då alla har sina egna preferenser! Jag föreslår wilson för jag är helsåld, max titleist och sen kommer MizunoMade och säger att du absolut borde köpa ett set mizuno oavsett modell! :)

Du borde alltså göra som du säger, prova massor och ta det som passar dig bäst!! :)
Driver Wilson Staff D200
Fairwaywood Adams XTD ti
Järn Wilson Staff FG Tour v2 4-pw, Callaway Apex Utility J2
Wedgar Wilson Staff Fg Tour 52-56-60
Putter Odyssey #7 Versa

https://magolfblogg.wordpress.com/
MacTS
Inlägg: 146
Blev medlem: 24 aug 2016, 08:48

Mikael316 skrev:
MacTS skrev:Tack för tipsen. Ska ta och prova en massa järn innan jag bestämmer mig. Det är ju ingen brådska, jag verkar få behålla nuvarande klubbor denna säsong i alla fall
Gillar du wilson så har de ju en hel del riktigt schyssta järn ute nu. Fg tour f5 och c200 ser riktigt bra ut och nästa år borde det ju vara dags för ett set fg tour v5!

Jag provade c200 och tyckte de var sjukt härliga med ett skönt skaft som standard.

Men smaken är som baken och tror egentligen inte du får ut något av att fråga här. Då alla har sina egna preferenser! Jag föreslår wilson för jag är helsåld, max titleist och sen kommer MizunoMade och säger att du absolut borde köpa ett set mizuno oavsett modell! :)

Du borde alltså göra som du säger, prova massor och ta det som passar dig bäst!! :)
Haha, sant! Men det är ju roligt att diskutera. Kanske någon modell jag inte tänkt på kommer på tal. C200 står absolut på testlistan. Jag har läst mycket gott om dom!
Tyvärr har ingen av mina lokala affärer Wilson på hyllan, men det löser sig
//Mac

I bagen:
Cobra F9 speedback driver (9 degree)
Taylormade M1 HL 3FW
Wilson FG M3 3 hybrid
Titleist 915H 4 hybrid
Cobra FlyZ+ 6-GW
Cleveland CBX 54, 58
Ping Anser 4 putter
MizunoMade
Inlägg: 308
Blev medlem: 09 sep 2015, 22:23

Kan vara värt att testa redan nu eftersom Nike lägger ner så kan man göra riktiga kap där. De senaste åren har deras utrustning varit riktigt bra och järnen håller mycket bra kvalité :) du kan spara tusenlappar om du slår till nu :)
Det är utrustningen som gör spelaren

Driver: Mizuno st180
3Wood: Mizuno st180
Hybrid: Tour edge exotics cb pro u
Järn: Mizuno MP18 4-PW
Wedgar: Mizuno T7 52* 56* 60* Putter: Odyssey o-works #7s black
Bollar: Nike RZN platinum
Mikael316
Inlägg: 1299
Blev medlem: 23 jul 2015, 11:22
Ort: Eskilstuna

MizunoMade skrev:Kan vara värt att testa redan nu eftersom Nike lägger ner så kan man göra riktiga kap där. De senaste åren har deras utrustning varit riktigt bra och järnen håller mycket bra kvalité :) du kan spara tusenlappar om du slår till nu :)
VAD HÄNDER !?!?!?!?!?!?!?!?!
Driver Wilson Staff D200
Fairwaywood Adams XTD ti
Järn Wilson Staff FG Tour v2 4-pw, Callaway Apex Utility J2
Wedgar Wilson Staff Fg Tour 52-56-60
Putter Odyssey #7 Versa

https://magolfblogg.wordpress.com/
MizunoMade
Inlägg: 308
Blev medlem: 09 sep 2015, 22:23

Mikael316 skrev:
MizunoMade skrev:Kan vara värt att testa redan nu eftersom Nike lägger ner så kan man göra riktiga kap där. De senaste åren har deras utrustning varit riktigt bra och järnen håller mycket bra kvalité :) du kan spara tusenlappar om du slår till nu :)
VAD HÄNDER !?!?!?!?!?!?!?!?!
Hahaha blir du överraskad att jag tipsar om annat än mizuno? ;)
Det är utrustningen som gör spelaren

Driver: Mizuno st180
3Wood: Mizuno st180
Hybrid: Tour edge exotics cb pro u
Järn: Mizuno MP18 4-PW
Wedgar: Mizuno T7 52* 56* 60* Putter: Odyssey o-works #7s black
Bollar: Nike RZN platinum
Mikael316
Inlägg: 1299
Blev medlem: 23 jul 2015, 11:22
Ort: Eskilstuna

MizunoMade skrev:
Mikael316 skrev:
MizunoMade skrev:Kan vara värt att testa redan nu eftersom Nike lägger ner så kan man göra riktiga kap där. De senaste åren har deras utrustning varit riktigt bra och järnen håller mycket bra kvalité :) du kan spara tusenlappar om du slår till nu :)
VAD HÄNDER !?!?!?!?!?!?!?!?!
Hahaha blir du överraskad att jag tipsar om annat än mizuno? ;)
Ja! Trodde på nå jpx ez eller så! :)
Driver Wilson Staff D200
Fairwaywood Adams XTD ti
Järn Wilson Staff FG Tour v2 4-pw, Callaway Apex Utility J2
Wedgar Wilson Staff Fg Tour 52-56-60
Putter Odyssey #7 Versa

https://magolfblogg.wordpress.com/
Användarens profilbild
Hollowind
Inlägg: 792
Blev medlem: 18 jan 2015, 14:09
Ort: Göteborg (St Jörgen)

MizunoMade skrev:Hahaha blir du överraskad att jag tipsar om annat än mizuno? ;)
Hört rykten att det ägts både Callaway- och Nike-woods på sistone, stämmer det? ;)
Dr: TaylorMade M4 Fujikura Red 60
Fw3: TaylorMade M1 2017
Järn: Callaway Apex CF16 Modus 105S
Wedgar: Titleist SM7 48, 54, 60
Putter: Piretti Cottonwood II
HCP: 15,2
Skriv svar