johanskold skrev:Funderar på att göra en utrustningsförändring på putterfronten. Är en hot/cold putter. Det duger inte. Vill alltid vara bra eller åtminstone medelbra.
Jag har en Odyssey Metal X-1 sen ett par år (puttat med Ping Anser hela mitt golfande innan dess), så jag har en bild av hur putterhuvudet ska se ut. Scotty Cameron lockar. Men kan även tänka mig att att testa Superstrokegrepp-djävulen och stanna kvar med den putter jag har.
Kommer aldrig ställa mig i nån SAM-analys. Jag tränar teknik med puttgate, men jag pallar inte känna till att jag kommer 4 grader inifrån eller nån sån skit.
Nån som kan sånt här och har tips? Har ni bra putters ni rekommenderar mig att prova? Har ni testat köra tjockare grepp? Hur har den övergången funkat? Tacksam för hjälp!
Du å jag ska alltså aldrig spela scramble tillsammans...
Det värsta är att jag gillar utrustning och har testat mycket, alltså superstroke som jag har på ett par putters.
Det som är bra med Superstroke är ju att man tar bort vissa delar i greppet, kan upplevas lite väl statiskt tycker jag, men jag puttar varken bättre eller sämre tror jag, inte jag iallafall.
Senaste skapelsen är en Yes Victoria II, 36" med ett superstroke mid, finns i södra stockholm om du skulle vilja prova.
Nästa steg för mig är att testa en "malletliknande bladmodel", En Yes Donna.
Liknande är, Nikes Method Converge B1-01, Odysseys Works #1W Versa och Scotty Camerons Select Newport 2 Mallet.
Jag är otroligt noga med hur klubbor ser ut vid adressering, och man kan langa fram grejer som sägs göra underverk med golfspelet, men för mig är det skitsamma ändå, får knappt iväg bollen med oversized offsetklubbor med tjock topplinje, typ!
Till sist säger jag testa testa testa, och inte 10 puttar på dormy...