Den senaste veckan har varit så mycket upp och ner. Nästan jobbigt men ändå kul. Började med ett jäkligt kul pass i simulatorn, allt stämde. Sen har jag hittat lite glädje i att gymma och köra fys. Denna vecka blev det tisdag, torsdag, lördag och söndag enbart fys. Golfen körde jag på igen i fredags. Ett sånt där pass när inget stämmer. Alla slag missade på något sätt och inget ville helt enkelt.
Eftersom jag körde simulator försökte jag jobba på att inte stressa och försökte ta det för vad det var. Idag stämmer det inte, det blir inte personbästa, men jag kan göra det bästa av situationen. Jag tyckte detta funkade sådär men fokuserade mer på resultat än att försöka hitta tillbaka till den där goa känslan. Det ledde till hyfsade resultat, inte bästa känslan, dock var det bättre än när jag försöker jaga och tvinga fram de där perfekta slagen. Något att ta med mig till tävlingar och sånt i sommar.
Sen kom jag ut och spelade på lite provisoriska greener igår på hemmaklubben. Det var sjukt kul att äntligen få se lite bollflykter och sådant. Något jag märkt är att det väldigt sällan brakar åt helvete när man verkligen frångår sitt stock-slag. Kanske har att göra med en tydligare bild av vad man försöker genomföra.
I veckan fortsätter träningen med fys troligen 3-4 gånger och golf 2-3 gånger. Blir jag inte bokad hela dagen imorgon blir det antagligen säsongens första rangepass då hemmarangen öppnade idag. Sedan efter det kanske jag knallar några hål på banan för att träna järn4 och driver (om man får ner pegg i marken.
Nu är säsongen igång lite mer på riktigt, hoppas våren får sig en riktig skjuts och bara ger oss vad vi vill ha!