Orresta GK, i ett fantastiskt sensommar/höstväder!
Fin kondition överlag, men vi hamnade bakom ett kompisgäng som spelade tävling. Om det berodde på dem eller någon framför dessa vet jag inte, men redan på hål 4, en par trea, så var det en boll på green, en boll på tee, och när vi är klara på fyran, så är vi två på tee som väntar.
Detta var inte dagens sista liknande händelse och jag har svårt med detta väntande. Efter tretton hål och 3½h ringde jag repan som var helt oförstående, och det är klart, är man inte ute på banan ser man inte problemen.
Nåja...
46 ut, 40 in...
Det var återigen en mkt ojämn runda där jag inledde knackigare än jag avslutade, och personligen tyckte jag att det trots två birdies fanns en hel del att hämta.
Några exempel på det är:
Hål 1: GIR, treputt, den andra putten från en halvmeter.
Hål 4: ligger i greenkant kort vänster, sen puttar jag, kommer inte upp på rätt platå, och därifrån blev det en 7:a till slut... bara här är det ju minst 3 slag för många bto.
Hål 5: Drive 270m, en kortare pitch som jag skinnar och får rädda en bogey istället för att putta för birdie...
Hål 6: Treputt efter att ha hamnat i ett läge som jag mest troligt inte ens skulle kunna återskapa, i bunkerkantens framkant hängande i gräset.
Hål 8: vattenbesök, på andraslaget...
Hål 13: vattenbesök igen, dåligt klubbval egentligen.
Hål 15: Löjligt bra läge mitt i FW, ett knackigt inspel, chip 2-putt
Hål 16: Löjligt bra läge mitt i FW, ett knackigt inspel, 2-chip 1-putt
Hål 17: Greenträff, treputt från ett klart oacceptabelt avstånd.
Men nöjd ändå!