Golfbollar

Här snackar vi ny och gammal utrustning...
Mikael316

stevvee skrev:
Jag har själv spelat prov1 och den är väldigt bra! Men valde bort den för wilson fg tour och numera bridgestone b330. Av lite olika anledningar men främst av två anledningar, hållbarhet och pris. Sen tycker jag personligen att prov1 spinner lite för mycket i 90metersslag.[/quote]

Skall bli väldigt intressant att prova dom nu, jag saknar lite bett när det gäller 40 meter och in. Är det lite mjukare greener blir det redig krater men vid lite hårdare greener upplever jag det svårt att få bollen att nypa till ordentligt. Men om jag upplever som du att det är löjlig spinn på den är alltså en B330 eller fg tour värt ett försök menar du :)

Skickat från min iPhone med Tapatalk[/quote]

Framförallt det ekonomiska. Tar du på tex budgetgolf.se kan du ju få tag i bridgestone eller wilson tourbollar för 299 dussinet. Vilket är nästan halva priset mot titleist
Driver Wilson Staff D200
Fairwaywood Adams XTD ti
Järn Wilson Staff FG Tour v2 4-pw, Callaway Apex Utility J2
Wedgar Wilson Staff Fg Tour 52-56-60
Putter Odyssey #7 Versa

https://magolfblogg.wordpress.com/
stevvee

Vet att vice har varit på tapeten förr och vill tipsa om att hole19 medlemar nu har fri frakt gällande bollar
Driver: Callaway XR16
FW3 : Callaway XR16
Järn: Titliest AP2 718 4-P
Utility : Titleist T-MB 3
Wedgar: Titleist SM 7 50,54,60
Putter: Scotty Cameron newport 2,5
Boll: Titleist Prov1

Instagram : lord_stevvee , Stefanzgolf ihop med StefanL
MizunoMade

stevvee skrev:Vet att vice har varit på tapeten förr och vill tipsa om att hole19 medlemar nu har fri frakt gällande bollar
Hade jag vetat det igår hade jag beställt fem dussin så nu fick det bli förra årets Nike RZN black istället i voltfärg då jag vill ha färgade bollar.
Det är utrustningen som gör spelaren

Driver: Mizuno st180
3Wood: Mizuno st180
Hybrid: Tour edge exotics cb pro u
Järn: Mizuno MP18 4-PW
Wedgar: Mizuno T7 52* 56* 60* Putter: Odyssey o-works #7s black
Bollar: Nike RZN platinum
Skriv svar