Ja det är väll lite så, lite som en själv att man inte kommer ner men nu verkar det vara något pågång efter jag startat min dagbok som jag kan falla tillbaka på och kikaMaxP skrev:Tankarna finns redan på något liknande. Men problemet kommer alltid tillbaka till individens ansvar.stevvee skrev:MaxP skrev:Mycket intressant analys Hollowind!
Nu vet jag inte hur det här låter i dina öron men det vore ju roligt om du kanske tog dig an två st spelare och med lite stöd och feedback online kunde försöka jaga några medel hcp ner till singel. Lite samma koncept som Svensk golf har.
Jag tror att man kan ta ner många till singel utan att egentligen påverka deras sving eller liknande utan mer fokusera på det psykiska samt lite kondition så man har den fysiska orken att genomföra en 18 håls runda utan att tappa fokus.
Jag erbjuder kurser på hemmaklubben med inriktning "sänk ditt HCP utan att träna" och det är bara spelstrategi och som du säger att lära sig tackla situationer. Det görs med framgång så länge spelarna är intresserade.

Tror golfen kan få mycket positivt om man som hög,medel hcp bara inser själva spelet och vad man bör göra på banan vid dom olika "nivåerna" istället för att alltid hoppas att man är ett tour proffs som skall göra par birdie eagle och hio chanser om vartannat.
Tänker främst på min egna resa och vilka förväntningar jag hade på en golfrunda. ex när jag hade 20 i hcp räknade jag iskallt med att jag måste göra något par eller två och om jag inte gjorde det så var det skit. sen att jag hade en stabil bogey runda var en annan sak.
Märker att ju mer jag spelar mot lägre hcp desto rimligare gränser sätter jag på mig själv, förmodar att dom flesta som ligger på låg hcp spelar smart och har bra koll på vad som förväntas utav dom att dom kan ta några bogeys utan att vara borta från sitt hcp.