Mikaels Golflogg

Dela med dig av din träning, ditt spel och golfliv! Kalla det blogg eller dagbok, du bestämmer!
Mikael316

Varv 2 som sig bör åt fanders.. börjar med en dubbelbogey sen en treputt bogey från 4 m på hål två och kommer direkt fel in i varvet. Hittar sen inget lugn, allt blir krystat och forcerat.

Har inte alls varit vän med greenerna den här helgen och har inte hittat linjer för fem öre, sen har jag inte fått faren att stämma med linjerna. Jag har inte kunnat se något, varenda putt har kännts som en gissning vilket är tufft.

Det är som vanligt. En erfarenhet rikare, men är ändå nöjd med mig själv. Har hållit mig till min strategi. Vilket ibland blir ultrakonservativt. Då jag inte har mastodontdriver i bagen märkte man på sina håll där jag går ner i klubba växlar medspelarna upp. Typ dungar på 230-240 de slår över. Jag kort om så skiljer inspelena ca 100.

Men jag skulle säga att jag är bra på mellanjärnen så ingen skada där,om det inte är som idag och inte stämmer alls.
Driver Wilson Staff D200
Fairwaywood Adams XTD ti
Järn Wilson Staff FG Tour v2 4-pw, Callaway Apex Utility J2
Wedgar Wilson Staff Fg Tour 52-56-60
Putter Odyssey #7 Versa

https://magolfblogg.wordpress.com/
Mikael316

Var iväg idag på eskilstuna och försökte hitta lite spel inför helgen. Kan ju säga att jag hoppas verkligen att jag spelar bättre för det här var verkligen katastrof. Kan vara mitt sämsta spel hittills i år. Slog väl bort 8 bollar och vill inte tänka på vad det blir i pengar... katastrof

Hittade inga wedgeavstånd eller något.. rakt igenom rövsämst...

Dock så provade jag en grej jag såg från max där naveln rör sig när man puttar. Har alltid försökt låsa allt utom axlarna men med detta så blev känslan i stroket stabilare
Driver Wilson Staff D200
Fairwaywood Adams XTD ti
Putter Odyssey #7 Versa

Mikael316

Har precis spelat min sämsta golf på bra länge under inspelet på bollnäs.. fick inget i spel med sopdåligt spel från tee....

Dock fick jag trevligt sällskap av jefro här på forumet vilket var kul!! :)
Driver Wilson Staff D200
Fairwaywood Adams XTD ti
Putter Odyssey #7 Versa

Användarens profilbild
Hollowind

Trist att höra att det gått knackigt för dig de senaste rundorna! Det finns ju inget som är så frustrerande som när man tycker att man gör allt rätt, men utfallet blir uselt...
Dr: TaylorMade M4 Fujikura Red 60
Fw3: TaylorMade M1 2017
Järn: Callaway Apex CF16 Modus 105S
Wedgar: Titleist SM7 48, 54, 60
Putter: Piretti Cottonwood II
HCP: 15,2
Mikael316

Varv 1 på bollnäs gick väls sådär. Spelade ok från tee till green med några missade utslag så man fick knacka fram sig. Men det var på green jag sumpade allt. Tappade nog 10 slag enbart på green. 8 st treputtar varav 6 på greenträffar och några av dem var bra birdiechanser. Men på de bästa chanserna blev det bara 2putt...

Riktigt tråkigt att jag med normal puttningen kunde spelat på 3-4 under mitt hcp. Men istället blir det en besvikelse med 88 (+16)...

Nya tag imorgon och försöka göra revansch på sig själv
Driver Wilson Staff D200
Fairwaywood Adams XTD ti
Putter Odyssey #7 Versa

Användarens profilbild
Hollowind

Mikael316 skrev:Nya tag imorgon och försöka göra revansch på sig själv
Kör hårt (men kontrollerat!) :)
Dr: TaylorMade M4 Fujikura Red 60
Fw3: TaylorMade M1 2017
Järn: Callaway Apex CF16 Modus 105S
Wedgar: Titleist SM7 48, 54, 60
Putter: Piretti Cottonwood II
HCP: 15,2
MaxP
Kontakt:

Lycka till!
Mikael316

Då var man hemma eftet vad som troligtvis är den sista tävlingen för året. Återigen en liten besvikelse då jag dukar under för rädslan att missa och därför också gör just det.

Inleder bra med par, bra bogey sen en birdie.. efter det händer något och jag får något konstigt i spelet. Räddar dock bogey från tuffa lägen på efterföljande två hål för att sen sätta ett perfekt utslag på hål 6. Inspelet perfekt linje men otur+mindre genomtänkt slag gör att jag får ett typ omöjligt läge och treputt på det....

Sen fortsatte det så..

Nu är det bara att vänta på nästa år! :)

Spela av hösten med lite kul sällskapsspel och sådant!
Driver Wilson Staff D200
Fairwaywood Adams XTD ti
Putter Odyssey #7 Versa

Användarens profilbild
JohanAdministratör
Site Admin

Kan vara bra att varva ned med nöjesgolf.
Kommer själv lira några scramble med kompisar bara..
Mikael316

Så var jag idag ute efter att tävlingssäsongen är slut... skjuter 73 med 6 bogeys och 3 birdies. Vilket är +3 på min bana. Inte en bogeyputt är längre än tap in och vissa borde jag kunnat gjort par på, samt att jag blåste en hel del bra parchanser. Sänkte nöstan chip/pitchen på 18 för att skjuta 71 och slå mitt lägsta någonsin men missade med mm.. missade sen parputten då den föll betydligt mer än jag trodde...

Överlag är jag dock nöjd med rundan då jag trots missar räddade upp det bra. Samt att puttningen köndes ok!! :)

Sen en frågade rent tekniskt till Max. Tycker att jag nästan slår mina fadeslag längre än min drawslag. Då räknar jag inte med rull. Kan det ha något att göra att jag minskar skillnaden mellan svingspår och blad så att mer kraft går in i bollen? Låter det rimligt?
Driver Wilson Staff D200
Fairwaywood Adams XTD ti
Putter Odyssey #7 Versa

Skriv svar