Ad blocker detected: Our website is made possible by displaying online advertisements to our visitors. Please consider supporting us by disabling your ad blocker on our website.
Linusg skrev:Har nu kört 1 st 18 hål igår förmiddag. (33p) 1 st 9 hål där vi inte räknade utan bara spelade på. Sedan idag blev det 3 st 18 hålare. Allt på Piteå golfklubb.. Poängen blev: runda 1 24 p, runda 2 12 p åsså sedna när allt var skit å
Motivationen för en runda till var noll så började jag första 9 med 24p, andra 9 ramlade in på 18 p så totalt 42 p och en netto score på 62 oj så skönt.. Första sänkningen på 8 år. Nytt hcp 26,6 nu. Å detta efter att ha 36 hål i benen tidigare under dagen..
En liten uppdatering på vägen till morgondagens bana.
Igår Örebro GK, Gustavsvik.
Började med två fina par sen vart det katastrofspel i 16hål.. Lyckades skrapa ihop 30p. vilket medförde att jag och en annan spelade ett särspel på övningsgreen om vem som skulle köra till Lannalodge. Vilket jag tog hem!
Blev ett par timmar i felaxen där innan vi gick ner och käkade en riktigt fin tvårätters.
Idag gick vi ut efter att speriespelarna i Division 1 spelat.
Banan var svårare än den var sist. Greenerna var vältade och vibbade 2ggr om dagen senaste veckan. Och ruffen runtom greenerna var uppsläppta bra nog.
Efter en birdie på ettan och trean så kändes det bra. Men när vi började få stå och vänta 10min på varje hål så tappa man rytmen. Slutade ändå på 18p. efter nio. Andra nio var ren katastrof. 13p men det resultera i att jag vann dagen otroligt nog.
Imorgon ska vi ut på Landeryds GK Norra banan.
Sent from my RM-976_1101 using Tapatalk
Driver: TM M4 10.5° HZRDS BLACK X 75g Metalwood: Titleist 915F 16.5° Tour AD DI-6s 41" Järn: Mizuno MP-5 3-PW Project X 6.0 Wedgar: Titleist Vokey SM5/6 50/08F 54/10M 58/08M Putter: SC Newport Selected 2.6 34" 1ˢᵗ of 500 HCP: 3-ish
Spelade Kungsängen Queens idag. Första rundan efter lite semester och det märktes!
För första gången på hela säsongen dök en hook upp!
17 poäng första nio var ett mirakel, mkt tack vare chippar och puttar som satt.
Sen visade sig ringrostigheten med fyra drives in i skogen på sista nio och 10 pinnar. Så trist!
Ja dagens runda var i klass med tidigare.
Jag spelade bra i 4hål sen tappar jag allt vad som heter närspel.
Drivern och spoonen var otroligt långa och raka, men antingen var inspelen för korta/långa eller för snea..puttern var iskall. Ingen putt över 1.5m gick i.
Ändå så vann jag med mina 28p. (11ut, 17in)
Sent from my RM-976_1101 using Tapatalk
Driver: TM M4 10.5° HZRDS BLACK X 75g Metalwood: Titleist 915F 16.5° Tour AD DI-6s 41" Järn: Mizuno MP-5 3-PW Project X 6.0 Wedgar: Titleist Vokey SM5/6 50/08F 54/10M 58/08M Putter: SC Newport Selected 2.6 34" 1ˢᵗ of 500 HCP: 3-ish